Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan mener du vil være den "beste" måten å bli dumpa/dumpe noen på? Selvfølgelig er det (nesten) aldri lett, og vil antagelig være vondt uansett, men hvordan kan man på en mest skånsom og uselvisk måte avslutte et forhold?

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Åpenhet og ærlighet. Og ALDRI si "Vi kan være venner". Avslutt og ignorer til evig tid. Eneste som virker.

Skrevet

Sette seg ned med vedkommende, fortelle at du vil ut av forholdet og hvorfor. Hva slags andre måter er det egentlig å gjøre det på? Jeg skjønner ikke hvorfor man hele tiden skal pakke ting inn og gjøre ting vanskeligere for seg selv (og den andre ikke minst). Ærlighet varer lengst og selv om man bryter med en person så trenger man ikke fremstå som en drittsekk av den grunn så fremt man gjør det på en ærlig og redelig måte.

Skrevet

Hvis den andre personen fortsatt er veldig glad i deg vil det nok uansett bli broken heart and hurt fellings.

Jeg vil tro det beste vil være å sette seg ned og prate om det, men å ikke la det komme som et sjokk. At man signaliserer eller gir små drypp i ukene i forveien. Personen kan da få mulighet til å omstille seg litt, og det kan bli lettere å komme over personen/komme seg videre.

Men samtidig vil da personen kunne komme på mange gode forklaringer/bevis osv på at dere passer sammen og hvorfor du ikke må gå.

Å være respektfull, følsom/ha empati (som f.eks gi en klem hvis hun/han begynner å gråte selv om du ikke føler kjærlighet lenger er lurt). Å la vedkommende også stille deg spørsmål og få svar på hvorfor du går er viktig for å få "avsluttning"/closure på forholdet.

Å være en venn etterpå hvis vedkommende vil kan nok hjelpe mange, selv om den som blir forlatt kanskje kan komme til å prøve å få deg tilbake.

Skrevet

Jeg sa at jeg ville gjøre det slutt, og sa fort at jeg ikke hadde de samme følelsene for han lenger. Han spurte om jeg ikke elsket han. Jeg sa at jeg ikke gjorde det lenger. Selv om det var vondt, var det best å si det som det var. Og da jeg sa at jeg ikke lenger elsket han, forsto han at det ikke var noe vi kunne prøve å snakke om, ordne opp i og dermed redde forholdet. Det var over, og det forsto han fort.

Det er best å være ærlig og bestemt. Den som blir dumpet håper kanskje ting kan forandre seg og bli bedre så dere kan holde sammen. Men er det slutt, så er det slutt.

Skrevet

At man signaliserer eller gir små drypp i ukene i forveien.

Hvordan da mener du? Jeg synes virkelig ikke det høres ut som en god ide... Det bør ikke komme som lyn fra klar himmel når noen vil gjøre det slutt. Noe skurrer litt av seg selv, man trenger ikke å signalisere og hinte.

Å være venn med en som fortsatt vil ha deg gjør som regel ting vanskeligere for vedkommende, selv om den ikke vil innse det da. Massiv bjørnetjeneste. Bedre å bli venner igjen når ting er fordøyet og vedkommende er over dumperen.

Skrevet

Hvordan da mener du? Jeg synes virkelig ikke det høres ut som en god ide... Det bør ikke komme som lyn fra klar himmel når noen vil gjøre det slutt. Noe skurrer litt av seg selv, man trenger ikke å signalisere og hinte.

Å være venn med en som fortsatt vil ha deg gjør som regel ting vanskeligere for vedkommende, selv om den ikke vil innse det da. Massiv bjørnetjeneste. Bedre å bli venner igjen når ting er fordøyet og vedkommende er over dumperen.

Du har din mening jeg har min.

Skrevet

Fortell at du ikke elsker han lengre (jeg går utifra at det er det som er grunnen. Det er vel som regel det).

Skrevet

Jeg er enig med deg. Når man tilbyr deg å være venn etter å ha dumpet, har den dumpede mindre sjanser å bevære verdighet på. Det er så mye lettere å gå med hevet hodet, enn å føle seg stakkarslig. Vennskap er som en almisse for den dumpende. Den må få lov å bli sint og ikke most, knust og tilbyyd vennskap fra den som såret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...