Gå til innhold

sunn helgekos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere kose dere med i helgen?

Noe sunt altså!

Jeg tenkte å ovnsbake eplebåter med hakkede mandler og kanelstrøssel :)

Fant også en oppskrift fra Fedon, som jeg vil prøve ut:

Pisk eggehvite og splenda/sukrin hvitt. Del en fersken i to og legg på bakepapir med eggehvite-sukker-blandingen over og strø gjerne hakkede mandler over. Stek i oven til eggehvitene får en gylden farge. Høres hvertfall veldig godt ut.

Ellers så er fun light-gele en stor hit her i huset, og inneholder nesten ikke noen kalorier. Smaker jo som vanlig gele :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal kose meg med bær og nøtter. Det er jo storinnrykk av bær i butikkene for tiden. Kjempegode bringebær og blåbær!

Skrevet

Hva skal dere kose dere med i helgen?

Noe sunt altså!

Jeg tenkte å ovnsbake eplebåter med hakkede mandler og kanelstrøssel :)

Fant også en oppskrift fra Fedon, som jeg vil prøve ut:

Pisk eggehvite og splenda/sukrin hvitt. Del en fersken i to og legg på bakepapir med eggehvite-sukker-blandingen over og strø gjerne hakkede mandler over. Stek i oven til eggehvitene får en gylden farge. Høres hvertfall veldig godt ut.

Ellers så er fun light-gele en stor hit her i huset, og inneholder nesten ikke noen kalorier. Smaker jo som vanlig gele :)

Syns egentlg ikke sukrin/splenda/fun light høres så sunt ut, men tjukk blir du nok neppe, nei.

En av mine favoritter er varme bær med yoghurt naturell og litt flytende/smeltet honning på toppen. Gjerne hakkede nøtter over også!

Skrevet

eple med vaniljesaus *nam*

Skrevet

bær med lunken vaniljesaus er kjempegodt. Eventuelt yoghurt med bær.

Bananchips som har litt honning i seg er kjempegodt!

Skrevet

et glass vann i kveld.. :P

Ellers prøver jeg å unngå søte alternativer, er mye lettere å kutte tvert.. (sier jeg som er invitert til kaffe og kaker i morgen formiddag...)

Skrevet

Er ikke søtt da, men jeg får veldig lyst på potetgull og dipp. I stedet for potetgull bruker jeg oppskåret kålrot, gulrot og selleri (eller hva man vil!).

Får dempet litt av potetgullsulten ihvertfall...

Skrevet

Frosne bringebær med Ja vaniljeyoghurt over. Det blir nesten som iskrem.

Skrevet

Frosne bringebær med Ja vaniljeyoghurt over. Det blir nesten som iskrem.

hva hvis du kjører en stavmikser oppi den? Da blir det nok iskrem! (har ikke prøvd det da...)

Skrevet

Jeg skal kose meg med hjemmelaget "sjokoladeis";

- en frossen banan i biter

- litt mandelmelk

- 2 ss rått 100% kakaopulver

- et par dråper vaniljeekstrakt

- en "dæsj" agavenektar

Kjøres i blenderen til det får softis konsistens, dryss noen kakaonibs og evt. hell over litt tart cherry konsentrat til slutt. Helt sinnsykt herlig og SUPERsunn is!! Kakaopulver kan byttes ut med f.eks blåbær :-)

:danse:

Skrevet

Jeg skal kose meg med god mat og eple med kanel. (Og pepsi max, men det regnes vel neppe som sunt).

Lenge siden jeg har laget fun light-gele nå, kanskje det blir det neste helg. Anbefaler å ha litt lett vaniljeyoghurt eller vaniljekesam på den.

Skrevet

Hjemmelaget pizza med masse hvitløk, melkesjokolade og iskald Coca-cola :nigo:

Jeg er spiser sunt og balansert resten av uka, og lever et fysisk aktivt liv, så da må det være greit å kose seg med akkurat det man vil når lørdagen kommer. Livet er til for å nytes :arwen:

Skrevet

Toro Lett Sjokoladedrikk! Kun 40 kalorier per pakke, så kan fint drikke to. Dette holder sjokoladesuget mitt under kontroll.

Skrevet

hva hvis du kjører en stavmikser oppi den? Da blir det nok iskrem! (har ikke prøvd det da...)

Da blir det nok helt som iskrem, ja. Kanskje jeg skal prøve det en dag. Litt hakket 70% sjokolade i tillegg, så er det noe av det beste jeg kan tenke meg. :)

Skrevet

Speltlomper med litt honning og (lett)brunost er forresten også kjempegod helgekos! Det er vel ikke det verste en kan spise selv om det finnes lettere alternativer :)

Ellers er fruktsalat en vinner.

Skrevet

Hjemmelaget pizza med masse hvitløk, melkesjokolade og iskald Coca-cola :nigo:

Det hørtes ut som _en_ funky pizza, hvordan ble resultatet? Bruker du melkesjokoladen som ost - og hvorfor blande i hvitløk?

Har laget cola-eggerøre, det er godt.. men pizza med melkesjokolade osv. Må prøves ;)

Skrevet

Det hørtes ut som _en_ funky pizza, hvordan ble resultatet? Bruker du melkesjokoladen som ost - og hvorfor blande i hvitløk?

Har laget cola-eggerøre, det er godt.. men pizza med melkesjokolade osv. Må prøves ;)

Daintys hjemmelagde pizza:

Bunn lages med hvetemel og cola (helst iskald, så den dreper de uønskede karbohydratene fra hvetemelet). Kjevles ut så tynt som mulig på en smurt langpanne

Oppå legges ønsket fyll. Jeg bruker hvitløk, helst med skall på for å få den riktige chrunch'en, men her kan man bruke mye forskjellig. Kjenner flere som bruker salmiakkpastiller, det er også godt

Melkesjokolade (helst Freia, men Marabou kan fungere) raspes i store skiver og legges på pizzaen som et dekkende lag

Pizzaen stekes midt i ovnen på 225 grader til sjokoladen er helt smeltet.

Serveres med ønsket garnityr, men cola-eggerøre er spesielt godt, og et stort glass vørterøl :ol:

Skrevet

Daintys hjemmelagde pizza:

Bunn lages med hvetemel og cola (helst iskald, så den dreper de uønskede karbohydratene fra hvetemelet). Kjevles ut så tynt som mulig på en smurt langpanne

Oppå legges ønsket fyll. Jeg bruker hvitløk, helst med skall på for å få den riktige chrunch'en, men her kan man bruke mye forskjellig. Kjenner flere som bruker salmiakkpastiller, det er også godt

Melkesjokolade (helst Freia, men Marabou kan fungere) raspes i store skiver og legges på pizzaen som et dekkende lag

Pizzaen stekes midt i ovnen på 225 grader til sjokoladen er helt smeltet.

Serveres med ønsket garnityr, men cola-eggerøre er spesielt godt, og et stort glass vørterøl :ol:

Kan jeg invitere meg selv til middag/kveldsmat hos deg? :rødme:

Skrevet

Kan jeg invitere meg selv til middag/kveldsmat hos deg? :rødme:

Klart det! Hvis du står for desserten :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...