angara Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Hei! Jeg trenger tips fra noen som kan litt om mat og ingredienser... Jeg skal lage mange muffins til en fest i morgen, og har lyst på en god topping, som ikke er alt for søt, og som er litt luftigere enn den vanlige melisglasuren. Lagde smørkrem til forrige fest, den ble alt for mektig, nå har jeg lyst til å bruke fantasien og finne på noe annet. Tanken på å spise så mye smør byr meg litt imot etter det mislykkede forsøket sist... Det må være noe som er lettvint å lage. Har tenkt på dette som potensielle topping-muligheter: 1. Blande kokosmasse med melis (og vann)? Det må jo gå an å få utnyttet "volumet" til kokosmasse i en topping på en eller annen måte... 2. Blande kokosmasse med vaniljesaus (vil dette bli stivt nok)? 3. Bruke vaniljekrem som topping - eventuelt pisket med litt kremfløte hvis det blir mer luftig og stivt da? 4. HaPå (pålegget, altså. Mente jeg har hørt noe om at det går an å bruke som topping?) 5. Marshmallow fluff som egentlig også er et pålegg fra USA - ferdig topping på boks? Jeg blir veldig glad hvis noen av dere som kan dette har synspunkter. Hvorfor er det ikke vanlig med vaniljekrem som topping på muffins, vil det ikke kunne egne seg?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Kremost, melis og sitronsaft, dvs krem som til gulrotkake.
angara Skrevet 10. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2010 Kremost, melis og sitronsaft, dvs krem som til gulrotkake. Hm, interessant! :-) Bør man piske dette, eller holder det å røre ingrediensene sammen?
Gjest norah Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Hei! Jeg trenger tips fra noen som kan litt om mat og ingredienser... Jeg skal lage mange muffins til en fest i morgen, og har lyst på en god topping, som ikke er alt for søt, og som er litt luftigere enn den vanlige melisglasuren. Lagde smørkrem til forrige fest, den ble alt for mektig, nå har jeg lyst til å bruke fantasien og finne på noe annet. Tanken på å spise så mye smør byr meg litt imot etter det mislykkede forsøket sist... Det må være noe som er lettvint å lage. Har tenkt på dette som potensielle topping-muligheter: 1. Blande kokosmasse med melis (og vann)? Det må jo gå an å få utnyttet "volumet" til kokosmasse i en topping på en eller annen måte... 2. Blande kokosmasse med vaniljesaus (vil dette bli stivt nok)? 3. Bruke vaniljekrem som topping - eventuelt pisket med litt kremfløte hvis det blir mer luftig og stivt da? 4. HaPå (pålegget, altså. Mente jeg har hørt noe om at det går an å bruke som topping?) 5. Marshmallow fluff som egentlig også er et pålegg fra USA - ferdig topping på boks? Jeg blir veldig glad hvis noen av dere som kan dette har synspunkter. Hvorfor er det ikke vanlig med vaniljekrem som topping på muffins, vil det ikke kunne egne seg? for min smak blir alle disse toppene alt for mektige. og vanlige sjokoladepålegg hadde jeg ikke valgt. jeg anbefaler varmt forslaget om topping til gulrotkake: tine naturell kremost, litt smør og melis. sikkert kjempegodt å bytte ut smøret med sitronsaft, jeg personlig liker bedre med smør. men du må jo først og fremst tenke på topping som passer muffinstypen:) google cupcake frosting og den typen du har tenkt å bake:) du må tenke kombinasjon: ved mektig muffinsrøre velger du lett topping, og visa versa. faktisk så er zucchini-muffins samt gulrotmuffins mine to favoritter, og jeg er godt bevandret i cupcake-verden :D
Wonders Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 (endret) Jeg vet denne er ett år gammel, men jeg finner ikke flere gode svar. Vi bor jo i Norge og det er mange ting butikkene ikke fører... Jeg kan heller ikke fordra smørekrem. Hvordan lage med andre smaker? Kan man smelte sjokolade å blande inn melis og en dert vann, el går ik dette? Endret 17. august 2011 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #6 Skrevet 17. august 2011 Denne er god! http://www.passionforbaking.com/blog/2011/01/02/angel-feather-icing/
Kvist Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Angel feather som nevnt over er god. Litt marsmellow fluff-aktig egentlig. Anbefaler også Eggedosiskrem, det blir en fyldig og god sjokoladekrem. Helt uten det fettete tunge smørkrempreget. Alle jeg har servert den toppingen til sier den er fantastisk.
qrs Skrevet 19. august 2011 #8 Skrevet 19. august 2011 Skyr leste jeg et eller annet sted. Men den måtte serveres ganske straks slik at det ikke falt sammen etter å ha blitt sprøytet på.
Sweetpea25 Skrevet 20. august 2011 #9 Skrevet 20. august 2011 Philadelphiaost og melis, blandet sammen er veldig godt. Dersom du vil ha farge på kremen, kan du jo tilsette litt konditorfarge
Wonders Skrevet 26. august 2011 #10 Skrevet 26. august 2011 med Philadelphiaost og melis får jeg ikke riktig konsistens. Det blir for mykt... Skal teste ut eggedosis. Hva trener dere med? Trener på swirls og kule mønster...Det er jo så dyrt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå