AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Har ei jente på 2,5 år som syns grøt er veldig godt. Hun elsker å få smake på lillebroren sin grøt. Noen som har noen gode oppskrifter på sunn grøt som man kan lage selv evnt. kjøpe?
Ella* Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Toåringen vår er veldig glad i havregrynsgrøt. Jeg bruker halvt om halvt med melk og vann når jeg lager den. Billig og sunt! For å smakssette grøten kan du tilsette for eks. litt most banan, raspet eple/pære, litt rørt bringebær etc. Litt kanel og sukker er jo også godt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Toåringen min er også veldig glad i havregrynsgrøt. Vi bruker da 1 dl havregryn, 1 dl vann, 1-1/2 dl melk og en liten neve kruskakli. Smakssetter med sukker og kanel, og noen ganger hakket eple. Godt til både mor og datter!
tingeling Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Min datter er melkeallergiker, så jeg har laget en spesialvariant siden barnegrøtene man kjøper i butikken her inneholder melk. Jeg koker en nesten rennende grøt av rismelk og lettkokte havregryn (ville brukt vanlig melk hvis hun ikke var allergisk). Så blander jeg i grøtpulver* (melkefritt, kjøpt i sverige) til grøten får passe konsistens. På den måten får hun grøt med tekstur og smak- siden grøtpulveret innholder frukt som gir smak. *Til et ikke-allergisk barn ville jeg brukt nestles grøtblanding for 18 mnd.
Caramba Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 Mine unger elsker risengrynsgrøt. Det er virkelig favoritten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå