Gjest lekebøll Skrevet 5. oktober 2003 #1 Skrevet 5. oktober 2003 Hei, jeg prøver nå å installere JazPiper på maskina mi - programmet som hører til Mp3-spilleren min. Target System OS not supported - er feilmeldingen. Hva betyr det, og hva gjør jeg for å ordne det?
Catzy Skrevet 5. oktober 2003 #2 Skrevet 5. oktober 2003 Det betyr at programmet ikke fungerer på operativsystemet (OS) ditt. OS er f.eks. Windows 95, Windows 98, Windows 2000, Linux, Mac etc. Du får sjekke på websidene til programmet om det står hvilke OS det støtter. Det eneste du kan gjøre er å installere et annet OS på maskinen din. Men da bør du være veldig sikker på at programmet er verdt det. Hvilket OS har du, og hvilket OS kreves? (Tok en titt på siden, og det ser ut til at både Mac, Linux og Windows fra om med 98 er støttet. Hvis du kjører Win95 på maskinen din, så vil det ikke fungere. Hvis du kjører Win95, så bør du i alle tilfelle tenke på å oppgradere!!!) Catzy
Gjest lekebøll Skrevet 5. oktober 2003 #3 Skrevet 5. oktober 2003 Jeg er ikke akkurat ekspert på dette her - men jeg bruker Windows XP. Det bør vel fungere?
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2003 #4 Skrevet 5. oktober 2003 Jeg er ikke akkurat ekspert på dette her - men jeg bruker Windows XP. Det bør vel fungere? Åpenbart ikke... Microsoft har påstått at Windows XP er mer kompatibel med forskjellige typer programvare enn Windows 2000, men det har ikke jeg merket noe til. Snarere omvendt. Se om det finnes en nyere versjon av programmet på produsentens hjemmeside.
Frodo Skrevet 5. oktober 2003 #5 Skrevet 5. oktober 2003 Windows XP har et kompabilitets-modus for å kunne kjøre programmer som er utviklet for tidligere versjoner av Windows. Ta opp utforskeren eller "Min datamaskin". Finn snarveien eller selve programmet. Høyreklikk på programmet/snarveien og velg "Egenskaper" Klikk på arkfanen "Kompabilitet" Her kan du velge kompabilitetsmodus for f.eks. Windows 95 Prøv deretter å kjøre programmet ditt på nytt.
Gjest lekebøll Skrevet 5. oktober 2003 #6 Skrevet 5. oktober 2003 :D Takk, alle tre - spesielt Frodo - fikk det til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå