manji Skrevet 4. oktober 2003 #1 Skrevet 4. oktober 2003 Det sies at man aldri skal spørre en kvinne om hennes vekt. Så derfor stiller jeg heller spørsmålet; hva er din BMI? Min BMI er på hele 18.9 poeng. ~*~ Forresten, var det noen av dere som så Magasinet i dag? 6 åringen som var med veide 17 kilo mer enn meg. :o Finn din BMI her --> BMI
Skusla Skrevet 4. oktober 2003 #2 Skrevet 4. oktober 2003 Fikk 17, 5 jeg.. Men jeg VET jeg trenger å legge på meg ett par kg også......
Gjest Candyfloss Skrevet 4. oktober 2003 #3 Skrevet 4. oktober 2003 Undervektig her også.. Manji; er du høy?
manji Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2003 Fikk nesten lyst til å svare; ...Eh? Drugs are bad m'kay... Men det skal jeg da selvfølgelig ikke gjøre Jeg er 175cm.
@lfa Skrevet 5. oktober 2003 #5 Skrevet 5. oktober 2003 Sier jeg ikke, men er innenfor normalen. :blunke:
Gjest Kira Skrevet 5. oktober 2003 #7 Skrevet 5. oktober 2003 BMI-en har vel rett og slett ikke noe å si i det hele tatt. Kommer helt an på høyde/vekt og benbygning. Og om du er mann eller dame. :blunke:
la Flaca Skrevet 5. oktober 2003 #8 Skrevet 5. oktober 2003 19.0 Men som Kira sier uttrykker BMI null og niks. Fordi det ikke taes hensyn til kjønn, alder eller andelen av fett/ muskulatur. Når jeg er godt trent veier jeg atskillig mer, selv om det ville gitt negativt utslag for BMI. Måler man derimot fettprosent får man en riktig pekepinn.
manji Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2003 BMI stands for Body Mass Index. It is a number that shows body weight adjusted for height. BMI can be calculated with simple math using inches and pounds, or meters and kilograms. For adults aged 20 years or older, BMI falls into one of these categories: underweight, normal, overweight, or obese. BMI correlates with body fat. The relation between fatness and BMI differs with age and gender. For example, women are more likely to have a higher percent of body fat than men for the same BMI. Det at kvinner har en høyere prosent med fett på kroppen betyr ikke at de er fetere. Det menes fettmasse kontra muskelmasse. Og testen måler tyngde i henhold til høyde for å få denne scoren (BMI) - akkurat det samme som legene gjør. Testen er den samme for kvinner og menn..... med samme tabell.
Mrs. K Skrevet 5. oktober 2003 #10 Skrevet 5. oktober 2003 26,5 og der hvor massen fyller mest er omkring magen Hilsen Trille
Mrs. K Skrevet 5. oktober 2003 #11 Skrevet 5. oktober 2003 Hvordan måler man egentlig fettprosenten? Kan man bruke en vanlig skyvelære???
Gjest Donna Skrevet 5. oktober 2003 #12 Skrevet 5. oktober 2003 Jeg fikk ikke den kalkulatoren til å virke jeg. her er en annen link: http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html Min BMI er 24. ...... Der stod også følgende: BMI på under 18,5 = undervektig. BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt. BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig. BMI på 30 og over = fedme. BMI på 35 - 39,9 = fedme, klasse II. BMI på 40 og over = fedme, klasse III (ekstrem fedme). Men som andre sa - det riktigste er nok å måle fettprosenten - for det tas ikke hensyn til ulik kroppsfasong i slik BMI test......
la Flaca Skrevet 5. oktober 2003 #13 Skrevet 5. oktober 2003 Manji: Poenget er at testen blir feilaktig. En muskuløs og veltrent mann eller kvinne veier mye mer enn en person som har mindre andel muskelmasse (testen tar utgangspunkt i et gjennomsnitt) , og vil få resultatet; overvektig, selv om vedkommende er veltrent. Da blir vel hele greia uinteressant å forholde seg til? BMI måler kvantitet, ikke kvalitet!
Gjest lekebøll Skrevet 5. oktober 2003 #14 Skrevet 5. oktober 2003 BMI er, som vekt, uinteressant - så lenge det ikke dreier seg om over-/undervekt i stor grad.
Mrs. K Skrevet 5. oktober 2003 #15 Skrevet 5. oktober 2003 Men som andre sa - det riktigste er nok å måle fettprosenten - for det tas ikke hensyn til ulik kroppsfasong i slik BMI test...... Hvordan gjør man så det? Hilsen Trille
Gjest Candyfloss Skrevet 5. oktober 2003 #16 Skrevet 5. oktober 2003 De bruker det i hvert fall på sykehus..så hvis legene mener det er en bra målegreie, burde det vel stemme..?
Frodo Skrevet 5. oktober 2003 #17 Skrevet 5. oktober 2003 Jeg er nok tyngre enn normalen, men det betyr ikke at jeg er overvektig. Min BMI ligger på 27-28, og regner meg selv som ganske slank. Trener man mye styrke kommer man fort over i kategorien "overvektig". Skulle jeg hatt samme BMI som Manji, så måtte jeg vært 30 kg lettere...
manji Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter #18 Skrevet 5. oktober 2003 Forstår at det stilles spm ang BMI. Men som Candyfloss sier, det brukes av leger, og legene arbeider iherdig ut ifra denne skalaén. - Da blir det vanskelig for meg å avskrive det som bare tull. BMI er en fin indikator på hvor du står. Og jepp, muskler veier mer enn fett.
Gjest lekebøll Skrevet 5. oktober 2003 #19 Skrevet 5. oktober 2003 BMI kan så klart gi en viss pekepinn, men det er langt fra godt. For de som trener på en måte som øker muskelstyrken og senker fettprosenten, blir altså BMI helt uinteressant. Siden muskelstyrken da blir regnet som fett med BMI-måling, blir dette naturligvis helt skeivt for de med mye muskler og lite fett. :smile:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå