Gå til innhold

Menn er BEDRE enn kvinner !

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sjåvinist på The Dr Phil Show beskriver hvorfor menn er bedre enn kvinner, hva kvinner er egentlig bare ute etter : penger, status osv..

Jeg er delivis enig i hva han sier, men ikke alt.

Noe jeg plutselig lurte på : Har kvinner noen gang oppfunnet noe nyttig ??

Får inntrykket av at menn har oppfunnet alt i denne verden.

Noe jeg er enig med er at kvinner er golddiggers.. de fleste kvinner er født golddiggers naturlig og kan ikke gjøre noe med det, det er dessverre programert inn i hodet deres.

Tror det har med overlevelse å gjøre, gå etter en vellykket man med rikdom for å følse seg beskyttet økonomisk og gi barna sine et godt liv. Men noen kvinner er bare så sykt opptatt av penger og status uansett, noen kvinner er bare på trynet..

Noen kvinner er åpne om dette, andre kvinner skjuler det mer, men er golddiggers innerst inne.

Menn er skapt sterkere naturlig, de skal være sjefen, kongen, høvdingen, og beskytte den fragile kvinnen. Så er ikke overraskende om menn faktisk har generelt en større intelligens enn hva kvinner har. Hva synes dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg syns egentlig at du bør restarte deg selv. Nulle ut alle forkvaklede tanker og få inn noe nyttig der, slik at du kan bidra med noe nyttig her på forumet og i verden forøvrig. Det syns jeg. :)

Om kvinner noen sinne har gjort noe nyttig? Veel,- de har født mennene inn i denne verden...og om dette er takken de har igjen for den jobben, kan du vel si at de ikke har gjort så veldig mye nyttig. Kunne jo ha protestert, lagt guttebarnene ut i skogen for å dø, og beholdt de mere takknemmelige jentebarna, kanskje? ;)

Endret av Margareth
Skrevet

Både mann og kvinne er mennesker, de finnes i utallige variasjoner og alle har sin verdi.

Når det gjelder kvinner vs menn og intelligens aner jeg ikke hvem som statistisk sett har høyest intelligens. Kvinner har ikke hatt den rollen/muligheten til å være oppfinnere og vitenskapsfolk særlig lenge.. så hvem vet?

Men på spørsmålet vedr "har kvinner noensinne oppfunnet noe nyttig?"

Ja, det har de.

Må si at jeg i utgangspunktet gir litt faen i hvem som er best og hvem som er verst.

Skrevet

Om kvinner noen sinne har gjort noe nyttig? Veel,- de har født mennene inn i denne verden...og om dette er takken de har igjen for den jobben, kan du vel si at de ikke har gjort så veldig mye nyttig. Kunne jo ha protestert, lagt guttebarnene ut i skogen for å dø, og beholdt de mere takknemmelige jentebarna, kanskje? ;)

Enkelte ganger kan man kanskje spørre seg selv hvor nyttig det egentlig var? ;)

Skrevet

Jeg syns egentlig at du bør restarte deg selv. Nulle ut alle forkvaklede tanker og få inn noe nyttig der, slik at du kan bidra med noe nyttig her på forumet og i verden forøvrig. Det syns jeg. :)

Hvordan skulle da kvinner født barn da? :P

Skrevet

Både mann og kvinne er mennesker, de finnes i utallige variasjoner og alle har sin verdi.

Når det gjelder kvinner vs menn og intelligens aner jeg ikke hvem som statistisk sett har høyest intelligens. Kvinner har ikke hatt den rollen/muligheten til å være oppfinnere og vitenskapsfolk særlig lenge.. så hvem vet?

Men på spørsmålet vedr "har kvinner noensinne oppfunnet noe nyttig?"

Ja, det har de.

Må si at jeg i utgangspunktet gir litt faen i hvem som er best og hvem som er verst.

Du må si B hvis du sier A, hva har de oppfunnet ??

Gjest Raindrops
Skrevet

Lei av hele debatten jeg. SLik jeg ser det, er kvinner og menn er forskjellige på mange punkter, og har forskjellige styrker og svakheter, generelt sett. Men det gjør ikke det ene bedre enn det andre, og hvorfor MÅ man alltid definere det sterke og det svake kjønn?

Skrevet

Jeg har ganske mye lenger utdannelse enn mannen min, og tjener da følgelig langt bedre enn ham. Jeg kommer også på sikt til å øke langt mer enn ham i lønn. Da jeg traff ham hadde han lite karriæreutsikter, var ung og drev litt dank. Jeg falt for ham for det. Det eneste jeg kan si ærlig er at om han ikke hadde mål og mening i livet og brant for noe han drev med så hadde det vært vanskelig for meg å være sammen med ham, men hva han tjener innen det han bryr seg om er totalt likegyldig. Vi har delt økonomni og ingenting heter mine eller dine penger i vårt forhold.

Når det kommer til status kan jeg være mer enig i at dette er noe kvinner er opptatt av, men jeg tenker dette henger langt mer sammen med hva vi finner tiltrekkende enn at det absoludt må være en mann med status. Vi liker selvsagt sterke menn,intelligente menn, men med utstråling, menn som kan snakke for seg, menn som fikser ting,menn som er målbevisste og vet hvordan de skal nå sine mål i livet, menn som er utadvennte etc. Det er langt mer enn penger som gir status, alle trekkene over gir status hos en mann og de er trekk som kvinner setter pris på, ikke nødvendigvis fordi det gir status i seg selv men fordi det er tiltrekkende med sterke menn som vet hva de vil. Slik er jeg helt enig i at vi er laget.

Jobben til min man gir ikke så mye status i seg selv, men han har likevel mange trekk som jeg har beskrevet over og JEG finner ham veldig tiltrekkende selv om han ikke tjener så mye, er sjef, har fin dyr bil eller råd til å kjøpe meg dyre gaver.

Om kvinner noen gang har gjort noe nyttig? Hva med tradisjonelle yrker som jordmødre, er ikke det nyttig? Hva med det at det finnes mer kvinner i høyere utdanninger noe som betyr at det snart er flere kvinnlige leger, arkitekter, advokater, psykologer etc? Kvinner har aldri gjort noe nyttig? Før var det kvinner som drev mesteparten av det tunge gårdsarbeidet når mannen var i industri. Under den indistruelle revolusjonen var det også kvinner som drev en stor del av industrien så uten kvinner ville man ikke vært der man er i dag.

Skrevet

Hvordan skulle da kvinner født barn da? :P

Enkelt - mannen er så opptatt av å spre sine gener så er nok av sædceller på fertillitetsklinikker. :lur:

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

I Storbritannia og USA fikk ikke kvinnelige oppfinnere lov til å ta ut patent på egne oppfinnelser før slutten av 1800-tallet. Skulle de ta patent før den tid måtte de gjøre det i mannens navn.

Oppvaskmaskinen (oh, the irony) er oppfunnet av en kvinne.

Endret av Raindrops
Skrevet

Hva har du oppfunnet?

Du kan ikke i fullt alvor hevde at du skal ha æren for bilen og lyspæren og atombomben og slik bare fordi du har baller?

*imponert over giga-ego* :pls:

Skrevet

Ada Lovelace, verdens første dataprogrammerer. Florence Nightingale, profesjonell sykepleies mor. Yvonne Barr, en av to som oppdaget Epstein-Barr-viruset. Marie Curie, oppdaget at radioaktivitet ikke skyldes aktivitet mellom molekyler, men en egenskap ved atomene i seg selv. Senere isolerte hun Polonium og Radium. Grace Hopper, laget verdens første kompilator og la grunnlaget for COBOL, verdens mest brukte programmeringsspråk, dessuten var hun verdens første "debugger".

Hvis du overhode gidder å lete litt selv finner du mye mer.

Skrevet (endret)

Søte lille Boyboy..

Du skriver at mannen er skapt til å være konge... vel du er ingen konge. Du skriver at menn er skapt sterke... vel.. du er en pingle. Du skriver at menn er skapt for å være høvdinger ... du er ingen høvding. Du skriver at menn er skapt for å beskytte fertile kvinner. Du beskytter ikke kvinner du angriper de.. Ikke tror jeg du får noen intimitet fra fertile kvinner heller. Det virker som den eneste kosen du får er fra mamma.

Du sier menn har inteligens .. Jeg sliter med å se spor av inteligens hos deg!

Du spør til slutt "Hva synes dere?"

Jeg syntes du på glimrende vis har motbevist at du er en mann. Jeg syntes du er en ynkelig, patetisk gnom. Jeg er mann og det er ikke du. Du representerer ikke oss menn. Du represenderer idiotene og ingen andre.

Endret av Spiralis
Skrevet

Søte lille Boyboy..

Du skriver at mannen er skapt til å være konge... vel du er ingen konge. Du skriver at menn er skapt sterke... vel.. du er en pingle. Du skriver at menn er skapt for å være høvdinger ... du er ingen høvding. Du skriver at menn er skapt for å beskytte fertile kvinner. Du beskytter ikke kvinner du angriper de.. Ikke tror jeg du får noen intimitet fra fertile kvinner heller. Det virker som den eneste kosen du får er fra mamma.

Du sier menn har inteligens .. Jeg sliter med å se spor av inteligens hos deg!

Du spør til slutt "Hva synes dere?"

Jeg syntes du på glimrende vis har motbevist at du er en mann. Jeg syntes du er en ynkelig, patetisk gnom. Jeg er mann og det er ikke du. Du representerer ikke oss menn. Du represenderer idiotene og ingen andre.

:ler: genialt svar

Skrevet

Kvinner som er relativt pene er som oftest golddiggere.. Kvinner som tror de er så digg er også golddiggers og er ute etter kjendis folk, status, penger... Dette er fakta !!

Gjest Raindrops
Skrevet

Kvinner som er relativt pene er som oftest golddiggere.. Kvinner som tror de er så digg er også golddiggers og er ute etter kjendis folk, status, penger... Dette er fakta !!

Hvis dette er fakta, gi meg en troverdig kilde.

Skrevet

Hehe, det som er så fint er at vi slipper å ha noe å gjøre med denne typen sjåvinister (du er en av dem du også, boyboy), de kan si hva de vil men det angår oss ikke. De kvinnene som kanskje er i nærheten av å matche sjåvinistens oppfatning av kvinner er jo de som vil bli dratt mot dem også. Vi andre vet knapt at sånne rare mennesker eksisterer. ;)

Hvis man er så historieløs at man ikke skjønner at århundrer med kvinneundertrykking har bidratt til den skjeve situasjonen vi har i dag, med noen hederlige unntak som noen er inne på over her, så stiller man seg jo pent opp på sjåvinistsiden sammen med de andre historieløse mindre intelligente menneskene.

Skrevet

Nei, nå er jeg skuffet. Du klarer vel å framstå som mer intelligent enn dette her? Du som jo er mann og greier, liksom.

Skrevet

asså hallo....hvis menn hadde vært undertrykt i tre tusen år eller hva det er og aldri fått lov å gå på skole og ta utdanning, men kun skulle gått hjemme og passet barn - hvor mange kjente menn hadde det vært da? vi har gått glipp av den kvinnelige platon, bethoven, shakespeare etcetcetc pga dette, ikke pga at kvinner er mindre intelligente. jeesus.

Skrevet

ok ser nå at poenget mitt allerde er nevnt:)så ikke det før jeg postet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...