Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskrifta sier sitt. Hva mener dere? Hvor ofte ville dere godtatt at partner var ute på sosiale greier med jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tjaaa... Kommer an på hvor mye personen jobber. Jo mer personen jobber på odde tider, jo sjeldnere hadde det vært greit. Men lønningspils en gang i måneden pluss litt andre greier innimellom er helt OK.

Endret av Rosalie
Skrevet

Min mann har vært ute med jobben hver uke den siste tiden. Det synes jeg er for mye. Spesielt siden jeg aldri får bli med, og vi sjeldent gjør noe sammen. Dessuten liker jeg ikke at han sier "På fredag skal jeg".. Hadde vært ok hvis han spurte meg hva jeg syntes om det.

Skrevet

Da trenger han det sikkert. Jo mer du kveler ham, jo lenger unna sender du han.

Han er voksen, han trenger ikke å spørre om din tillatelse. Hvis du vil gjøre noe med ham, må du foreslå noe.

Skrevet

Da trenger han det sikkert. Jo mer du kveler ham, jo lenger unna sender du han.

Han er voksen, han trenger ikke å spørre om din tillatelse. Hvis du vil gjøre noe med ham, må du foreslå noe.

Hvordan i all verden kan du påstå det? Han er voksen og har barn, og tar det som en selvfølge at jeg skal synes det er helt greit. Samtidig sier han alltid nei til mine forslag. Ot ro meg- jeg foreslår.

Skrevet

Er vel umulig å gi en fasit på noe sånt. Noen jobber fordrer mye sosialt på kveldstid, andre jobber ikke. Men hvis det er mannen til TS som er for mye ute med jobben, må de jo snakke om det og finne ut hvordan de skal løse problemet.

Skrevet

Jeg synes en ukentlig fredagspils er greit så lenge man ikke har barn. Det er veldig greit at man har ett godt miljø på jobben, og det synes jeg man bør oppmuntre som partner.

Har man barn kan man jo ikke dra på byen uten barnevakt, så dersom man er to foreldre ville jeg forventet at vi begge skulle ha mulighet til å dra ut like ofte. Å ta det som en selvfølge at partneren sitter hjemme med ungene, mens man selv er ute hver uke synes jeg er feil når man først har skaffet seg barn.

Skrevet

Har ikke familie så dette blir rent hypotetisk, men jeg ville skilt litt på hva slags jobbsammenkomster det var. Hadde det vært møter eller ut med kunder så ville jeg akseptert temmelig mye, men hvis det hadde vært ukentlig "fyll & fest med gutta på jobb" så ville jeg protestert.

I sistnevnte tilfelle tror jeg jeg ville tenkt i samme baner som Rosalie: en lønningspils i måneden og en og annen sammenkomst utover det hadde vært greit nok. "Fast fest" hver uke = ikke greit. (Forutsetter jo også at mannen kanskje hadde hatt andre aktiviteter som hadde gjort at han tilbragte en del tid vekk fra familien.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...