Gå til innhold

Lisboa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Vi drar på familietur til lisboa i midten av oktober, for å feire mammas 60-års dag:) vi blir da mamma og pappa, fem voksne barn og ett barnebarn på fem.

Ingen av oss har vært der før, så trenger tips til aktiviteter, shoppesteder, restauranter, etc etc..

Alt av interesse egentlig, vi er ganske forskjellige, og kommer jo til å dele oss litt opp.

Vi skal være der i litt over en uke.

Kom med tips folkens, setter stor pris på alt:)

Skrevet

Bumper denne. Ingen som har vært i lisboa og har noen tips?

Skrevet

Jeg var der ca. en halv dag for noen år siden, så fikk ikke gjort så mye.

Kan anbefale Alfama, en gammel del av byen (fra da araberene var der) her er alt fortsatt veldig gammelt og spesielt, kjempetrange gater, fiskemarked, de som bor der er opptatt av at det skal holde seg sånn der, kunstnere osv. som bor der. (Hehe, litt dårlig forklart, men husker ikke alt, men var veldig fascinerende!)

Ellers dro vi på Hard Rock en liten tur, som er midt i sentrum (hvor det forøvrig er VELDIG koselig, opplevde egentlig hele byen som veldig koselig, og menneskene også), vi dro også opp i et slags utsiktstårn som er i sentrum, veldig flott å se utover byen og ta bilder.

Ellers gikk vi ut å spiste lunsj i en side gate, utrolig god mat og velig hyggelige servitører som kom og pratet med oss.

Det var vel alt vi rakk :)

Ellers er det veldig fint når du kjører inn til byen over en rød bro (en slags kopi av golden gate, bare myye mindre) og før den er det en statue lik den som er i Rio ( denne også myye mindre) her var det mange som tok bilder.

God tur! En av de beste byene jeg har vært i!

Skrevet (endret)

Var i Lisboa ifjor i mai. En nydelig by, og jeg skal tilbake dit med min yngste datter. Anbefaler dere å ta sightseeing bussene som går rundt om. Dere hopper av og på som dere vil. Hopp av på Expo seneteret der er det en stilig svevebane, artig. Ta trikken opp til slottet/borgen over byen. Nydelig utsikt over hele Lisboa. I det hele tatt er det en god del å se i Liboa, en nydelig by. Se om du kan låne deg noen reise håndbøker (eller kjøp) på biblioteket. Det er vel verd å få med seg.

Endret av ToveM
Skrevet

Et par tips:

- Dra til Sintra! Nydelige parker type Alice i Wonderland! Google it!

- Cabo da Roca - det vestligste punktet i faslands-europa :) super utsikt! hvis dere er mange så er det sikkert fint og leie bil en dag hvor dere kjører dit og til Sintra...

- Ta trikken i gamlebyen.

- Spis pastel nata (kremkake greier - nydelig)

- en sykkeltur på gangveien ved stranda, tror de leier ut sykler gratis...

- spis norsk torsk :)

- shopping

- gå og hør på Fado! hørte noen sykt flinke da jeg var der. Fado enten med middag eller gå til en liten bar for noen drinker. - smakebit Mariza - Fado Curvo

Gled dere! Absolutt en av mine favoritt byer, og jeg har reist en del...

Skrevet

-Dra på dagstur til Sintra...nydelige palaser og kasteller, parker og en utrolig flott landsby, med fantastisk gode resturanter. De har også det mest originale rådhuset du kommer til å se. De selger også mye håndverk der veldig rimelig, så vil anbefale å se etter lin oppvaskhåndkleer der. du finner ikke maken andre steder, ihvertfall ikke i Norge. du kan ta toget fra Lisboa sentrum.

- Dra på dagstur til Sesimbra...en nydelig by ved kysten med en lang hvit sandstrand. resturantene spesialiserer seg på fersk sjømat, og den grillede sverdfisken du får der er helt fantastisk.

- Besøk Kastellet i Lisboa, san Jorge...nydelig sted. er veldig fint å gå opp og.

- besøk gamlebyen og klosteret som ligger der

- ta turen ut i bydelen Belem...der ligger det kongelige palasser, museum for de kongelige vognene, et flott kloster, Torres de Belem som da det ble bygget la midt ute i elven, men som nå ligger ved land++++

- I lisboa finner du også et av verdens største shoppingsentre...det er et stykke å gå da kvartalene i Lisboa er laaaange, men verdt et besøk.

- ellers finner du masse butikker og mindre shopping sentre midt i sentrum, og spesielt i hovedgaten.

- vil også anbefale dere å gå på fado ene middagen deres. Få gjerne hotellet til å bestille bord til dere da det er veldig populært.

god tur :)

ps. jeg vil gjerne tilbake til byen selv ;)

Skrevet

Så mange supre tips som kom her da :)

Fikk kjempelyst til å dra tilbake selv jeg nå. Lisboa er herlig!

Skrevet

Ja, masse tips! Tusen takk alle sammen, nå har jeg ihvertfall mange ideer:)

Kommer nok til å bli kjempegøy:) Var ikke helt fornøyd når vi trakk ut reisested, men blir mer og mer spent på hvordan det er der!

Hvis noen har flere konkrete tips på mat og morsomme aktiviteter for barn så kom med dem! Leter også etter ett sted å ta en ridetur, men vet ikke helt om det vil gå..

Alle andre tips er selvfølgelig også veldig velkomne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...