Floranda Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 I år har jeg lyst til å gi noe som mottakeren ikke helt hadde forventet. Pappa skal ikke få sokker og slips i år. Men hva skal jeg gi da? Har tenkt og grublet. Hva med masasjekurs for husbruk til mor og far. Eller kino og middag til min bror + damen. Eller rygg og nakke massasje til svåger og svigerinnen min + hjemmelagde brød og kanelboller til å fylle frysen deres med. Vel , må vel si at det ikke er så enkelt å tenke litt ut av boksen. De har det meste, og flere ting trenger de ikke. (utenom ungene da, som får yttertøy) Noen andre som har noen flotte forslag til aktiviteter eller slikt jeg kan gi til jul? Kjæresten min får dykkerlappen. Hva kunne svigers ha tenkt seg? Kom med forslag!
Gjest Spinell Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Jeg synes også det er kjekt med gaver som ikke blir skapfyll eller bærer preg av nødløsning Hva med billetter til konsert/teater/show eller abonnement på et magasin/blad?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Jeg har absolutt sansen for "ikke fysiske gaver". Forslag: -Biletter til kino, konsert, teater -Egenpleie f.eks fotpleie, hudpleie, massasje -En dag med vaskehjelp -"Kokk hjem"
Floranda Skrevet 12. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2010 Takk for flotte tips. Kanskje en teaterforestilling for hele familien hadde vært koselig. Hva syns dere egentlig om ideen om å gi hjemmebakst i gave i tilleg til et gavekort på massasje? Boller, rundstykker og ulike typer brød. Svigerinnen min er som hun sier, elendig til å bake. De kjøper alt fra boller til kaker. (hihi, i fjor kjøpte hun ferdig pepperkakedeig så ungene kunne få hjemmelagde pepperkaker, men det ble nok ikke så bra...) Er det noe du hadde blitt glad for, eller hadde du tenkt at det var en teit gave? Er litt usikker på om det er noen en blir positivt overasket over, eller om det bare blir veldig dumt?
Wonders Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 (endret) jeg kjøpte abonement på blader, Alt om fiske, Villmarksliv, National Geo... Ellers har jeg kjøpt han nye sko, skinnjakke... Pen-skjorter, lommebok. han er glad i Hugo Bosss. Husker en gang; må bare dele denne. Hadde kjøpt parfyme og silkeboxer i gave til han. Han var på dater'n vettu. Først ble han litt forlegen og nesten skuffet. Så jeg visste ikke helt hva jeg skulle tru. Morgenen etter kom han super stressa ut av badet nydusjet og ...i boxer'n og duftet av parfymen. Så ut som et vettskremt kengeru ... Bestemor lo så hun hikstet og slo seg på låret... Han skulle på date fant vi etterhvert ut... Endret 13. september 2010 av Wonders
estrella Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Takk for flotte tips. Kanskje en teaterforestilling for hele familien hadde vært koselig. Hva syns dere egentlig om ideen om å gi hjemmebakst i gave i tilleg til et gavekort på massasje? Boller, rundstykker og ulike typer brød. Svigerinnen min er som hun sier, elendig til å bake. De kjøper alt fra boller til kaker. (hihi, i fjor kjøpte hun ferdig pepperkakedeig så ungene kunne få hjemmelagde pepperkaker, men det ble nok ikke så bra...) Er det noe du hadde blitt glad for, eller hadde du tenkt at det var en teit gave? Er litt usikker på om det er noen en blir positivt overasket over, eller om det bare blir veldig dumt? http://www.bakerella.com/mix-things-up/ Hva med å gjøre noe slikt til dem som ikke kan bake?
minienthe Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Kjæresten min får dykkerlappen. total digresjon, hva betalte du for dykkerlapp ? svigers her fikk hver sin kurv med to småflasker vin, litt eksklusiv kjeks og kaffe etc. ble meget godt mottatt etter hva jeg forsto. halvdelen vurderer jeg å kjøpe et årsabonement på pondus til, han kjøper bladene uansett men får aldri surret seg til å abbonere.
fruBeist Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 I fjor fikk min bror og min svigerinne gavekort på kinobilletter, med tilhørende barnevakt. Det ble veldig godt mottatt Vi fikk konsertbilletter med ei venninne i bryllupsgave, noe som er helt strålende siden vi har det vi trenger. Flere burde gi ikkefysiske gaver, eller forbruksgaver både til jul, bryllup, bursdager og andre anledninger.
Floranda Skrevet 16. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2010 Enda flere flotte tips! Likte spesiellt godt kakebakeglassene! Utrolig artig, og noe jeg ikke hadde kommet på selv. Det blir rundt 3000 kr tenker jeg. Det blir ikke så spennende for oss i år, siden vi gir dykkerlappen til hverandre
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Hva syns dere egentlig om ideen om å gi hjemmebakst i gave i tilleg til et gavekort på massasje? Boller, rundstykker og ulike typer brød. Svigerinnen min er som hun sier, elendig til å bake. De kjøper alt fra boller til kaker. (hihi, i fjor kjøpte hun ferdig pepperkakedeig så ungene kunne få hjemmelagde pepperkaker, men det ble nok ikke så bra...) Er det noe du hadde blitt glad for, eller hadde du tenkt at det var en teit gave? Er litt usikker på om det er noen en blir positivt overasket over, eller om det bare blir veldig dumt? Jeg bakte julegaven til far i fjor og det satte han veldig pris på. Han kan ikke bake selv, så han kjøper ferdig-kaker i butikken når han inviterer til kaffe å slikt. Jeg bakte julekake favorittene hans, og det kommer jeg til å gjøre i år også.
trollmor77 Skrevet 20. september 2010 #11 Skrevet 20. september 2010 Jeg synes ikke det var en teit ide å bake ei kake de kan fryse ned. Hvis du vil gjøre litt mer ut av det. Kan du f.eks bake ei ostekake (kan kanskje ikke fryse) og la den stå i en form du gir i sammemomanget som gave. Samt kakeoppskriften. Hjembakt brød er jo utrolig deilig å få..... Jeg liker selv å gi bort gaver som kan gi litt hygge. F.eks kinobilletter og tilby meg selv som barnepasser. Lettere for mor og far å komme seg ut, når barnepass følger med. :kgbaby:
Wonders Skrevet 21. september 2010 #12 Skrevet 21. september 2010 (endret) jeg har en gave her som alle elsket HANSKE, SILICON http://www.aeg-electrolux.no/webshop/node22.aspx?wscid=18&wssubcid=1&wspartno=50284163008 Endret 21. september 2010 av Wonders
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå