Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen hjelpsomme kg-damer der ute som kan forklare meg steg for steg hvordan jeg klarer å sette opp denne frisyren? Jeg er helt elendig på å sette opp håret, går somregel bare med det løst, men tenkte å gjøre litt ekstra når jeg skal i 30-årslag i kveld!

Jeg er som vanlig ute i siste liten så det haster litt, dersom det ikke har kommet svar til klokka er 19 så blir det løst hår i kveld også ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan søke litt etter "loose french twist" eller noe på youtube?

Skrevet (endret)

Du samler alt håret i hendene på bakhodet ditt..hold rundt alt håret med venstre hånd helt inntil hodebunnen, og bruk høyrehånda på å tviste hårlengde rundt og rundt seg selv. Mens du tvinner med høyrehånda lar du venstrehånda forsiktig løsne opp grepet og fører hånda oppover (for hjelpe til med å løfte hele tvisten litt oppover og gjøre den jevn), mens du tvinner håret videre... på den måten får du en slags tvist/skru der bak.

Festet med en stor klemme, eller flere små...

enkelt! (selv om beskrivelse sikkert var ræva...) :gjeiper:

Endret av Aurelia
Skrevet

Vet ikke om jeg er så god til å forklare, men kan prøve (dette er ikke den 'ordentlige' måten å lage french twist på bare så det er sagt)

Den enkleste måten er kanskje å samle håret i en hestehale (uten strikk, og helt nede i hårfestet - og her må du forestille deg en klokke på baksiden av hodet), snurre/vri den rundt med klokka et par ganger... løfte/ vri den opp, (fra kl 6 til klokka 12). Så "drar" du håret på kl 3-siden av håret over hårvalken mens du vrir og fester ned hårnåler. På denne måten vil du få endene hengende løse over oppsatsen, sånn som hun har på bildet.

En annen måte er at du kan samle det i en hestehale litt til høyre på hodet ditt - hold halen mellom peke- og langfinger, fingrene peker nedover - glatt håret på venstre side av hestehalen. Nå kan du enten bruke langfingeren og snurre håret rundt denne (altså du snurrer røttene først), eller begynne i tuppene og snurre derfra og inn. Fest med hårnåler, og hårnålene stikker du først motsatt vei av den de skal ende opp (først pekende mot kl 9 ta med litt hår fra oppå valken så vri sånn at den peker mot kl 3 og tar tak i hodebunnen), vrir den og fester - da holder de MYE bedre. Og det lønner seg også å sette de i kryss. Og å ikke ta for mye hår i hver nål.

Hun på bildet har en spenne i håret sitt, og den skal inn der du holder langfingeren i beskrivelsen over, men det er ikke sikkert at det blir nok til å holde på frisyren.

Håper du blir fin på håret i kveld uansett om dette hjalp eller ikke :)

Skrevet

Jeg fikk det til! :) Tusen takk for hjelpen til alle dere som svarte. Men neste gang skal jeg bruke et par ekstra hårspenner, siden frisyren ble litt for løs utover kvelden ;)

Skrevet

Hehe tipper du og ble litt løs utover kvelden :) :) (klarte ikke dy meg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...