AnonymBruker Skrevet 14. september 2010 #81 Del Skrevet 14. september 2010 Jeg er egentlig enig i at folk må få bruke pengene på hva de vil, men jeg synes godt man kan være litt bevisst i forhold til at ikke alle har råd til å kle opp sine barn i merketøy. Denne argumentasjonen kjøper ikke jeg. Hvorfor skal noen føle at de ikke kan kjøpe merkeklær til sine barn bare fordi nabofamilien ikke har mulighet til å kjøpe det samme?! For meg blir dette bare tåpelig. Når det er sagt så er det vel ikke så mange som kjøper klær KUN pga. merket. Vi sverger f.eks. til Reima og Ecco, men dette er fordi jeg synes disse tilfredsstiller mine krav til yttertøy og sko, ikke fordi det står ReimaTec eller Ecco på tingene. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/511151-hvorfor-g%C3%A5r-folk-amok-med-shopping-n%C3%A5-de-skal-haf%C3%A5r-barn/page/5/#findComment-8397036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mixelite Skrevet 14. september 2010 #82 Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Denne argumentasjonen kjøper ikke jeg. Hvorfor skal noen føle at de ikke kan kjøpe merkeklær til sine barn bare fordi nabofamilien ikke har mulighet til å kjøpe det samme?! For meg blir dette bare tåpelig. Jeg tenkte i skolesammenheng. Det er ikke så morsomt å være den som ikke får DC-sko og hva de nå måtte "trenge" for å henge med i "gjengen". Det er heller ikke så morsomt å være den som ikke har noe merke som teller når det første de blir spurt om når de kommer med noe nytt, er hva slags merke det er. Jeg kjøper ikke sko til tusen kroner når jeg kan få like gode sko til godt under femhundrelappen. Andre gjør det. Det må de som sagt ha lov til, men det skaper et "klasseskille" på skolen. Når det er sagt så er det vel ikke så mange som kjøper klær KUN pga. merket. Vi sverger f.eks. til Reima og Ecco, men dette er fordi jeg synes disse tilfredsstiller mine krav til yttertøy og sko, ikke fordi det står ReimaTec eller Ecco på tingene. Nå tenkte jeg ikke på Reima og Ecco, jeg tenkte skatemerker, sko som koster oppi en tusenlapp og varer akkurat like lenge(om man er heldig) som sko fra økonomisko. Det verste, synes jeg, er at disse skoene ikke en gang tilfredsstiller mine krav til gode sko. Endret 14. september 2010 av Mixelite Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/511151-hvorfor-g%C3%A5r-folk-amok-med-shopping-n%C3%A5-de-skal-haf%C3%A5r-barn/page/5/#findComment-8397175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå