Gå til innhold

Har jeg nettopp sendt 3000 kr til en eller annen der ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Sparebank 1, og var nettopp inne på nettbanken. Der har jeg en oversikt over diverse lån, bla et forbrukslån som det trekkes irriterende lite til hver måned. Jeg lette etter et kontonummer for å se om jeg kunne overføre noe ekstra, og jeg fant følgende:

Produkt Konto-/avtalenummer Restlån ekskl. beregnede renter

BOLANN **** ** ***** -9 601,00

Så jeg skrev inn tallene under "konto-/avtalenummer" og overførte 3000 kr.

MEN så begynte jeg å tenke, hva om dette er et avtalenummer, og ikke et kontonummer, og hva om en eller annen lucky bastard har dette avtalenummeret som sitt kontonummer?

Restlånssummen er i allefall den samme nå som det den var før jeg overførte pengene, men det kan hende at denne overføringen bare tar litt tid? Hva tror dere?

Jeg har iallefall IKKE 3000 kr til å gi til en intetanende heldiggris der ute!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, går det ikke an å ringe dit du har dette lånet og spørre om de kan sjekke det opp? eller evt. ringe banken?

Skrevet

Og hvis du gjorde det i dag, så er det jo bare å slette betalingen. Pengene går jo ikke ut på en lørdag.

Skrevet

Kan du ikke sjekke opp mot numrene for avtalegiroer/betalingsavtaler? På min side så har jeg også alle lånene samlet for seg på innloggingssiden, så der ser du jo om det du betalte inn til var til ditt eget lån?

(Med forbehold om at de forskjellige Sparebank1 har ensartet layout på nettbanksidene sine.)

Skrevet

Kan du ikke sjekke opp mot numrene for avtalegiroer/betalingsavtaler? På min side så har jeg også alle lånene samlet for seg på innloggingssiden, så der ser du jo om det du betalte inn til var til ditt eget lån?

(Med forbehold om at de forskjellige Sparebank1 har ensartet layout på nettbanksidene sine.)

Lånet er tatt opp i Sparebank1. I gjeldsbrevet står det "lånekontonummer XXXXXXXXXXXX", og det er dette nummeret jeg har sendt pengene til. Da bør vel pengene strengt tatt havne der?

Og det faktum at det er lørdag er årsaken til at beløpet ikke er registrert på lånsoversikten på nettbanken enda?

TS

Skrevet

Lånet er tatt opp i Sparebank1. I gjeldsbrevet står det "lånekontonummer XXXXXXXXXXXX", og det er dette nummeret jeg har sendt pengene til. Da bør vel pengene strengt tatt havne der?

Og det faktum at det er lørdag er årsaken til at beløpet ikke er registrert på lånsoversikten på nettbanken enda?

TS

Hvis du har sendt til det nr er det rett :) Registreres nok på mandag.

Skrevet

Lånereskontroen oppdateres ikke umiddelbart. Du vil nok se transaksjonen på mandag, senest tirsdag.

Skrevet

Finnes det i det hele tatt nettbanker som betaler ut regninger på lørdager?

Skrevet

Takk, skal bruke de fornuftig jeg ;)

Skrevet

Hvis nummeret er på 11 siffer er det sannsynligvis et kontonummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...