AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Hva kommer dere til å gjøre/hva gjorde dere med brudebuketten? Kaste den sånn som i Usa, eller beholde den som et minne?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Tørke den og beholde som minne.
Barcelone Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Beholde den. Synes ikke vi trenger å ta alle tradisjoner fra USA. Jeg skal nok tørke min også. Koselig å ha som minne fra den store dagen! Hørte om ei som kjøpte en egen, litt mindre bukett som hun kastet, mens hun beholdt sin egen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Kaste den, helt klart, enten i søpla eller til kvinnelige gjester, som faktisk synes at dette er fryktelig morsomt. En annen fin tradisjon er å legge den på graven til et nært familiemedlem. Har aldri skjønt vitsen med å ha en grå, inntørka bukett. Man har da nok av andre minner fra dagen? Og om man er så redd for å importere tradisjoner fra USA, burde man jo heller ikke gå opp kirkegulvet med sin far, for dette er en tradisjon hentet direkte derfra.
glad86 Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Jeg tenker å kaste min til de kvinnelige gjestene, men ta ut noen få blomster fra buketten som jeg tørker. Da har jeg hvertfall et lite minne fra brudebuketten. :-)
Capricorn Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Et alternativ er å kjøpe en billig bukett du kan kaste til single jenter og beholde din egen selv. Har sett det i flere bryllup.
Lulilelu Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 Jeg vet faktisk ikke helt. Jeg skal ha en litt stor/lang bukett som henger ned. Det er vel ikke så greit å kaste en slik. Det å kjøpe en billig bukett i tillegg som skal kastes blir egentlig litt feil. Meningen med å kaste brudebuketten til de single er for at lykken/flaksen for at bruden har funnet seg en mann skal overføres til den som fanger buketten. Da blir det litt feil å kaste en annen bukett enn brudebuketten, poenget forsvinner liksom.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #8 Skrevet 11. september 2010 Kanskje litt på siden, men hvem er disse single kvinnene som klatrer over hverandre for å få tak i buketten? Jeg ville ikke ha stilt meg opp der for å ta imot, ville jeg da blitt sett rart på?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #9 Skrevet 11. september 2010 Jeg la buketten min på graven til min bestemor som døde rett før bryllupet.
lilleGrethe Skrevet 11. september 2010 #10 Skrevet 11. september 2010 Det ble ingen bukett-kasting i bryllupet vårt ihvertfall. Buketten sto som pynt hjemme så lenge den var fin, så gikk den i søpla. Hadde nok vært ganske vanskelig å få tørket den, så vi gledet oss over den så lenge det varte. Nå har vi bilder av den som minne.
tina89 Skrevet 12. september 2010 #11 Skrevet 12. september 2010 jeg kommer nok til og tørke den.. kunne godt ha lagt den i slik gele ting også.. rekner med det går siden di har "levende" blomster i telysholdere det er en slags gele inni..da hadde den jo alltid sett vakker ut.. men er nok dyrt..
Piper Skrevet 12. september 2010 #12 Skrevet 12. september 2010 Jeg la brudebuketten på graven til min farfar
-Englefjes- Skrevet 12. september 2010 #13 Skrevet 12. september 2010 Det kunne aldri falt meg inn å tørke buketten min (jeg liker ikke tørlede blomster, brudebukett eller ei), og bukettkasting under bryllup synes jeg ikke noe om. Jeg ga min til min bestemor, som dessverre ikke kunne delta i bryllupet.
FruN Skrevet 13. september 2010 #14 Skrevet 13. september 2010 Jeg vil ikke kaste buketten min. Er usikker på hva som skjer med den, men å legge den på grava til en man gjerne skulle hatt der, var en god ide.
reinbue Skrevet 13. september 2010 #15 Skrevet 13. september 2010 jeg tror jeg vil kaste den til de single jentene i bryllupet. det er jo en litt morsom event for alle de som er med =) , men jeg er ikke sikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå