AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Hei det er ei jente i nærheten av der jeg bor jeg gjerne vil bli støttekontakt til. Fordi jeg ser hun trenger hjelp til å omgås andre. Jenta er noen og tyve ganske sterkt tilbakestående, klarer seg lite selv ender ofte opp med og oppføre seg tåpelig mot andre jevnaldrernde noe som gjør at de de blir irriterte på henne og lei/sliten av henne det skaper en del konflikter som ikke er greit for den tilbakestående jenta(ikke de andre heller). Sammtidig som jenta er tilbakestående så skjønner hun jo at andre ikke liker henne. Hun kan si slikt som "Jeg er helt håpløs jeg, så jeg skjønner ingen vil se tv med meg" "Jeg er helt håpløs jeg, og du er kjempeflink jeg er så glad for at du hjelper meg" Når jeg hjelper henne med ting som alle normale i den alderen klarer. Jeg lurer litt på hvilken lønn en før som støttekontakt og hvordan jeg kan hjelpe denne jenta. Lurte på og ta dette opp med foreldrene hennes..???...?? Jeg møter henne ofte da vi bor i samme hybel fellesskap. Til nå har det endt med at jeg har tatt meg litt vell mye av henne mer enn jeg egentlig har mulighet til å gjøre resten av året nåer jeg må jobbe mer.. Jeg tenkte jeg kanskje kunne vært støttekontakt for henne for da hadde jeg hatt mulighet til å henne med ut på kino biblioteket osv en gang i uka. Me samtidig vet jeg ikke om jeg har mulighet til å være støttekontakt for henne hverken økonomisk eller hvordan jeg skal gå frem. Ellers så må jeg vel ta opp dette med foreldrene henens og jeg aner ikke hvordan jeg skulle gått frem da føler at jeg trakker over ei privat grense ved og ta opp dette med foreldrene hennes...? Hva mener dere? Så er jeg litt egoistisk også jeg ser jo at jeg ikke har mulighet til å ta henne med til ulike ting som svømmehallen ol. en dag i uka da ejg ikke har økenomi til dette da jeg studerer og skal begynne og jobbe..
Gjest Mann Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Hei det er ei jente i nærheten av der jeg bor jeg gjerne vil bli støttekontakt til. Fordi jeg ser hun trenger hjelp til å omgås andre. Jenta er noen og tyve ganske sterkt tilbakestående, klarer seg lite selv ender ofte opp med og oppføre seg tåpelig mot andre jevnaldrernde noe som gjør at de de blir irriterte på henne og lei/sliten av henne det skaper en del konflikter som ikke er greit for den tilbakestående jenta(ikke de andre heller). Sammtidig som jenta er tilbakestående så skjønner hun jo at andre ikke liker henne. Hun kan si slikt som "Jeg er helt håpløs jeg, så jeg skjønner ingen vil se tv med meg" "Jeg er helt håpløs jeg, og du er kjempeflink jeg er så glad for at du hjelper meg" Når jeg hjelper henne med ting som alle normale i den alderen klarer. Jeg lurer litt på hvilken lønn en før som støttekontakt og hvordan jeg kan hjelpe denne jenta. Lurte på og ta dette opp med foreldrene hennes..???...?? Jeg møter henne ofte da vi bor i samme hybel fellesskap. Til nå har det endt med at jeg har tatt meg litt vell mye av henne mer enn jeg egentlig har mulighet til å gjøre resten av året nåer jeg må jobbe mer.. Jeg tenkte jeg kanskje kunne vært støttekontakt for henne for da hadde jeg hatt mulighet til å henne med ut på kino biblioteket osv en gang i uka. Me samtidig vet jeg ikke om jeg har mulighet til å være støttekontakt for henne hverken økonomisk eller hvordan jeg skal gå frem. Ellers så må jeg vel ta opp dette med foreldrene henens og jeg aner ikke hvordan jeg skulle gått frem da føler at jeg trakker over ei privat grense ved og ta opp dette med foreldrene hennes...? Hva mener dere? Så er jeg litt egoistisk også jeg ser jo at jeg ikke har mulighet til å ta henne med til ulike ting som svømmehallen ol. en dag i uka da ejg ikke har økenomi til dette da jeg studerer og skal begynne og jobbe.. For at du skal kunne bli støttekontakt, er det selvsagt en forutsetning at hun har krav på det. Dersom hun har en diagnose, er det store sjanser for at hun har krav på støttekontakt. Jeg ville ha hørt med foreldrene hennes (dersom det er åpenbart at hun har en diagnose, og at det ikke bare er noe du tror). De vil antakelig bli overlykkelige over at noen vil hjelpe datteren deres. Alternativt kan du kontakte det lokale NAV-kontoret og spørre etter vedkommende som har ansvar for støttekontakter (vet ikke om det er NAV som er rett sted, for mindreårige er det barnevernet, men du blir uansett henvist til rette vedkommende). Vet ikke hva satsene er i dag, men tror betaling er ok. Tror kanskje støtten er todelt (lønn og penger til utgifter), men er ikke sikker. Lenge siden jeg var støttekontakt. Kommer antakelig an på hva oppgaven som støttekontakt omfatter. Noen ganger har man faste oppgaver som f.eksempel å være med på trening en gang i uken (da får en lønn), mens andre ganger er man bare sammen med vedkommende f.eks. en gang i uka, og da får en i tillegg pennger som skal dekke aktiviteter. Lykke til, du vil gjøre en person og en familie en stor tjeneste. Oppfordre andre som leser dette til å vurdere det samme, eller å bli besøkshjem. Du hjelper andre, men samtidig får du også mye tilbake av den du hjelper. J
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå