Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 1mnd siden ble det slutt med eksen etter 4 år sammen. Siden dagen det ble slutt, har en god venninne av meg vært veldig opptatt av han. Ringer flere dager i uken for å finne på noe, kan han ikke den ene dagen, spør hun om dagen etter. Kan han ikke da heller, ringer hun fortsatt dagen etter for å forsikre seg om han ikke kan finne noe på med han.

Det er ikke heelt over mellom meg og eksen, vi prøver å finne ut hva vi vil videre (rettere sagt, JEG prøver å finne ut hva jeg vil med oss videre, han er enda helt på trynet etter meg).

Jeg finner det rimelig irriterende at min gode venninne prøver seg på han, når vi har vært sammen såpass lenge og når det er så nylig siden det ble slutt. Hun er bedre venn med meg enn han, men etter det blir slutt ringer hun kun han for å få med han på fest og ikke meg osv.

Hva kan jeg si til hu for at hu skal roe seg ned litt? Jeg syntes det er ganske respektløst av henne, men vil ikke ødelegge vennskapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som idag, så har hun ringt ham 3 ganger. Alle gangene hu ringer spør hu om han er med meg. Han er nå å kjører henne fra seg og til sentrum, tar ca en halvtime og hun betaler heller han enn å ta gratis buss. Hu har mast på han i hele dag om at han skal være med å drikke, men siden han skal være edru maser hu på han om at han skal være med uansett..

Jeg liker dette ikke..

Skrevet

Oj,jeg tror jeg hadde blitt sint jeg! Feks min venninnegjeng har en slik uskreven regel om at man prøver seg ikke på eksene til venninne sine. Slik er det bare,så vist hun faktisk viser så lite respekt for deg,så ville jeg nok vurdert det venninneforholdet. Selvfølgelig ikke noe koselig,men ei god venninne er der for deg,å da gjør man ikke slike ting.

Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Er dette mannen du vil være med resten av livet, eller ikke? Om ikke, så hadde jeg ikke brydd meg, om det er mannen du vil ha, så forteller du dette til ham.

Ja det er dårlig gjort av henne å legge seg etter ham siden dere ikke er helt ferdige. Om du føler for det så kan du jo fortelle henne hva du føler for eksen din, og at du hadde blitt såret om noen hadde rotet det til for deg. Hun tar nok hintet..Hvorfor er du så gode venner med en slik person egentlig? Du KAN velge å omgi deg med mennesker som har bedre sans for moral vet du.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Ekser til venniner holder man seg unna. Det trodde jeg alle viste

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Håper du har guts til å si dette til henne, FORAN eksen! For en patetisk oppførsel.

Bare si det rett ut, usminka: "Du må seriøst roe deg ned, vi er venninner og da aksepterer jeg ikke at du legger an på (navnet til eksen) og til din informasjon så er det ikke helt over mellom oss. Jeg blir forbanna av at du inviterer HAN på fest og ikke MEG og hvis du ikke skjerper deg kommer jeg til å kutte deg ut."

PS: jeg synes ikke hun virker som noen god venninne i det hele tatt siden hun ikke inviterer deg med på fest, men inviterer han. Så ekkelt!

Endret av Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg har selv erfart at det som regel ikke er en god ide å si for mye positivt om sin kjæreste til venninner. Du har kanskje fortalt henne noen saftige detaljer som hun har likt, og hun har da kanskje fattet interesse for han?

Skrevet

Jeg ville sagt fra og eksen din kan også si fra til henne at han ikke vil ha kontakt med henne fordi det kan såre deg. Når jeg leser innlegget ditt, kommer det frem at eksen ringer deg daglig og forteller at hun har kontaktet han. Han vil ha deg tilbake mens du er i tvil selv om du har følelser for han.

Hvis det stemmer lurer jeg på hvorfor du tror på alt han forteller deg? En mulighet er at han forsøker å gjøre deg sjalu. Jeg ville spurt venninen din om det er sant at hun ringer han så ofte og at du ikke liker det. Hvis hun ringer han jevnlig, lurer jeg på om hun ser på deg som en god venninne, men hvis hun er forelsket er det ikke sikkert hun ser klart. Likevel burde hun pratet med deg hvis hun har følelser for eksen din og det passer å holde avstand og bruke sunn fornuft og ikke la seg styre av forelskelse rett etter et samlivsbrudd som har vart i fire år.

Du må ta en prat med begge to hvis dette plager deg.

Skrevet

Hun venninna di virker jo faktisk ikke helt god i hodet. Hvem gjør slikt da? 1 mnd etter slutt, sammen i 4 år? Noe så dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...