Spiralis Skrevet 11. september 2010 #62 Skrevet 11. september 2010 Da en kjønnskrigen i gang igjen. Tipper at ingen her har noen som noen oppfinnelser på CVn, uansett om vi er kvinner eller menn. Mange tråder på KG domineres til tider av medlemmer og gjester som har bittre og generaliserte fordommer om det andre kjønn så også denne. "kvinner har ikke like mange oppfinnelser som menn så æda bæda" «alle kvinner liker badgys» «alle menn er utro svin» .. og så videre. Hva er det dere vil med dette? Hva tror dere at dere kommer til å oppnå? Tror du at bare menn får høre bitterheten din så vil de mennene du møter i livet ditt bli mer trofaste mot deg? Tror du at bare du virkelig får skrevet at alle kvinner løper etter penger, status og slemme gutter så vil kvinneheten få en åpenbaring og endre seg? Tror du noen vil forbarme seg over deg, si at de syntes du har helt rett og bli kjæresten din? Dersom du ønsker å lete etter dårlige sider ved kvinner eller menn, slik at du kan få bekreftet dine egne fordommer, så vil du lykkes med det. Dersom du finner disse negative sidene og ønsker å generalisere disse negative sidene, slik at du får bekreftet for deg selv at dine fordommer er «rett», så vil du lykkes med det. Men hva for noe positivt oppnår du for ditt liv ved det? Du oppnår ikke noe annet en å sitte tilbake enda dypere i skyttergraven din. Enda bittrere enn før, enda mindre atraktiv for andre og ingen andre bryr seg. Du skyver folk fra deg. De kommer ikke nærmere. Desto mer bittert du uttaler deg desto lengre skyver du folk fra deg og desto mindre bryr de seg. Ingen andre bryr seg om deg som person når du sitter bitter og fordomsfull forran datamaskinen din. Det å dyrke din egen bitterhet gjør ikke livet ditt bedre for deg.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #63 Skrevet 11. september 2010 Sjåvinist på The Dr Phil Show beskriver hvorfor menn er bedre enn kvinner, hva kvinner er egentlig bare ute etter : penger, status osv.. Du verden. Om man ser an personen som kommer med uttalelsene, kan man nok se at det ikke er Mr.Diplomat himself, og dermed blir det ingen interessant diskusjon.
Sæzzy Skrevet 11. september 2010 #64 Skrevet 11. september 2010 Kvinner ønsker seg menn med en nogenlunde grei økonomi, slik at de kan ta vare på seg selv. Det er så himla mange menn (gutter kaller man vel slike) som ikke har snøring på økonomi. Og fordi vi ønsker dette, blir vi kalt golddiggers. Når det er sagt, vitner det om at dere "menn" som klager over dette umulig kan ha mye å rutte med uansett. En person med mye penger (mann eller kvinne), har ingen problemer med å gi fra seg litt til sin bedre halvdel i perioder, eller i hele deres forhold hvis de kommer til en ordning som passer de to. Snakker av erfaring hvor jeg selv har gitt fra mitt. Jeg har en venn som tjener sinnsykt bra. Det skal mye til for å tjene det han gjør. Hans samboer lever en del på han, og dette syns han er helt greit, så så lenge det ikke er dine penger man bruker av, så pass dine egne saker. Når det er sagt syns jeg han i linken virker tilbakestående.
Gjest Prøvis Skrevet 11. september 2010 #65 Skrevet 11. september 2010 Da en kjønnskrigen i gang igjen. Tipper at ingen her har noen som noen oppfinnelser på CVn, uansett om vi er kvinner eller menn. Mange tråder på KG domineres til tider av medlemmer og gjester som har bittre og generaliserte fordommer om det andre kjønn så også denne. "kvinner har ikke like mange oppfinnelser som menn så æda bæda" «alle kvinner liker badgys» «alle menn er utro svin» .. og så videre. Hva er det dere vil med dette? Hva tror dere at dere kommer til å oppnå? Tror du at bare menn får høre bitterheten din så vil de mennene du møter i livet ditt bli mer trofaste mot deg? Tror du at bare du virkelig får skrevet at alle kvinner løper etter penger, status og slemme gutter så vil kvinneheten få en åpenbaring og endre seg? Tror du noen vil forbarme seg over deg, si at de syntes du har helt rett og bli kjæresten din? Dersom du ønsker å lete etter dårlige sider ved kvinner eller menn, slik at du kan få bekreftet dine egne fordommer, så vil du lykkes med det. Dersom du finner disse negative sidene og ønsker å generalisere disse negative sidene, slik at du får bekreftet for deg selv at dine fordommer er «rett», så vil du lykkes med det. Men hva for noe positivt oppnår du for ditt liv ved det? Du oppnår ikke noe annet en å sitte tilbake enda dypere i skyttergraven din. Enda bittrere enn før, enda mindre atraktiv for andre og ingen andre bryr seg. Du skyver folk fra deg. De kommer ikke nærmere. Desto mer bittert du uttaler deg desto lengre skyver du folk fra deg og desto mindre bryr de seg. Ingen andre bryr seg om deg som person når du sitter bitter og fordomsfull forran datamaskinen din. Det å dyrke din egen bitterhet gjør ikke livet ditt bedre for deg. Just presis!
Independent_ Skrevet 11. september 2010 #66 Skrevet 11. september 2010 (endret) Sjåvinist på The Dr Phil Show beskriver hvorfor menn er bedre enn kvinner, hva kvinner er egentlig bare ute etter : penger, status osv.. Først av alt så syns jeg du som trådstarter ikke fremstiller problemstillingen på god måte. Hva mener du med "osv", hva mer er det kvinner egentlig er ute etter? Det burde du kanskje tatt med og forklart. Noe jeg plutselig lurte på : Har kvinner noen gang oppfunnet noe nyttig ?? Får inntrykket av at menn har oppfunnet alt i denne verden. At du _plutselig_ begynne å lure på noe, gjør ikke det til en realitet at kvinner ikke har funnet opp noe. Her legger jeg ved en link som er fra Illustrert Vitenskap, en artikkel om nettopp dette du spør om. http://illvit.no/spor-oss/hva-er-funnet-opp-av-kvinner Noe jeg er enig med er at kvinner er golddiggers.. de fleste kvinner er født golddiggers naturlig og kan ikke gjøre noe med det, det er dessverre programert inn i hodet deres. Hvor i all verden er det dokumentert at kvinner er født "golddiggers"? Det er ikke biologisk i kvinners natur å være golddiggers, men du mener altså at det er en del av kvinners arvemateriale. Det er bare latterlig. Hør på deg selv. Jeg er kvinne og jeg har aldri vært ute etter penger, status eller makt. Og jeg kan dokumentere at mange av mine medkvinner på denne jord også er som meg. Selvfølgelig fins det golddiggers, men det fins da for all del mannlige golddiggers også! Tror det har med overlevelse å gjøre, gå etter en vellykket man med rikdom for å følse seg beskyttet økonomisk og gi barna sine et godt liv. Men noen kvinner er bare så sykt opptatt av penger og status uansett, noen kvinner er bare på trynet.. Hvordan mener du at vi skal ta deg seriøs med dine mange skrivefeil og helt teite påstander? Her motsier du deg selv, for lenger opp skriver du at ALLE kvinner er "golddiggers", mens her skriver du bare NOEN. Noen kvinner er åpne om dette, andre kvinner skjuler det mer, men er golddiggers innerst inne. Oia så du er synsk og kan SE inn i kvinners sjel og indre, å fysisk se at de er "golddiggers". Du brenner hekser på bålet her uten at du har sett de fly på sopelimen. Menn er skapt sterkere naturlig, de skal være sjefen, kongen, høvdingen, og beskytte den fragile kvinnen. Så er ikke overraskende om menn faktisk har generelt en større intelligens enn hva kvinner har. Hva synes dere ? Hvordan kan du sammenlikne fysisk utseende, styrke med mentale oppfatninger som at menn vil være "konger, sjefer og høvdinger". Det er to helt forskjellige ting. Dessuten, hvordan intelligens er det du mener? Mener du IQ eller mener du EQ? Intelligens kan være så mangt. Å det er ikke dokumentert noen steder at kvinner har større IQ eller EQ enn menn! Jeg tror at du er en mann som trenger å føle deg mye bedre enn kvinnene rundt deg, fordi du har hatt dårlige erfaringer med kvinner. Kanskje du har brent deg en gang før på en "golddigger", ikke vet jeg. Men for meg høres du ut som en urealistisk, naiv person som elsker å argumentere på et latterlig vis, uten å faktisk ha skjekket noen av kildene dine, annet enn Dr.Phil som IKKE er en rett kilde. Dr.Phil er et realityprogram hvor alle slags personer kan komme med uttalelser om alt og ingenting, og det gjør det ikke sant. Endret 11. september 2010 av Independent_
Bohemia Skrevet 11. september 2010 #67 Skrevet 11. september 2010 Hvaler er relativt store av vekst men har hjerner som ikke står i forhold til vekta så den teorien må du lenger ut på landet med. For øvrig - takk for alle komplimenter til den halvdelen av befolkningen du ikke tilhører. Mannesynet ditt gjør vel at gutta står i kø?? Jeg er ikke interessert i gutter. Hva skal jeg med dem? Klarer meg utmerket på egen hånd. Venninner har jeg flust av. Teorien er viden kjent, men du er opplagt ikke av det skolerte slaget. Det er forøvrig ikke vekt det snakker om, men kroppsstørrelse. Følg med i timen, gutt.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2010 #68 Skrevet 12. september 2010 En slaktes for ens negative karakteristikker og ignoreres for sine positive... Er det reelt mulig å gjøre kvinner fornøyde? Dine positive karakteristikker er vel kun i omtale av drømmekvinnen(e) som du uansett mener ikke eksisterer. Så nei, hvis de eneste dugende damene er dem du drømmer om og som du selv påstår ikke finnes, blir vi nok aldri fornøyde. Men jeg er veldig fornøyd med at jeg aldri har møtt menn med så mørkt syn på kvinner som du.
Gjest Gorgonzola Skrevet 12. september 2010 #69 Skrevet 12. september 2010 Jeg er ikke interessert i gutter. Hva skal jeg med dem? Klarer meg utmerket på egen hånd. Venninner har jeg flust av. Det har jeg forstått Teorien er viden kjent, men du er opplagt ikke av det skolerte slaget. Det er forøvrig ikke vekt det snakker om, men kroppsstørrelse. Følg med i timen, gutt. Hvaler har svær kropp og hjernen står ikke i forhold til kroppstørrelsen slik som hos f.eks. mennesket, antall studiepoeng er for øvrig tresifret, siden du spør
Bohemia Skrevet 18. september 2010 #70 Skrevet 18. september 2010 "Det har jeg forstått" Har du forstått noe? Jøss. "Hvaler har svær kropp og hjernen står ikke i forhold til kroppstørrelsen slik som hos f.eks. mennesket, antall studiepoeng er for øvrig tresifret, siden du spør" Mens menn har litt større kropp en kvinner og dermed litt større hjerne enn kvinner for å få plass til litt mer masse for å drive den litt større kroppen. Det samme konseptet gjelder de fleste andre arter. Men siden denne teorien ikke er representativ for hvaler mener du kanskje at den heller ikke er representativ for mennesker? : 100 studiepoeng altså.
tineline Skrevet 18. september 2010 #71 Skrevet 18. september 2010 Jeg tror ikke du vet hvordan kvinner fungerer, hvis du tror at ros og komplimenter i hytt og pine virker på damer så tro om igjen. Damer liker badboys, damer liker å bli ertet med, damer liker menn de ikke kan få, damer liker status, damer liker penger, damer like fame, damer liker spotlight... Hahahahaha...! Kjenner du mange hunnkjønn over 15? Men finnes det en sterk mann bak en suksessfull kvinne? Definitivt. Jeg holder på å bygge opp en slags karriere nå, og du aner ikke hva det betyr å ha en kjæreste som støtter meg fullt og helt, selvom jeg har langt mer utdannelse. Det kan ikke beskrives.
Bohemia Skrevet 21. september 2010 #72 Skrevet 21. september 2010 Hahahahaha...! Kjenner du mange hunnkjønn over 15? Definitivt. Jeg holder på å bygge opp en slags karriere nå, og du aner ikke hva det betyr å ha en kjæreste som støtter meg fullt og helt, selvom jeg har langt mer utdannelse. Det kan ikke beskrives. Dagens kvinner er langt mer utdannede og kunnskapsrike enn dagens menn. Så ja, dagens menn inntar den rollen som gårsdagens kvinner hadde: som hjemlige støttespillere for familiens èner, dvs. kvinnen.
Mann-87 Skrevet 21. september 2010 #73 Skrevet 21. september 2010 Dagens kvinner er langt mer utdannede og kunnskapsrike enn dagens menn. Så ja, dagens menn inntar den rollen som gårsdagens kvinner hadde: som hjemlige støttespillere for familiens èner, dvs. kvinnen. Å? Jeg har ikke inntrykk av at kvinner er mer utdannede enn menn. Har du noen statistikk på det?
Gjest brutal_mann Skrevet 21. september 2010 #74 Skrevet 21. september 2010 Dagens kvinner er langt mer utdannede og kunnskapsrike enn dagens menn. Så ja, dagens menn inntar den rollen som gårsdagens kvinner hadde: som hjemlige støttespillere for familiens èner, dvs. kvinnen. Hjelper ikke at kvinnre nutdaner seg når de ikke er villige til ofre det som ofres må for å få en karriere.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #75 Skrevet 21. september 2010 Dagens kvinner er langt mer utdannede og kunnskapsrike enn dagens menn. Så ja, dagens menn inntar den rollen som gårsdagens kvinner hadde: som hjemlige støttespillere for familiens èner, dvs. kvinnen. Gitt at du har rett så blir nok normen heller at begge foreldre er ute av hjemmet og driver med sitt. Barna klarer seg selv og er under "frivillig" oppsyn ettersom de kan ringe mor eller far for å spørre om ting. Barnehagen er bra, men ikke helt dekkende. Man må spørre seg hvor lenge til vi får et BFO (barnehage fritidsordning)? hvor barna kan være på ettermiddagen og kveldstid. Foreldrene møtes på kvelden og har kvalitetstid sammen (dvs. sex og se tv) - ettersom barna har lagt seg og sover tungt og trygt pga. relativt billige trygge sovepiller. Fremtidens "moderne" familieliv blir omtrent slik tipper jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå