Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan noen bra japanske band i sjangeren rock/metal og lignende? Klarer ikke å finne noe i den rosa søt-jente-med-falsett pop jungelen :sukk:

En sang som jeg syns er helt fantastisk er http://www.youtube.com/watch?v=tpT0cfn-QCI :ler:

Litt hard i kantene, men fantastisk tekst og jeg har virkelig ikke hørt noe lignende fra Japan før :)

(Har aldri laget en post selv før, så jeg aner ikke om linken virker, om den ikke gjør det og det kribler i ørene så er det bare å søke på Death Note opening 2 :sjenert: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som kan noen bra japanske band i sjangeren rock/metal og lignende? Klarer ikke å finne noe i den rosa søt-jente-med-falsett pop jungelen :sukk:

En sang som jeg syns er helt fantastisk er http://www.youtube.com/watch?v=tpT0cfn-QCI :ler:

Litt hard i kantene, men fantastisk tekst og jeg har virkelig ikke hørt noe lignende fra Japan før :)

(Har aldri laget en post selv før, så jeg aner ikke om linken virker, om den ikke gjør det og det kribler i ørene så er det bare å søke på Death Note opening 2 :sjenert: )

Det er nok litt mindre metal enn du ønsker deg, men hva med Blue Hearts? http://www.youtube.com/watch?v=DrwbUoZsLEc, for eksempel.

Skrevet

Hehe, de hadde jo mye sjarm da :fnise:

Skrevet

Har ikke så mange forslag til hardere band fra Japan, men de jeg har er Dir En Grey, Malice Mizer, Gackt og Kagerou. De er et stykke unna Maximum The Hormone, da... Hvis du hører litt på pop/rock som fortsatt er langt unna sukkersøt rosa klissepop vil jeg anbefale Orange Range og L'arc~en~ciel. Kunne sikkert kommet med flere, men hjernen står litt stille nå. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for forslagene, hikari :) skal prøve å se om jeg finner noen av dem så jeg kan høre om det er noe for meg :ler:

Skrevet

Envy.

hør først på de eldste platene deres. denne sangen:

er også sinnssykt bra, den er fra den nest nyeste plata. de er min personlige favoritt fra Japan, og kan plasseres i sjangrene hardcore og screamo, men de nyeste platene deres er ganske "spiselige" også for folk som ikke hører så mye på musikk innen de sjangrene.
Skrevet

Takker for forslaget madison rose :)

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg liker godt Boris!

Det er ganske eksperimentelt, heller kanskje mest mot stoner. Pink er en bra plate å starte med http://www.youtube.com/watch?v=5WkaeBZ1kGU.

De har også laget et supert album sammen med Sunn 0))) som er mer drone/doom og nok mest for den som er spesielt interessert i slikt.

Skrevet

Videoen er borte - men jeg skjønner på Hikari at det var Maximum the Hormone du hadde lagt ut? Elsker det bandet!

Jeg har et skikkelig sært forslag: Blood Stain Child. Trance-Metal, av alle ting, men mest metaldrevet. Et par låter som er ganske representative:

Trial Spiral

Hvis du liker mer ren rock, så kan kanskje Does være stas? Litt indie, litt garage, litt melankolsk.

Shura

Rainbow Seven

Abingdon Boys School er litt boyband-rock, men har et par OK sanger.

Strength

Howling

Poprock: Aqua Timez

Alones

Velonica

Indie rock: Asian Kung-Fu Generation

Rewrite

After Dark

Punkrockpop: Beat Crusaders

Tonight, Tonight

Popmetalrock som av og til er litt gothete: High and Mighty Color

Ichirin no hana

Pride

Punk: Stance Punks

No boy no cry

Melodisk Death Metal: Shadow

Wings of Flame

Before true light

...ellers kan du jo sjekke ut dennelista?

Skrevet

Envy.

hør først på de eldste platene deres. denne sangen:

er også sinnssykt bra, den er fra den nest nyeste plata. de er min personlige favoritt fra Japan, og kan plasseres i sjangrene hardcore og screamo, men de nyeste platene deres er ganske "spiselige" også for folk som ikke hører så mye på musikk innen de sjangrene.

Sweet lord! Digg!

Skrevet

Gullgruve Pingting, arigatou! :klemmer:

Skrevet

Hvis du kunne tenke deg å høre noe annet enn rock/metal, bør du sjekke ut Ryuichi Sakamoto og Yellow Magic Orchestra.

Skrevet

Gazette! :) Hovedsaklig metal, men de er ganske varierte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...