AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Min eks og jeg flytta fra hverandre i juli. Få uker etter begynte han å treffe en annen dame, og de har vært mye sammen i helgene med hennes barn og vår sønn. Jeg har vært bekymret for hvordan sønnen vår opplever dette, med at det er en annen dame inn i bildet så fort. Han er 2 år og 3 mnd. For meg er det helt uaktuelt å involvere en annen mann inn i livet til min sønn med det første. Vi hadde opprinnelig en felles enighet om at vi IKKE skulle involvere noen inn i sønnen vår før etter en stund, og før det var blitt seriøst. Dette brydde min eks seg ikke om da han falt for en ny etter noen få uker, og han synes det er koselig for vår sønn å være sammen med hennes barn også i helgene. Jeg vet for lite om hvordan en 2-åring oppfatter slike ting, og hva som er greit og ikke greit. Det viktigste for meg etter dette bruddet er å skåne han, og å sette mine egne behov til side for å gjøre det som er riktig i forhold til han... Noen synspunkter?
Gjest Pia Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Vet barnet at hun dama er den nye kjæresten til pappaen? Når barnet allerede har møtt den nye kjæresten, er det kanskje verre at hun plutselig ikke er der igjen. Men jeg tror egentlig ikke at 2 åringen forstår så veldig mye, eller har en kjempe mening om det.
HelenaR Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Hei, Har selv to små som var 2,5 og 7 mnd når jeg og faren deres skilte lag. Tok ikke lang tid før pappan fikk seg ny dame, men ca 4-5 mnd (etter bruddet) før guttene fikk møte henne. Til å begynne med var jeg sjalu og likte det ikke, regnet med det ikke skulle vare ol. Men har fungert veldig fint, nå er det litt annerledes med to unger, siden det å være to voksne gjør ting mye enklere. De er sammen mye flinkere med ungene (gjøre ting, mat, stell ol) enn pappan alene. For han som nå er to år er hun bare en som er der som han er glad i. Han som nå er 4, tenker litt mer over det, han liker henne godt, men tror han er blitt litt sjalu på henne (pappan hans er en ertekrok og da..) fordi hun tar litt av pappans oppmerksomhet. Men altialt tror jeg de har det bedre med henne der, ikke nødvendigvis hele tiden da, men godt for de å være to voksne på to barn. Håper hun blir, men det er jo selvfølgelig pappan som er den viktigste for dem. Tror ikke en toåring har så mye begrep om å være kjæreste, men pappan bør passe seg for å sette barnet i skyggen av kjæresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå