Gå til innhold

Pusse opp vaskerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har samboer gitt grønt lys for at vi endelig kan få begynt med oppussing av vaskerommet. Det er ganske tragisk nå med to murvegger og to panelvegger og paneltak i fra nitten-pil-og-bue en gang... Men, da vil han ha med boden som ligger vegg i vegg og den lange gangen som ligger utenfor vaskerom og bod inni alt dette. Det blir da et rom på 6,5 m * 3,6 m. Så stort og godt. Når vi kommer ned kjellertrappen kommer vi altså inn i en lang gang som går på tvers, til høyre er det et bad og til venstre kommer altså da denne boden (som en gang har vært to - har to dører - men har blitt slått sammen til en) og i enden vaskerommet med et vindu og utgangsdør. Jeg ser da for meg å få dette til et stort rom også sette inn lettvegger for og likevel få avdelt. Jeg ser for meg fliser på gulv og panel (fra 2010, hehe) på veggene. I første del vil jeg ha kjølehjørne og fryseboksen, andre del vil ha garderobeskap og 3. del der jeg setter inn en glassdør for å få adskillelse til våtromsdelen, inn til vaskerommet. På andre siden av denne lange gangen har vi utleie leilighet, så vi skal også rive alle veggene fra vår side og lage skikkelig lydisolasjon, for det har de nok sett bort fra i den veggen da de bygde huset! Se på bildene jeg har lagt med, og kom hjerne med innspill om dette er noe dere kunne sett for dere eller om det er helt på blåbærtur ;)

post-33856-1284080723,5457_thumb.png

post-33856-1284080731,9318_thumb.png

post-33856-1284080839,2193_thumb.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Synes "planløsningen" i rommet så fin ut, jeg. En ting jeg tenker på er det at tørketrommel avgir mye varme, mens for kjølehjørnet bør det være kaldt i rommet (for at det ikke skal måtte kjøle hele tiden, og bruke masse strøm). Så "tenke-på-punktet" mitt gjelder altså temperatur og utlufting.

Skrevet

Ja, har tenkt på det, litt ihvertfall ;) Har dør som skiller selve vaskerommet fra resten, også er det ventil i hver "avdeling".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...