Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår fagret jeg håret, men det ble ikke helt som jeg hadde tenkt. Det ble en litt merkelig farge, litt gråaktig, litt lysebrunt, igrunn ganske kjedelig... Jeg hadde i utgangspunktet helt lyst hår og ville ha det litt mørkere.

Så det jeg lurer på er: kan jeg farge det igjen idag? Og kan jeg farge det lysere? Jeg vil ikke bleke det.. Skulle gjerne ha litt mer gyllent hår, men ikke for mye rødt i det. I går brukte jeg en 7.

Noe som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til frisør.

Skrevet

blondt hår mangler pigmenter, så hvis du ønsker å farge det mørere må du velge en farge som inneholder røde pigmenter. Hvis du velger en farge uten vil resultatet bli noe grått/grønt o.l... :)

Skrevet

hvis du vil farge det lysere må du bleke det igjen, eventuelt må du bleike det også farge det med en ny farge etterpå. Husk rødepigmenter!

Skrevet

Joa, jeg burde sikkert gå til frisør, men jeg er en utålmodig sjel....

Men jeg vil ikke ha det mørkere, vil ha det lysere... Vil en lysere farge bite på håret?

Skrevet

Hmm ok, bleke selv er uaktuelt, da blir det heller frisør...

Men er det veldig skadelig å farge håret to dager på rad?

Skrevet

da må du bleike det...

Skrevet

all farging er skadelig, men det spørs hvor slitt håret er fra før. Hvis du ikke er erfaren ville jeg ventet og heller gått til frisør :)

Skrevet

Håret er ikke veldig slitt. Har nettopp klippet av meg det lange håret, så det som er igjen, har bob, er temmelig "nytt"... Tror jeg prøver å farge det, blir det helt mislykket så får jeg ta en tur til frisøren...

Skrevet

Bestill frisørtime og finn en fin lue i mellomtiden.

Skrevet

Finnes egne sjampoer som gir mer gyllen glød til lyst hår. Vet ikke hvor godt de funker, men har lest litt her og der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...