Gå til innhold

Grøt til unge på 2,5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2,5 år som syns grøt er veldig godt. Hun elsker å få smake på lillebroren sin grøt. Noen som har noen gode oppskrifter på sunn grøt som man kan lage selv evnt. kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toåringen vår er veldig glad i havregrynsgrøt. Jeg bruker halvt om halvt med melk og vann når jeg lager den. Billig og sunt!

For å smakssette grøten kan du tilsette for eks. litt most banan, raspet eple/pære, litt rørt bringebær etc. Litt kanel og sukker er jo også godt.

Skrevet

Toåringen min er også veldig glad i havregrynsgrøt. Vi bruker da 1 dl havregryn, 1 dl vann, 1-1/2 dl melk og en liten neve kruskakli. Smakssetter med sukker og kanel, og noen ganger hakket eple. Godt til både mor og datter!

Skrevet

Min datter er melkeallergiker, så jeg har laget en spesialvariant siden barnegrøtene man kjøper i butikken her inneholder melk. Jeg koker en nesten rennende grøt av rismelk og lettkokte havregryn (ville brukt vanlig melk hvis hun ikke var allergisk). Så blander jeg i grøtpulver* (melkefritt, kjøpt i sverige) til grøten får passe konsistens. På den måten får hun grøt med tekstur og smak- siden grøtpulveret innholder frukt som gir smak.

*Til et ikke-allergisk barn ville jeg brukt nestles grøtblanding for 18 mnd.

Skrevet

Mine unger elsker risengrynsgrøt. Det er virkelig favoritten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...