Gjest Baremeg Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Skal prøve å få litt orden på noen tanker om oss. Litt fordi jeg kanskje vil vise deg dette når/om du en dag spør om vi skal bli sammen på ordentlig. Men kanskje mest for min egen del. Hadde jeg vært så ung som deg hadde jeg ikke stilt store krav til et forhold, så lenge det var trivelig og jeg ikke skjemmtes over det kunne jeg inngått et forhold uten noe å se noe framtid. Sånn er det ikke lenger jeg vil se en framtid vil drømme om hus barn og alt det der og da er det litt skummelt at du er så ung. Ikke håpløst men litt skummelt. Du er super jeg blir glad av å være med deg tenke på deg eller sende meldinger med deg. Smart er du også, ikke tenkt så mye over det før men det har vært et problem tidligere (m/andre). Det er faktisk veldig viktig. Er så fint å kunne snakke sammen på samme nivå og lære av hverandre. Også er du flink blir imponert over at du tar på deg vervr i elvråd, russestyret og at du har ambisjoner om toppkarakterer. Liker også at du har planer om en master selv om det gjør at det vil ta en god stund før du er klar for jobb hus barn osv. Du har kanskje ikke så mye erfaring noe som kan være både posetivt og negativt. Begynner med det posetivet da, du er ikke brennt av vonde ting som har hendt deg og det er veldig bra. Kan være veldig vannskelig å være sammen med en person som har mye bagasje på den fronten. En litt stygg tanke men livet blir så mye bedre om en slipper å slite med sånne ting, det kan vel ikke være så galt å være glad for at om det blir oss så skal vi slippe sånt. Personer som har vært utsatt for mobbing, voldtekt, rus, utroskap, vold, overgrep kan få store problemer med tilit, selvtilit, sex, komplekser osv. Jeg kan i hvert fall love deg en ting, jeg skal ikke gi deg noe sånn bagasje! Uten at vi har snakket noe serlig om det går jeg ut fra at du ikke har hatt noe seriøse forhold tidligere, du er jo uansett for ung til å ha hatt et voksent forhold. Om det er bra vet jeg ikke en lærer mye på erfaring som kan vær godt å ha med seg , selv har jeg lært at tilit er super viktig og må dyrkes og ikke utnyttes. At ærlighet er viktig men at en ikke trenger å dele hver minste ting. At det aldri lønner seg å krige ingen vinner begge taper. At det ikke er akseptabelt å sloss eller hyle å skrike til hverandre. At en når en skjønner at det ikke går så bra må bestemme seg for å prøve, virkelig prøve eller å gå hver til sitt uten å ødelegge mer. At en aldri skal gå inn for å være slem med den man elsker, uansett hvordan en føler det. Og at om en gjør det er det et sterkt tegn på at forholdet skulle vært avsluttet. Jeg er litt redd at det kanskje skal bli et problem eller dillema for deg en gang i framtiden om gresset er grønnere på den andre siden når du ikke vet. En kan jo aldri vite men tenker at det er mer sannsynlig at du kan bli fristet når du ikke har hatt noen andre. Du er ikke voksen du er moden reflektert og trygg, men du har litt barn/ungdom i deg. Du får hjelp til ting du godt kunne klart selv, du sier mamman din gjør deg en tjeneste, men det kan være en bjørnetjeneste. Om du skulle flyttet rett fra barndoms hjemmet og sammen meg kan det være en mange ting du ikke har lært. Jeg kan godt lære deg men, jeg kan ikke være mamman din. Det skjer store forandringer fra 18 og til noen og 20, til det posetive for min del. Ble mye mer voksen ansvarsfull, målbevist og reflektert på de årene. Skulle egentlig ønske det hadde skjedd litt tidligere så jeg kunne blitt skoleflink før. Elsker faget mitt men kunne godt ha tenkt meg høyere utdanning, gjerne innen samme fagområde, det er jo mulig om enn vannskelig å slutte å jobbe for å gjøre det som 25åring. Mesterbrevt ble jo en salgs mellom ting men ikke helt fornøyd. Er du? Hvordan du vil forandre deg er det ikke godt å si du er jo så målbevist og annsvarsfull allerede. Men jeg er sikker på at du blir en super person som voksen også, litt bekymret for at du skal vokse fra meg. At vi liksom skal satse på hverandre skape en framtid sammen, men at du når du blir eldre tjener egnepenger kanskje ikke vil det lengre. Du er jo fremdeles ung da mens jeg begynner å få det litt travelt, veit jeg er mann og liksom ikke skal føle så mye på den biologiske klokka. Men jeg vil (skal) ha barn og vil jo ikke være utgammel med småunger. Du er litt ubestemt nesten på kanten til underdanig, du trives når jeg trives og du er med på det meste. Ikke missforstå du er selvsikker å ikke redd for å spørre men du liker ikke å bestemme. Tipper du kommer til å bli mer bestemt med tiden, har jo alt merket en forandring på de månedene vi har vært småkjærester. Du kunne godt vært mer bestemt, jeg liker også å gjøre ting du liker. Makt balansen kommer nok til å forandre seg etter hvert som alder og økonomi utligner seg. Men om jeg har noen ankepunkt på personligheten din nå så måtte det vært det. Jeg vil ikke ha noe sjef, kunne ikke hatt det tror jeg. Er for selvstendig til det 50/50 er greit men ikke mer. 60/40 kunne også vært greit men jeg vil ikke bestemme alt. Jeg synes vi matcher veldig bra, kjempe god kjemi og du er super i senga. Så deilig at du er så trygg og glad ingen har enda sagt nei til noe men det varer sikkert ikke. En kan ikke altid ha lyst, og en skal ikke ha sex om en ikke vil. Det er en dårlig og kortvarig løsning som ødelgger for det som er av lyst. Men har god tro på at det vil være ganske balansert for oss. Når det kommer til husarbeid å sånne ting har jeg tatt meg selv i å bli irritert fordi du har ligget på sofan hele dagen mens jeg har vært på jobb også må jeg lage mat til oss når jeg kommer hjem. Selv om jeg vet det er fordi du ikke tenker over det. Var mye verre selv på din alder, føler ikke jeg kan pålegge deg å gjøre noe heller når vi ikke er sammen eller noe. Men hadde hatt et problem med det om vi var kjærester. Liker absolutt ikke husarbeid, du har kanskje skjønt det av den overfulle skitentøyskurven og at jeg har vaskehjelp i en leilighet på 40kvm. Så du må passe deg så du ikke skjemmer meg bort også, har lært at jeg dessverre litt for lett blir vant med at en partner gjør mye av husarbeidet. Vil ha husjelp meg vil ikke ha deg som det! Bra at du har egen hobbyer og venner også, supert at du er så godt trent men litt kjipt at du er opptatt nesten hver helg med cuper, kamper og treninger. Kunne vært fint å reist bort med deg en gang i blant, i alle fall glad at du ikke har ambsjoner om å satse på idretten sånn seriøst. Jeg har jo også egne ting og tror det er sunt at vi har det sånn. Dette ble litt seriøst og du må ikke bli skremt av alt med barn osv. Har på ingen måte bestemt meg for at det må bli oss, planlagt hele framtiden vår eller noe. Men det er ikke noe vits i å være sammen bare for å ha noen, jeg vil ikke det i hvertfall. Vil gjærne ha det sånn vi har det en stund til, om vi finnner ut at det faktisk blir feil å satse på hverandre vil jeg også gjerne fortsette. Har det fint med deg, men hvis vi ikke skal være sammen vil jeg ha øynene åpne. Vil ikke ha sex med andre eller noe men da heller avslutte dette om jeg møter noen jeg vil bli bedre kjent med. Tror jeg begynner å bli litt forelsket i deg snuppa.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 ehh.... gidd å legg det ut på nett.... høres ut som en gammel gubbe som er småkåt på en 17 åring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå