Gå til innhold

Gå i fritidsaktivitet med læreren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om det finnes noen regler mot at barn/ungdom kan gå i samme fritidsaktiviteter som læreren? Kan dette skape problemer eller ubehag for læreren så han må slutte? Jeg tenker ikke på aktiviteter i regi av skolen nå, men utenfor. Eksempelvis hvis en jente i ungdomsskolen kommer inn i samme kor som læreren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg ikke tenke meg? Spesielt på bygdene vil dette være umulig å unngå uten å sette svært store sperrer på lærerens liv.

Skrevet

Vet dere om det finnes noen regler mot at barn/ungdom kan gå i samme fritidsaktiviteter som læreren? Kan dette skape problemer eller ubehag for læreren så han må slutte? Jeg tenker ikke på aktiviteter i regi av skolen nå, men utenfor. Eksempelvis hvis en jente i ungdomsskolen kommer inn i samme kor som læreren?

Da jeg gikk på ungdomsskolen på 80 tallet hadde vi en lærer som var dirigent og leder for skolekorpset til en barneskole som leverte alle sine elever til den ungdomsskolen jeg gikk på. Da de var ferdige på barneskolen. Og siden de fleste som gikk i skolekorpset fortsatte selv om de gikk over på ungdomsskolen, så var da aldri dette noen problemstilling

Skrevet

det skal ikke være nor problem, kjenner mange lærere som er ledere/trenere i diverse firtidstilbud der de møter elever. Man må bare klare å skille jobb og privatliv!

De lærerne jeg kjenner er nøye med å ikke snakke skole med verken barn eller foreldre når de møtes i disse situasjonene.

Skrevet

Det finnes ingen regler mot dette. I korpset mitt sitter lærere og elever side ved side og spiller sammen.

Det er viktig at den voksne er tydelig på at de har ulike roller i skolesituasjon og på fritiden, slik at de unge også lærer og forstår dette, dersom de ikke allerede har fått det med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...