Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg nemlig ikke helt trygg på min kjære. Vi har vært sammen i 11 måneder, og han viste voldelige tendeser ganske raskt i forholdet, nok mest fordi han følte seg truet av noe jeg sa. Det skyldes ikke sjalusi eller sånne ting. Nå har vi hatt det bra sammen etterpå, han har beklaget seg og alt er bare skjønt og deilig....jeg elsker han og han elsker meg. Vi vil ha barn sammen og leve sammen. Jeg føler at vi deler det samme synet på mange ting, vi har like holdninger til mye og også hatt en nokså lik bakgrunn og like personligheter. MEN; jeg blir liksom aldri kvitt denne utryggheten...om han f.eks blir ekstra engasjert og hever stemmer så blir jeg engstelig. Alle sier jo at man skal gå etter første slaget (jeg fikk ørefik første gangen), men jeg føler at vi bare blir mer og mere glade i hverandre. Han var også langt mer misttroisk tidligere i forholdet, men det skyldtes kanskje utrygghet fra hans side, det er lenge siden han har vært det nå. Men likevel altså, jeg føler meg av og til utrygg...Hva bør jeg gjøre? Hva kan jeg gjøre for å bli mere trygg på han? Skal jeg provosere han og se hva som skjer? Noen med erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Viss du ikke får lov til å være deg selv uten at han skal heve stemmen eller slå, så ville jeg absolutt gått.

Menn som slår har et problem, og menn skal aldri slå en dame - uansett hva.

Han må gå i terapi for dette, og det må gjøres allerede på mandag. Bestill time hos legen da.

Du får prate med han og si det akkuratt som du skriver her i startinnlegget ditt.

Hvis du ikke kan si til han at du føler deg utrygg, så er det ikke et bra forhold i mine øyne.

Om terapi ikke kan hjelpe, så må du gå. Dette vet du veldig godt, for du vil vel ikke føde barn inn i et voldelig familieforhold?

Vet du hvor vondt det er for barn å se at far slår mor?

Endret av meridian
Skrevet

Jeg syns det er forferdelig egoistisk å føde barn inn i slike forhold, for ingen barn bør oppleve en utrygg tilværelse slik du har det. Derfor vil jeg si at ønsker du å tilbringe resten av livet med han, bør du også velge vekk det å få barn. Det holder at du føler deg utrygg, og du bør ikke få et barn inn i et slikt forhold. Eller så kan du velge å finne deg en som aldri vil gjøre noe slikt mot deg, og da skaffe barn inn i et trygdt og godt forhold.

Kunne han gjøre det mot deg så tidlig i forholdet, kan han fint gjøre det igjen. Og jeg hadde aldri følt meg trygg med en slik person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...