Gå til innhold

Hvilke klær og hvilken stil møter du høsten med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften sier: Hvilke klær og hvilken stil møter dere høsten med? Hva har dere kjøpt inn, og hva kommer dere til å kjøpe? Legg gjerne ved bilder. Og skriv gjerne om hvilken makeup du tenker å legge deg på i høst!

Ifjor var jeg veldig på den klassiske trenchcoaten, og de knehøye, sorte knestøvlettene i skinn ble mye brukt. Under hadde jeg gjerne klassiske, enkle kjoler, gjerne i sort, og ullstrømpebukse. Håret holdt jeg ganske klassisk, ofte tilbakegredd og festet i en sølvspenne.

I år heller jeg mer mot jakker/kåper i mykere materialer, ikke så tettsittende som trenchen. Har valgt en relativt kort kåpe i a-form som stopper ca midt på låret. Siden den er i sort, bruker jeg den med pashminaskjerf i fine farger. Ellers er mørke, trange jeans, kroppsnære fodraler med ullstrømper under og stilrene sølvsmykker noe jeg liker. For tiden har jeg som oftest håret løst, gjerne med volum og lett krøllet i endene. Er også fan av leppestift i rosatoner, pent når man bruker så mørke klær!

Hva med dere?

:sexy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fargerike skjerf og lange hjemmestrikka ullsokker som tyter ut på toppen av støvla er min evige høst-stil :sjenert:

Skrevet

Sykkelbukse med tights over, ulltrøye og vindjakke - eg har blitt sykkelpendlar.

Neidå, jeans med pene topper og cardi er liksom standarden her. Når det blir litt kaldare blir det nok mykje skjørt med ullstrømper og støvlettar til. Eg har ein Burberry-trench som eg likar godt, men han er litt vel lang (nedanfor knærne), så eg brukar han mest når eg skal bort. Har ein skinntrench som er litt kortare, den brukar eg mykje. Med skjerf til, sjølvsagt.

Skrevet (endret)

Hettegenser og saggebukse, converse allstars sko med fòr, og vanter.

Naglebelte og svettebånd rundt håndledda.

Kort svart hår med shava sider og voks.

Maskara og litt svart strek.

Akkuratt som i fjor...og forfjor..

Lenge leve individualitet og originalitet :P

Endret av chanelene
Skrevet

Svarte trange bukser, gjerne sånne ridebukseaktige eller en trang versjon av penbukser, pene bluser i hvitt etter ganske nøytrale farger, kåpe når det er mildt eller jeg skal pynte meg, og en pen dunjakke når det er kaldt, trange støvletter, helst ganske lav hel til hverdagsbruk, håret er jeg ikke så flink til å ordne så det blir som regel rettetang. Hadde samme stilen i fjor, men klart har kjøpt inn noen nye plagg. Liker å pynte meg og har blitt veldig opptatt av god kvalitet etter jeg ble eldre. Føler jeg virker mye mer seriøs når jeg er klær som ikke er nuppete og falmet.

Skrevet (endret)

Tightsen i sort følger med meg enda, men nå har jeg kjøpt inn sorte ullstrømpebukser til å ha under, da holder man varmen og de er ikke gjennomsiktige. Over dette har jeg lange singletter i alle farger, de fleste er likevell lutt duse og mørke (mørk teal eller mørk plomme). Lange kardigans (sort og grå), tynnere langermede gensre i sort og hvitt, ullkjoler i grått og strikkede gensre og kardigan-ish plagg i pudderrosa, mørkeblått, sort og brunt. Hverdagskjoler i strikk eller flortynne mønstrede stoffer, midjeskjørt. På skofronten går det i ballerina med dekorstener så langt det går værmessig, eller mørkebrune semskede sko som når meg midt på leggen. Sort trench hører med.

Som dere ser går det mye i sort som basis, dette lives opp med farge på singletter eller genser, samt i sminke og vesker.

Veskene er sort, blå, rød eller beige, smykkene hovedsaklig lange sølvsmykker og litt store øredobber.

Sminken er plettfri hud med fargerik eyeliner og nyde lepper, eller klassisk 60-talls med knallrøde lepper og markert eyeliner. Alltid neglelakk i alt fra duse rosafarger til knallere farger.

Typisk meg:

http://files.hm.com/media/products/886/DXL865_77836_09090_24_4819.jpg

http://files.hm.com/media/products/890/DXL865_77734_07028_18_2169.jpg

http://files.hm.com/media/products/880/DXL865_77877_13000_08_5208.jpg

http://media.redcatsnordic.com/laredoute/images/products/rd/large/324176/324176571_XZ_1.jpg

http://media.redcatsnordic.com/laredoute/images/products/rd/large/324176/324176608_0004_HZ_1.jpg

Innlegget er endret iht KGs regler.

ninuska_, mod

Endret av ninuska_
Skrevet (endret)

Tar fram den knallrosa (!) Karen Millen kåpen min for litt fargesjokk. Ellers går det i sort, hvitt, grått og brunt med innslag av lilla, korall og blått.

Varme, tjukke ullstrømper. Lange støvletter (overknees). Sorte, litt baggy luer. Lange strikkede pulsvanter evnt. kortere varianter i stoff. Litt varmere figursydde kjoler med cardigans (korte el. lange). Langermede, tynne gensere.

Sorte blonder, bomull, ull...

:)

Samme sminke som om sommeren - for jeg er like blek sommer som vinter ;)Blush fra Make Up Store (Sea shell), sort mascara og pudder.

Lange smykker i sølv. Lange perlekjeder. Ørepynten er lang eller litt uvanlig.

Håret er enten naturlig krøllete eller helt slett. Rødt. Halvlangt. Volum.

Endret av Alyah
Skrevet

Satser på å legge an en skikkelig studentstil med jeans og t-skjorte med en cardigan over. Og gummistøvler og allværsjakke. Kommer sikkert til å kjøpe et nytt skjerf, kanskje i en blå-grå farge med små blomster på. (Om jeg finner)

Hvor jeg gleder meg til å være ferdigutdannet... *sukk* Da skulle jeg kjøpt inn høstlige kjoler, strømper og fine støvletter. Og en litt kort kåpe - kanskje rød eller grå. Og så klart en knall regnfrakk i lilla eller grønn.

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg har noen gråe bukser som jeg elsker over alt på jord. Har nå nylig kjøpt meg en militærgrønn skjorte, en tykk oversized beige ullgenser, masse over knee sokker og strømpebukser! Har plutselig fått kjempe dilla på det å bruke strømpebukser under shorts med knestrømper som matcher toppen. Ellers så går det i cardiganer - svart, grå, beige og hvit. Har et par høye hæler jeg har utrolig lyst til å bruke, men siden jeg ikke er spesielt flink til å gå med høye hæler, tørr jeg ikke bruke de offentlig! Ellers så går det i converse!

Har utrolig lyst på en kjole eller et skjørt som har litt høstfarger og kanskje noe mønstre. Men jeg syns det er fryktelig vanskelig og finne noe som jeg bare MÅ ha. Har også utrolig lyst på en ny skinnjakke som kan brukes til alt mulig! Leiter og leiter, men finner ingen fine skinnjakker heller, desverre!

Skrevet

Vi mænd må vel også være med her ?

Jeg går gerne i jeans, mørke og med en lidt blank overflade. Derudover har jeg lige købt et par sorte skinnjeans, som er superbløde og dejlige at have på. Så det vil jeg gå med i høsten også sammen med et par nubukjeans som er 4 år gamle.

Dertil t-shirt eller skjorte, swetar og dunvest og når det bliver koldere dunjakke.

Skrevet

Det er gardigan, bluser, støvletter,jeans, skjerf i alle varianter. Basci klær, gensrer, topper osv i min høst garderobe. Massse søte og både stilige klær i butikkene om dagen synst jeg :)

Skrevet

Satser på å legge an en skikkelig studentstil med jeans og t-skjorte med en cardigan over. Og gummistøvler og allværsjakke. Kommer sikkert til å kjøpe et nytt skjerf, kanskje i en blå-grå farge med små blomster på. (Om jeg finner)

Hvor jeg gleder meg til å være ferdigutdannet... *sukk* Da skulle jeg kjøpt inn høstlige kjoler, strømper og fine støvletter. Og en litt kort kåpe - kanskje rød eller grå. Og så klart en knall regnfrakk i lilla eller grønn.

Ikke for å være frekk, men hvorfor må du ha en spesiell stil fordi du e student? Er selv student på 3.året og går da i klær som før. Kjole, hæler, tunika, bukse med fin topp osv. Selv om man skal på forelesning og ikke jobb kan man kle seg stilig og fint. Om man vil så klart, og det høres det ut som du vil:)

Skrevet

Det er ikke alle som har så god råd når man er student, så da går det vel i mye basic klær. Ikke sikkert alle bryr seg så hardt om pynting hvis man skal tilbringe dagen på lesesalen.

Skrevet

er 1.65cm høy og 55kg. føler meg tjukk i alt jeg kler meg i.og at ingenting kan bli fint!

men!av disse 365dagene,finnes 10-15dager der jeg føler jeg kler ALT og er superfornøyd med alt jeg går i!!

min stil: kåper, cardigan,bluser med blonder i kragen,jeans,lange støvletter. føler meg for jålete om jeg skulle ha skjørt+bluse+strømper+støvletter på en vanlig shoppingtur.men det er dette jeg kler mest siden jeg er så kort.

Skrevet

er 1.65cm høy og 55kg. føler meg tjukk i alt jeg kler meg i.og at ingenting kan bli fint!

men!av disse 365dagene,finnes 10-15dager der jeg føler jeg kler ALT og er superfornøyd med alt jeg går i!!

min stil: kåper, cardigan,bluser med blonder i kragen,jeans,lange støvletter. føler meg for jålete om jeg skulle ha skjørt+bluse+strømper+støvletter på en vanlig shoppingtur.men det er dette jeg kler mest siden jeg er så kort.

seriøst?? føler deg tjukk når du er 55 kg og 165 høy???? Jeg er 166 og 73 kg..føler meg som oftest bra;) ikke bruker jeg så stor størrelse heller..38/40 i bukser og 42 el m/l vanligvis oventil.

stilen min er vel som maaaaaaange andres...mye jeans, både smale og bootcut, singlet og cardi/ strikkejakker. Liker omslagskjoler, strikkekjoler over thights og fine stor skjerf. Ankelstøveletter og høye...men IKKE overknee. Har en fin tulipanformet ullkåpe fra i fjor som nok blir mye brukt i år og, i tillegg vi g gjerne ha en parkas...sett en på Nelly:)

Skrevet

Min "fall 2010" - fort gjort på Polyvore, men dere skjønner sikkert tegninga. :)

Omtrent det samme her :jepp: Hiv på noen gode skjerf, lue, vanter og leggings når kulde kommer, så er jeg med ;)

Skrevet

Jeg er ikke så glad i sort, så her blir det mye brunt, beige og sjokolade med lilla, rosa eller burgunder som oppfriskingsfarge.

Pleier å være glad i bukser på høsten, men har begynt å få øynene opp for lune kjoler, så jeg har kjøpt noen i høst.

Skrevet (endret)

I høstgarderoben min vil en nok finne:

1stk svart trenchcoat

1stk knallrød kåpe

1stk svart dressjakke i et nyydelig snitt.

Allværsjakke

Svarte støvletter

Hvite pumasko

Svarte pumps.

Mørke bukser, enten dongeri eller svart.

Cardigans i svart og bruntoner.

Skjorter i alle varianter, alt fra klassisk hvit, rutete skjorter etc.

Nøytrale overdeler som sprites opp med fargerike skjerf eller fargerik topp under.

Både klassiske og fargerike skjerf. Pluss en lekker pelsstola (i fuskepels så klart. :) )

Rød veske, svart veske og en nydelig hvit vintageveske som jeg fant her om dagen. :)

Vintageinspirert ørepynt.

Min garderobe er sterkt vintageinspirert i år. :)

Sminken blir fokus på fresh hud, våt eyeliner og dusrosa lepper. :)

Endret av ¤Vamp¤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...