Gå til innhold

Hvorfor går folk amok med shopping nå de skal ha/får barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange småbarnsforeldre er så utrolig lett påvirkelig og tror de må ha alt mulig av babyutstyr og helst av dyreste merke. Bilsetet skal være det dyreste, parkdressen av den dyreste sorten og selvfølgelig ulltøy som koster mange 100 kr. Alt dette er selvfølgelig greit dersom man har råd til det, men mange tror at barna omtrent ikke overlever hvis man har alt dette. Har det ikke slått dere at det også ligger markedsstrategier bak alt og at dere er et lett bytte for handelsstanden?

Det gjelder selvsagt ikke bare småbarnsforeldre, men har inntrykk av at mange er alt for svake på barnas vegne. (Og det gjelder selvsagt ikke alle!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dyrt å ha barn, selv om man ikke kjøper unødvendig dyrt. Slik er det bare. Men jeg er enig i at man slett ikke trenger å kjøpe alt mulig dill-dall.

Skrevet

Syntes det er unøvendig og lite miljøvennelig å handle så mye ting og tang.Vedig mange får mye i gaver osv

Skrevet

Akkurat når det gjelder bilsetet, tenker jeg ikke på pris i det hele tatt, men velger det som er sikrest. Leser mange tester, både fra Norge, Sverige og resten av Europa, og tar et valg basert på det.

Når det gjelder alt det andre er jeg enig med deg, men ikke nødvendigvis i disse tingene. Jeg tror det er greit å kjøpe kvalitet, og jeg mener ull er best for både voksne og barn.

Men jeg ser samtidig at veldig mange kjøper veldig mye de ikke trenger.

Skrevet

Bleiebøtte som forsegler hver enkelt bleie, for eksempel ;) Jeg må si jeg synes dette grenser til "unødvendig dill-dall". Men jeg vet jo at man får slike bleiebøtter gratis, og så må man kjøpe posene ekstra ... smart markedsføring.

Skrevet

Akkurat når det gjelder bilsetet, tenker jeg ikke på pris i det hele tatt, men velger det som er sikrest. Leser mange tester, både fra Norge, Sverige og resten av Europa, og tar et valg basert på det.

Når det gjelder alt det andre er jeg enig med deg, men ikke nødvendigvis i disse tingene. Jeg tror det er greit å kjøpe kvalitet, og jeg mener ull er best for både voksne og barn.

Veldig enig. De aller fleste setter sikkerhet foran pris, spesielt når det gjelder bilseter. Ull er ikke unyttig, tvert imot - vi har brukt masse penger på gode ullklær, og syns det er en smart investering.

Når det er sagt er det masse unyttig der ute, og markedsførerne er flinke til å utnytte seg av førstegangsforeldre som er usikre på hva de går inn i, hva de egentlig trenger og hvor mye de trenger. Sånn var det hvertfall for oss.

Skrevet

Veldig enig. De aller fleste setter sikkerhet foran pris, spesielt når det gjelder bilseter. Ull er ikke unyttig, tvert imot - vi har brukt masse penger på gode ullklær, og syns det er en smart investering.

Når det er sagt er det masse unyttig der ute, og markedsførerne er flinke til å utnytte seg av førstegangsforeldre som er usikre på hva de går inn i, hva de egentlig trenger og hvor mye de trenger. Sånn var det hvertfall for oss.

Man skal så klart ikke sette pris foran sikkerhet, men det er ikke alltid kun det dyreste som er bra nok. (jeg mente ikke at man skal kjøpe det billigste heller)

Skrevet

Jeg har ikke sagt at man ikke skal kjøpe ull, men man trenger ikke å kjøpe dyr merkevareull, det billige man får kjøpt er like bra.

Jeg kommer til å kjøpe dyre merkeklær til barna mine når jeg får barn også, men ikke fordi jeg tror de må ha det for å overleve, men fordi jeg synes det er kult. Problemet her er at småbarnsforeldre med dårlig råd tror de MÅ ha det dyreste av alt og alt mulig unødvendig tull.

Skrevet

Jeg har ikke sagt at man ikke skal kjøpe ull, men man trenger ikke å kjøpe dyr merkevareull, det billige man får kjøpt er like bra.

Jeg kommer til å kjøpe dyre merkeklær til barna mine når jeg får barn også, men ikke fordi jeg tror de må ha det for å overleve, men fordi jeg synes det er kult. Problemet her er at småbarnsforeldre med dårlig råd tror de MÅ ha det dyreste av alt og alt mulig unødvendig tull.

Kanskje ikke så rart de tror det når slike mennesker som deg dytter på en unge som ikke vet eller bryr seg hva han/hun har på seg dyre merkeklær

Skrevet

Kanskje ikke så rart de tror det når slike mennesker som deg dytter på en unge som ikke vet eller bryr seg hva han/hun har på seg dyre merkeklær

Dette er er et ekempel på det jeg sikter til:

http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37?expandedtopic=1179829007.5

Her får nr to på lista faktisk bedre karakter på sikkerhet enn nr 1. Så selv om nr en har bedre totalkarakter enn nr 2 sikrere og koster bare litt over halvparten av den over, og de som kommer dårlig ut er like dyre som de beste. Ergo: prisen har ingenting å si så lenge man er oppe på et visst nivå.

Skrevet

Nei, men jeg er i hvertfall realistisk nok til å vite at jeg gjør det fordi JEG synes det er kult. Alt for mange småbarnsforeldre er lette bytter.

Skrevet

Jeg har også reagert på dette. Har venner som har fått tilbud om å få masse gratis til ungen. Dyre ting som er pent brukt og bare brukt til et barn. Neida, de skal ha nytt og helst det dyreste. Ja, da syns jeg også det er rart at de klager over hvor dyrt det er å ha barn.

Skrevet

Med untak av merkeklær og kule klær, der spiller ikke pris noen rolle? Spar på bilsetet, så kan du kjøpe onepiece til guttungen?

Skrevet

Nei, men jeg er i hvertfall realistisk nok til å vite at jeg gjør det fordi JEG synes det er kult. Alt for mange småbarnsforeldre er lette bytter.

Er bare komisk/rart at småbarn har merke klær

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Måtte le litt av denne. Hva får deg til å tro at ikke andre småbarnsforeldre gjør det fordi DE synes det er kult? Har det slått deg at du kanskje selv er et lett bytte for merkevarene?

Skrevet

Med untak av merkeklær og kule klær, der spiller ikke pris noen rolle? Spar på bilsetet, så kan du kjøpe onepiece til guttungen?

Jeg har god råd, men jeg ville valgt det BESTE bilsetet fremfor det dyreste. Jeg har råd til både merkeklær OG et skikkelig bilsete. Det jeg snakker om er nyetablerte unge foreldre som KLAGER PÅ AT BARN ER DYRT. Jeg klager ikke, og når jeg bruker penger på dyre ting så er jeg klar over at det er unødvendig.

F

Skrevet

Mødre som kjøper svindyre merkeklær som barna vokser ut av i løpet av kort tid, ser jeg på som tomskalla bimboer!

Skrevet

Måtte le litt av denne. Hva får deg til å tro at ikke andre småbarnsforeldre gjør det fordi DE synes det er kult? Har det slått deg at du kanskje selv er et lett bytte for merkevarene?

Jeg VET at jeg er et lett bytte, men jeg har råd til det og jeg synes det er greit. Småbarnsforeldre kan kjøpe så dyre ting de vil uten at jeg ser problemet, Problemet dukker opp når de KLAGER PÅ AT DET ER DYRT å ha barn, men tror de må ha ullbody til ungen til 400 kr, og barnesete til 3500 når et til 1800 er like sikkert. Har du forstått det nå?

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg VET at jeg er et lett bytte, men jeg har råd til det og jeg synes det er greit. Småbarnsforeldre kan kjøpe så dyre ting de vil uten at jeg ser problemet, Problemet dukker opp når de KLAGER PÅ AT DET ER DYRT å ha barn, men tror de må ha ullbody til ungen til 400 kr, og barnesete til 3500 når et til 1800 er like sikkert. Har du forstått det nå?

Jeg tok poenget ditt. Jeg blir bare matt over at du stempler vanlige folk som idioter, når det er sånne som deg som skaper illusjonen om at det er nødvendig.

Skrevet

Jeg tok poenget ditt. Jeg blir bare matt over at du stempler vanlige folk som idioter, når det er sånne som deg som skaper illusjonen om at det er nødvendig.

Jeg kjøpte euroshopper oppvaskpulver i dag, så jeg vil ikke akkuratt si at jeg er med på å skape sånne illusjoner. Jeg er økonom og veldig prisbevisst faktisk. Det er derfor jeg tar opp emnet. Jeg er veldig opptatt at kvalitet og pris selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...