Gå til innhold

Å overtrekke kontoen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid blitt fortalt at det ses på som svært negativt av banken, å overtrekke kontoen. Og at dette er noe de første de ser på når du søke lån. Da kan de visstnok se hvor mange ganger du eventuelt har gjort dette i systemene sine.

Jeg forstår svært godt at dette ikke akkurat er positivt i bankens øyne. Så over til spørsmålet mitt. Min konto står i rødt med jevne mellomrom. Ikke fordi jeg bruker penger jeg ikke har, men fordi når jeg får inn lønn så betaler jeg alle regningene mine med en gang, og da blir saldoen stående i minus, men det disponible beløpet selvsagt er høyere. Jeg har aldri gjort et reelt overtrekk, det vil si brukt penger jeg ikke har.

Vil dette hindre med i å få lån den dagen jeg søker? Bær jeg rett og slett vente med å betale regninger til saldoen rekker å få med seg at den har fått påfyll?

Muligens et dumt spørsmål, men det er nå en gang slik at dette er noe jeg tenker på hver måned, da det er tid for å betale regninger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Det du gjør er ikke å overtrekke kontoen fordi du har forfallstrekk som forfaller den dagen lønnen kommer inn. Overtrekk er når kontoen FAKTISK går i minus.

Forskjellen er: hadde kontoen faktisk vært i minus ville du aldri fått betalt de regningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...