AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Samboeren min tok en sædprøve (hjemmetest) hvor man skulle lese av resultatet ved hjelp av fargenyanser fra lilla til rosa. Problemet er at han er fargeblind. Hvor vanskelig er det for en fargeblind å se nyanser i de fargene? Jeg var ikke hjemme da testen ble tatt. Jeg tror kanskje det er mulig å ta en til. Kanskje dumt å skrive det inne her da jenter ikke kan bli fargeblinde, men er jo noen gutter her også
Kråkesaks Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Fargeblinde ser farger. Men de blander ofte farger. Om han kan se forskjell på rosa og lilla er det bare han som kan svare på. Noen fargeblinde blander "bare" fargene rødt og grønt. Andre har problemer med andre farger. En fargeblind kan blande sammen fargene brunt og grønt, noe jeg gjør selv iblant. Damer kan også være fargeblinde, men det er langt flere menn som har problemer med farger. Jeg hadde en fargeblind kompis. Når vi spilte tp leste han ofte opp brune spørsmål når han ble bedt om å lese grønt, men han hadde ikke problemer med å se forskjell på de rosa og de orange feltene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå