Gjest Binke Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Hei! Jeg har en STOR eske med furukongler (ikke fra vanlig furu, de er ca tre ganger så store som vanlige kongler) i garasjen. Og der har de stått et par år... Planen har vel vært å bruke de til julepynt/juledekorasjoner, men hvordan? Her har visst kreativiteten min tatt seg en solid pause. Noen idéer?
Sugerøret Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 (endret) du kan legge glitter på "greinene" til kongla.Da ungene var små ,hadde vi kongler og tok på lim+strødde glitter oppå.Så festet vi et rødt bånd på og hang dem på juletreet. I dag har vi fortsatt mange av disse konglene og jeg som mamma synes de er det flotteste på hele treet. Du kan også lage oppsats,julekurv med greiner,mose kongler osv. OM du tørke blåbærlyng/tyttebær o.l og sprayer dem med hårspray holder de seg lenge.Flotte julepresanger det gitt om du googler pynte kongler finner du masse http://4.bp.blogspot.com/_xR6DFhLImII/SwwDOMftVQI/AAAAAAAAI-Y/Q6v-m51UKNs/s1600/DSC_8003.JPG den synes jeg var flott.Konglerose Endret 10. september 2010 av Kårky
Gjest Binke Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Tusen takk for svar Kårky! Gode idéer. :-)
FrøkenJ Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg bruker kongler på fat sammen med lys og annen pynt helt fra høsten starter, og når jeg skal gjøre om til adventslysfat synes jeg det passer ekstra fint med kongler. Ellers så synes jeg det er fint å bare ha en fin, litt rustikk kurv full av kongler stående også jeg da. Men det kommer jo litt an på stilen i interiøret ellers, om det passer inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå