Gå til innhold

får utbrudd og tette porer av all mineralsminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har i løpet av en toårsperiode såogsi holdt meg konsekvent til mineralsminke i håp om å bli kvitt noen tette porer en dårlig hudkrem++ medførte.

jeg har forsøkt det meste, med og uten bismuth, dyre og billigere merker.

id, tikei, EM, youngblood og det meste annet.

men uansett hva jeg har forsøkt så har bare de tette porene vedvart, og tildels blitt verre med enkelte av merkene.

jeg hadde vel egentlig innstilt meg på at huden min bare var slik, men så når jeg da bytter over til det jeg brukte for mange år siden, kanebo pudder - når huden min var helt fantastisk , så forsvinner plutselig ALLE urenheter, og de tette porene løser seg opp på minimalt med tid?

følte nesten det skjedde over natten....... og hudtonen min er også bedre, mye mer jevn og "ren".

kan igrunnen bare gå uten sminke forsåvidt......

skjønner ingenting, jeg, trodde at mineralsminke var bedre for huden...bare meg som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er individuelt om noe er bra for huden. På noen er det bra og på andre ikke. Ikke hørt om tette porer før av mineralsminke, men hørt om de som ikke finner en huden liker.

Synes det er synd at du ikke finner annen sminke enn Kanebo som fungerer...

Det er en jungel av produkter der ute og det eneste som er å gjøre er å prøve seg frem og se hva som fungerer for en.... :jepp:

Jeg skal prøve compact foundation fra nilens jord nå....Spent....

Skrevet

Huden min ble ikke noe verre av mineralsminke, men ikke bedre heller, da jeg gikk over til vanlig flytende foundation merket jeg ingen forskjell på hudkvaliteten.

Skrevet

Det er nok bare reklameprat at mineralsminke skal gjøre huden bedre, men den skal heller ikke forverre noe.

Men passer du på å rense godt nok? Kanskje du trenger å rense i to omganger, rett og slett.

Skrevet

jepp - renser i to omganger med dermalogica.

og huden min hadde nok ikke bedret seg etter kun et par dager(en faktisk ifht hudtone) med et annet produkt dersom det var renserutine/andre rutiner som var problemet.

de gangene jeg benyttet kveldssminke på byen var det alltid nye utbrudd.....men nå er det ingenting, tross for at jeg bruker mer pudder enn jeg gjorde m mineralfoundation....

supermyk og glatt hud, klager ikke :)

Skrevet

Mineralsminke er nok bra for noen men ikke for alle. :)

Så bra at du har funnet sminken som er perfekt for din hud!!

Skrevet

Jeg prøver nå Nilens Jord compact foundation og er fornøyd med resultatet... :jepp:

Skrevet

jeg har i løpet av en toårsperiode såogsi holdt meg konsekvent til mineralsminke i håp om å bli kvitt noen tette porer en dårlig hudkrem++ medførte.

jeg har forsøkt det meste, med og uten bismuth, dyre og billigere merker.

id, tikei, EM, youngblood og det meste annet.

men uansett hva jeg har forsøkt så har bare de tette porene vedvart, og tildels blitt verre med enkelte av merkene.

jeg hadde vel egentlig innstilt meg på at huden min bare var slik, men så når jeg da bytter over til det jeg brukte for mange år siden, kanebo pudder - når huden min var helt fantastisk , så forsvinner plutselig ALLE urenheter, og de tette porene løser seg opp på minimalt med tid?

følte nesten det skjedde over natten....... og hudtonen min er også bedre, mye mer jevn og "ren".

kan igrunnen bare gå uten sminke forsåvidt......

skjønner ingenting, jeg, trodde at mineralsminke var bedre for huden...bare meg som har det slik?

Leste faktisk nettopp i en artikkel i vg eller dagbladet om at folk som var plaget med fet hud og svarte prikker og kviser ikke burde bruke mineral sminke, fordi det gjorde det bare værre. Og at de heller burde bruke mousse. Det stemte i hvertfall for meg. Har prøvd alt mulig sminke før, og nå har jeg brukt mousse i over ett år, å det har hjulpet veldig på min hud.

Skrevet (endret)

Det som står over kan nok stemme på flere. På meg ble huden knusktørr og mer porete etter langtidsbruk. Jeg fikk allergisk reaksjon på bismuth og tåler sminke uten dette i. Men blir uansett knusktørr av mineralsminke så kan kun bruke det innemellom. ....:sjenert:

jane Iredale liquid forundation gikk det bedre med, men ble tørr der og. Men ypperlig hvis jeg ikke bruker hver dag.

Jeg tror nok det har litt å si med ingredienser og bruk og ikke automatisk hudtype om sminken passer eller ikke.

Huden min liker best naturlige ingrediensen...

Endret av DesertRose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...