Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker Aberela kremmen for tiden og blir selvføgelig rød, sår og flassete av den. Det skal jeg holde ut, men jeg trenger tips til en GOD fuktighetskrem, den jeg har svir så j.....Helst noe som ikke koster skjorten. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man går på syren og huden ikke er tilvent enda (da man er mest rød og flasser)og da ofte blir sår som du skriver, så svir det uansett hvilken kremer man tar på. Så du kan gjerne fortsette med den du har hvis den gir bra med fukt....Hva bruker du nå?

Noe som kan være til hjelp slik at krem ikke svir kan være å tilvenne huden med annenhver dag i begynnelsen eller når det svir og blir sårt så ta en hvilenatt hvor du påfører en rik fuktmaske eller balsam for huden.

Svir det veldig så vent noen timer før du påfører noe og la huden reparere seg litt. Er det veldig ille så la den hvile gjennom natten.

Veldig viktig med solkrem når man går på a-vitaminsyre. Ellers så kan solen fort bli årsaken til at det gjør vondt/svir siden huden er så sensitiv under behandling. :jepp:

Skrevet

Takk, jeg bruker den grønne Garnier, syns den er så deilig. Jeg skal ha ett opphold nå i helgen, så er det på'an igjen på mandag, men da bare annenvher dag. Tusen takk for svar :)

Skrevet

Takk, jeg bruker den grønne Garnier, syns den er så deilig. Jeg skal ha ett opphold nå i helgen, så er det på'an igjen på mandag, men da bare annenvher dag. Tusen takk for svar :)

Den brukte jg og når jeg hadde dårlig hud i tennårene. *grøss*

Føles god men det er på grunn av silikonet som er i den. Dessuten inneholder den linalool som tetter porer, og parfyme som irriterer.

Skrevet

Nei jeg blandet faktisk linalool med lanolin. Beklager. Men en hudkrem med silikon er ikke optimalt.

Skrevet

Nå vet jeg ikke alle ingrediensene i diverse Garnier produkter, men flere billige butikk kremer (samme med flere dyre på feks parfymerier også) er ofte ikke så bra for huden. Flere av disse har bla mineraloljer som tetter porer og annet som er lite positivt. Les på ingredienser.

Du kan gå på feks hudpleiesalonger å si hva du er etter og få prøver. Gjerne gå flere steder å få slik at det holder en stund...

Så hvis det er noe du liker så kan du handle på nett. Feelunique feks har masse bra og de betaler tilbake mva og forenklet toll som man får på hudpleie og kosmetikk. Dyrere enn et butikk produkt, men kan være verdt det.. :jepp:

..

Skrevet

Når jeg brukte aberela brukte jeg Declèor sin Hydra Floral Cream, den kjøpte jeg for under 200,- på Cheapsmells. Men vet ikke hva den koster idag. Den hjalp iallefall meg veldig mye. Ellers anbefaler jeg virkelig Jan Marini sin Transformation Cream, super mye fukt- men dessverre veldig dyr. Denne fåes kjøpt på Pretty Skin 4 Less.

Skrevet

Jeg vender alltid tilbake til Dermalogica for fuktkremer; Skin smoothing cream og Active moist. Førstnevnte er litt fetere i konsistensen, mens den andre gir mer fukt og ikke noe fett. Jeg bruker den først om natten/ev. om vinteren når huden er tørrere og den andre om sommeren/om dagen.

Disse kremene er milde og uten tilsatt parfyme.

Skrevet

Jeg vender alltid tilbake til Dermalogica for fuktkremer; Skin smoothing cream og Active moist. Førstnevnte er litt fetere i konsistensen, mens den andre gir mer fukt og ikke noe fett. Jeg bruker den først om natten/ev. om vinteren når huden er tørrere og den andre om sommeren/om dagen.

Disse kremene er milde og uten tilsatt parfyme.

er det fett i skin smoothing cream?? Trodde dermalogica produktene ikke skulle tette porene......

Skrevet

er det fett i skin smoothing cream?? Trodde dermalogica produktene ikke skulle tette porene......

Det er ingen automatikk i at fett tetter porene. Tvert imot trenger de fleste hudtyper unntatt de feteste noe fett/oljer i fuktighetskremen sin. Tingen er at det er forskjell på oljer.

Skrevet

Kanskje du bør lese litt mer om ingredienser. Fett betyr ikke tette porer og bare fyskap.

Skrevet

Kanskje du bør lese litt mer om ingredienser. Fett betyr ikke tette porer og bare fyskap.

kansje du bør lese litt, uren hud trenger fukt, ikke fett.....

Skrevet

Jeg bruker Aberela kremmen for tiden og blir selvføgelig rød, sår og flassete av den. Det skal jeg holde ut, men jeg trenger tips til en GOD fuktighetskrem, den jeg har svir så j.....Helst noe som ikke koster skjorten. :)

Jeg brukte en krem fra Vichy da jeg brukte Aberela. Mitt tips er å gå på apoteket og fortelle dem hvilken krem du bruker, for å så få med deg noen vareprøver hjem og teste :)

Skrevet

Jeg brukte en krem fra Vichy da jeg brukte Aberela. Mitt tips er å gå på apoteket og fortelle dem hvilken krem du bruker, for å så få med deg noen vareprøver hjem og teste :)

vichy har bare en masse fyllstoffer i seg som huden ikke trenger.

Skrevet

vichy har bare en masse fyllstoffer i seg som huden ikke trenger.

Har du sett på og lest på ingrediensene til vichy-produktene/sammenlignet med 'bedre' hudpleieserier eller har du tatt ukritisk bloggeres ord på at vichy/apotekprodukter er dårlig?

Skrevet

Har du sett på og lest på ingrediensene til vichy-produktene/sammenlignet med 'bedre' hudpleieserier eller har du tatt ukritisk bloggeres ord på at vichy/apotekprodukter er dårlig?

nei, men apotekprodukter er ikke så gode på hudpleie sier de som har greier på ingredienser.At de blir fylt i stoffer for å "vanne " ut kremene.Og andre stoff som huden egentlig ikke trenger, og ikke gir fukt på sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...