Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2003 #1 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hei alle sammen! Jeg er en kvinne på 44, og har nå lest alt som er inne på KG om soppinfeksjoner. Mye bra tips, men hvis noen har fler, er alt tatt imot med takknemlighet. Jeg er så plaget av dette... Har tatt mange antisopp - kurer, som Pevaryl og Canesten kombipakke. ble også anbefalt å smøre meg nedentil med Krystalfiolett. Jeg ble bra igjen første gangen, men dette var ifjor, og varte nesten i halvannet år. Nå har jeg fått det igjen, og det virker som om soppen er blitt immun mot det som hjalp meg ifjor. Kan dette være hormonelt? Tørre slimhinner? Vasker meg nedentil med Asan intimsåpe, bruker ikke trangt undertøy, men skal jeg bruke string, så bruker jeg gjerne litt stor størrelse. Heller ikke trange bukser. Jeg blir så glad for alle svar. På forhånd takk! Hilsen Mona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 5. oktober 2003 #2 Del Skrevet 5. oktober 2003 Dra til legen og få Diflukan, en pille så blir alt bra igjen! Hadde samme problem med canesten, funka ikke helt. Eventuelt slutt m p-piller om dette ikke gir seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linee Skrevet 5. oktober 2003 #3 Del Skrevet 5. oktober 2003 Har du forsøkt melkesyrebakterier stikkpiller (til skjeden) Det kan være lurt å ta noen kurer. Hvis du har sopp ofte,kan det være at du har candida. (candida er sopp i magen, og det står sikkert masse om candida på nettet, har du brukt mye antibiotika/har trøbbel med magen, bør du undersøke dette) hvis du tror dette kan være overgangsalderen, kan du forsøke omega 6 og sink, eller planteøstrogener eller vill jam(omdannes til progesteron i kroppen) Er det candida finner du nok mange tips på nettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2003 #4 Del Skrevet 5. oktober 2003 Glemte å skrive at både jeg og mannen min fikk Diflucan ifjor. jeg bruker ikke P- piller, men spiral. Er man utsatt da og? Har lest mye om candida, begynner å mistenke plagene for å være det. Legen min ga meg nemlig bare Diflucan. Takk for tipsene! Hilsen Mona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2003 #5 Del Skrevet 5. oktober 2003 Det annbefales etter en soppinfeksjonskur å bruke melkesyretabletter for å stabilisere. Vasker meg nedentil med Asan intimsåpe' date=' bruker ikke trangt undertøy, men skal jeg bruke string, så bruker jeg gjerne litt stor størrelse. Heller ikke trange bukser.[/quote'] Asan intimsåpe inneholder svært høy Ph (5,5) og gjør at du veldig lett får igjen soppinfeksjonen. Prøv heller å gå ned til laver ph-såpe f.eks Lactasyd eller Dr.Greve som har en lav ph på 3,5. I underlivet er det et surt miljø og for å opprettholde dette nivået og unngå sopp bør en vaske seg med milde såper med lav ph, eller ikke bruke såpe i det hele tatt. Ligg gjerne uten truse om natten, og ikke bruk for trange klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 6. oktober 2003 #6 Del Skrevet 6. oktober 2003 Vask deg med tro det eller ei men oliven olje. Og smør deg med masse yogert når du ikke er plaget også. Det halp meg da jeg hadde en håpløs periode. Ellers er sånne vivag fine å bruke i perioder og få deg et par kurer etterhverandre med diflukan så du er sikker på å ta knekken på dem. Og har du en partner sett han på canesten kur det er veldig viktig om det ikke hjelper sett han på diflukan også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå