AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 1 - jeg fikk påviset egg-løsning idag. og selvfølgelig har je jobbe helg! jobber annenhver helg som hjelpepleier på sykehjem. det er travelt, og flere tunge pasienter. (men vi er som regel to på de tunge pas.) jeg går nå og tror at jobben gjør at egget ikke vil kunne bli befruktet pga at jeg jobber - eller at det i allefall er vanskelegere pga jobbing. jeg har fått det for meg at man må være mest mulig i ro og slappe av i dagene rundt el når man prøver å bli gravide. vi går jo rektig mye på jobb og bøyer oss mye. har det INGET betydning om man er på travel jobb på sykehjem for om sædcellen og egget smelter sammen? :-( sikkert dumt spørsmål, men blir svær glad for et svar på dette. 2 - og jeg har lest at stress er negativt for befruktning. men i den betydning at man ikke får el pga stress, eller i betydning at det er vanskeligere å befrukte egget når man har stresset? jeg har som sagt påvist el idag, men kjenner jeg "stresser" litt innvendig når jeg vet dette, for jeg ønsker så sterkt å endelig bli gravid!!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 1. Nei, det har ingenting å si at du har en hard fysisk jobb for at egget skal bli befrukted og senere feste seg. 2. Noen mener at stress kan klusse med hormonene sånn at kroppen ikke lager eggløsning og man derfor ikke får mens, eller den kommer sent. Hvis du har regelmessige menstruasjoner så har du kommet langt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå