Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har på gang noe med en gutt. Vi er ikke sammen,men liker hverandre veldig godt. Han er sjalu på eksen min,selv om jeg har sagt ifra at jeg ikke er interessert i han.Det er en grunn til at han er eks. Av og til tar eksen kontakt på facebook, og det kan virke som han er interessert igjen uten at han har sagt det til meg rett fram. Jeg har ikke vært sammen med eksen på 6 år,og jeg har ingen følelser for han lengre.

Når eksen tar kontakt og spør om å få møte meg,så svarer jeg med at jeg ikke kan eller er opptatt. Er det nødvendig for meg og fortelle han nye flammen at eksen har tatt kontakt da når jeg vet han blir unødvendig sjalu? Det er jo ikke noe på gang med eksen. Jeg vil bare ikke fortelle han hver gang eksen skriver noe på facebook, vet hvordan det er å være sjalu,og vil ikke han skal bli det.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt til din x's at du ikke er intressert i han? Ikke nødvendig å fortelle din nye flamme at din eks skriver til deg, men fortell han at du ikke er intressert i din x, så kanskje han ikke er sjalu mere :) Få kjærester som liker x'er som er i veien;)

Skrevet

Du trenger ikke fortelle det med mindre det kommer naturlig opp i en samtale. Forøvrig, ikke kom med dårlige unnskyldninger til eksen. Si at du ikke er interessert i å møtes.

Skrevet

Jeg har ikke sagt til eksen at jeg ikek er interessert,fordi jeg føler jeg driter jeg tar feil og han tar kontakt for å være hyggelig. Og jeg er en sånn person som er redd for å såre andre,så bir bare at jeg sier at jeg ikke kan.Jeg og eksen bor ikke i samme by engang,så føler ikek det er no stress.Han ar ikke så ofte kontakt liskom.

Jeg har sagt til han nye flammen at jeg ikke er interessert i eksen lengre og at han ikke har noen grunn til å være sjalu.Er bare interessert i han,og det har jeg sagt til han mange ganger. Han mange ganger "har du snakket med eksen i det siste da".Er det sygt å lyve å si nei for å ikke få han sjalu,eller skal jeg bare si ja,han skreiv til meg på facebook blabla. Er en liten hvit løgn så galt? Vil jo ikke lyve heller,føler meg litt skyldig selv om det ikke ligger noe der.

Skrevet

- Ærlighet

- Kommunikasjon

To forferdelig viktig stikkord i et forhold.

Skrevet

Man trenger ikke fortelle typen det hver eneste gang en eks (eller noen andre) viser interesse eller tar kontakt.

Men nå er det ikke vanlig at kjæresten spør hele tiden om man har snakket med eksen i det siste heller da.. da blir det plutselig direkte løgn å svare nei, og jeg forstår at du føler deg skyldig på en måte.

Om du ikke vil at flammen din skal bli sjalu så må du jo enten lyve slik eller si til eksen din at du ikke vil ha noe kontakt av hensyn til den nye.

Personlig hadde jeg ikke akseptert en slik sjalusi, han hadde ikke vært noe flamme lenge om han maste om sånt.

Skrevet

På direkte spørsmål så synes jeg du skal si det som det er, men du trenger jo ikke akkurat løpe til typen og si fra at "nå har x lagt inn en melding til meg på FB" heller.

En annen sak er at jeg ville blitt skeptisk til typen hvis han stadig vekk maser om en som ble ex for 6 år siden. Det synes jeg virker ganske overdrevet. (Hadde det vært snakk om 6 uker så hadde det vært litt mer forståelig...)

Men du kan jo blokke ex'n fra FB? Problem solved - i allfall det problemet.

Skrevet

Si til eksen din at du ikke kan ha noe mer kontakt med han fordi det blir urettferdig for din nye flamme. Og vær ærlig til din nye flamme, plutselig dukker det opp engang at du har holdt dette sjult, og det er ikke noe gøy i det hele tatt. Jeg har selv brent meg på dette, og jeg angrer som en hund..jeg sitter nå her alene..

Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon. Jeg gikk fra min mann, fordi jeg orket ikke å leve lengre med ham. Hadde ingen følelser for ham. Men når en annen mann som ikke engang var min kjæreste begynte å spørre alt for mye om exen, begynte jeg å ta kontakt med exen av trass. Han ville ikke engang ha forhold, sa han. Hvorfor presse meg å fortelle min ex at jeg hadde ligget med ham? Om ikke han holdt på med sånt, ville jeg dr..e i all kontakt med min ex.

Skrevet

Jeg har ikke sagt til eksen at jeg ikek er interessert,fordi jeg føler jeg driter jeg tar feil og han tar kontakt for å være hyggelig. Og jeg er en sånn person som er redd for å såre andre,så bir bare at jeg sier at jeg ikke kan.Jeg og eksen bor ikke i samme by engang,så føler ikek det er no stress.Han ar ikke så ofte kontakt liskom.

Jeg har sagt til han nye flammen at jeg ikke er interessert i eksen lengre og at han ikke har noen grunn til å være sjalu.Er bare interessert i han,og det har jeg sagt til han mange ganger. Han mange ganger "har du snakket med eksen i det siste da".Er det sygt å lyve å si nei for å ikke få han sjalu,eller skal jeg bare si ja,han skreiv til meg på facebook blabla. Er en liten hvit løgn så galt? Vil jo ikke lyve heller,føler meg litt skyldig selv om det ikke ligger noe der.

Du kan jo prøve å lyge om det, så en dag når han kanskje finner ut at eksen din faktisk har tatt kontakt med deg, da kan du tro kjæresten din begynner å lure på hvorfor du løy til han. Da graver du deg bare enda lenger ned i driten.

Skrevet

Ikke ljug, det blir bare dumt og kan komme tilbake og bite deg i rumpa senere. Da har du plutselig gjort noe feil og han kan ikke stole på at det du sier til ham stemmer. Det er ikke bra for et forhold.

Jeg ville svart noe generelt jeg. "Ja, det hender at vi innimellom veksler noen uforpliktende ord på Facebook." Og latt være med å forklare noe mer enn det. Ellers blir du "meldepliktig", og det har han nye ingen rett til å forvente. Det kan du godt fortelle ham.

Skrevet

Jag tycker att du ska berätta för den nya flamman om han spörrer. Det finns ingen anledning att prata om det mer än nödvändigt, när det är ett så laddat ämne, men samtidigt bör du inte ljuga om det heller. Var ärlig utan att vara för ärlig. Berättar du allt som exet skriver och säger verkar det nog mer som en besatthet än en sporadisk kontakt.

Skrevet

Jeg ville vært ærlig. Verre om det kommer frem senere at du har holdt det skjult.

Enig med de over her som nevner at det ikke er noe godt tegn at den nye typen din virker å være i overkant sjalu.

Si fra til eksen din at du er i et nytt forhold og at du derfor ikke synes det er riktig å ha kontakt med ham. Det blir bare rot etter hvert dersom du gir ham falske forhåpninger samtidig som du innleder forhold til en ny.

Skrevet

Har du sagt til eksen din at du har en ny? Kanskje han lar være å ta kontakt om du sier det.

Skrevet

for deg er det ikke noe på gagn så hvorfor skjule det for den nye typen.

For eksen er det noe på gagn, så be han dra dit pepper'n gror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...