Gå til innhold

Ville du vært modell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelt og greit, ville du vært modell om du fikk sjansen?

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Jeg ville, men ville ikke jobbet profesjonelt i utlandet pga det virker som et enormt press + man må være tynnere enn hva jeg hadde trivdes med. Ville holdt meg på et litt lavere nivå, prydet litt forsider og sånn;) Fordi det må være kjekt å være så pen og fått anerkjennelsen:) Ville vært motemodell, ikke glamourmodell, de er bare billige og har ikke pent utseende i mine øyne (stereotypen, finnes klart pene jenter der og, men for mange silikontryner med falsk skjønnhet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Jeg har blitt tilbudt dette av et par byråer som headhuntet folk på gaten, men det ble aldri noe av for min del.

Jeg kjenner flere i bransjen, og det frister svært lite.

Folk er ikke spesielt hyggelige i det miljøet, og det er mye, myyye stoff i miljøet.

Man trenger selvsagt ikke ta stoff selvom man er i dette miljøet, men å omgåes folk som man i grunn kan kalle narkomane, vil jeg ikke.

Sett bort i fra det, vil jeg verken slanke meg eller utsette meg selv for press.

Bransjen er overhode ikke glamourøs.

Skrevet

Jeg ville det hvis jeg kunne vært en victorias secret modell f.eks. Livene til Miranda Kerr, Heidi Klum, Gisele og de andre ser ganske så ok ut :)

Skrevet

Jeg ble "oppdaget", som det heter, av et kjent byrå. Men hadde overhodet ikke lyst, virket kjedelig for meg. Jeg ville heller drive med noe akademisk, og bruke evnene mine. Jeg tror ikke jeg hadde hatt godt av det stadige utseendefokuset heller, det kan forstyrre hodet til hvem som helst. Ihvertfall når man er så ung som jeg var da, i slutten av tenårene.

Skrevet

jeg jobbet som modell + catwalk siden jeg var 12 år.

Startet i 1992, og Norge var fortsatt rolige og mamma var med over alt.

Pensjonerte meg når jeg var 23. Under videregående takket jeg nei til å drat til Milano, som skulle bli "mitt store gjennombrudd". Jeg var ikke 1,82 høy og da var det ikke noe vits å utsette meg for mye merkelige greier, 17 år gammel... Da fortsatte jeg hobby-jobbing :goodbye:

Det er ikke bare utseende. Dette er en bisarr buisniss, mange mange feller å ramle i. Man må være ekstremt buisniss-smart, punktlig, og finne en grense på hva man vil og ikke vil. En agent bak seg kan være godt å ha. Man er alene mye, og man venter mye. Jeg trente når jeg kjedet meg :gjeiper:

Jeg anbefaler faktisk å lese Anette Stai's bok Crazy business - fotomodellens dagbok» (1983)

Skrevet

Nei, det virker så utrolig kjedelig. Venteventeventevente, stå sånn, gå sånn, ha på deg sånn sminke (som jeg lett kan være allergisk mot), venteventevente mer, og masse mas om vekt. Og i tillegg påtvunget nettverking og selge seg inn hele tida. Ellers takk.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke. Det virker som en skitten bransje. Mye stoff, mye slankepress og lite vennlighet.

Skrevet

Jeg jobbet profesjonelt som modell fra jeg var 13 til jeg var 22 år (pensjonerte meg

i fjor, hehe). Har lært veldig mye om meg selv, og ville aldri vært foruten. MEN JA,

det var hardt. Nå jobber jeg på ambulanse. Elsker det :rødme:

Skrevet

Om jeg hadde kunnet, ville jeg nok gjerne ha jobbet som modell ja - men antagelig bare på "hobbybasis", dvs. i Norge, ikke prøvd å gjøre noen stor karriere i utlandet. Har inntrykk av at det stort sett koster mer enn det smaker.

Nå er vel "modelldrømmen" min heller at jeg faktisk skulle bli høy, pen og tynn nok til å være modell, da - ikke å få livet til disse verdensberømte supermodellene.

Skrevet

Overhodet ikke! Men skulle gjerne sett ut som en ...

Skrevet

Modell (internasjonalt, catwalk) var vel "drømmejobben" når jeg var yngre, men jeg har slått fra meg det nå. :ler:

Jeg har jobbet som modell i mange år, men kun på "hobbybasis", som noen kalte det, i Norge. Er ganske lav, så har ikke gjort catwalk o.l, men beauty og hår. Jeg elsker å være på settet og foran kamera, men det er nok å gjøre noen oppdrag innimellom. :)

Skrevet

Nei. Jeg er ikke spesielt interessert i "slikt", det virker egentlig bare kjedelig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Nei, det virker ikke fristende for meg.

Gjest Raindrops
Skrevet

Nei, jeg har i grunn ikke lyst til det. Men nå er jeg heller ikke fotogen for fem flate øre. Hjelper ikke å være høy og tynn når jeg ser full ut på alle bilder :ler:

Skrevet

Jeg vet ikke helt jeg men jeg kunne hvert fall ikke vært glamourmodell. Eller undertøysmodell som jeg heller ser det som. Synes ikke det er så mye glamourøst over det. Å som en sier her så blir det for mye silikonbabes.

Men mye av det er ganske så dirty kan man vel si. En ganske snuskete bransje synes nå jeg.

Har foresten en vennine som jobbet litt som glamourmodell før. Hun sa at fotografen hun jobbet for hadde hatt sex med noen av modellene i modellbyrået.Han hadde vist lovet de gull og grønne skoger. Hvor uprofesjonelt er ikke det da?? Blir helt satt ut over hvor naive jenter kan være og hvor useriøse noen fotografer kan være.

Skrevet

Nei jeg har ikke lyst til å bli modell. :)

Egentlig fordi det intresserer meg ikke. Også pga mye slankepress,stoff og mye kritikk.

Skrevet

Nei. Jeg har mine interesser uavhengig av hvordan kroppen min ser ut, og modellyrket interesserer meg ikke.

Skrevet

Jeg har også fått modelltilbud, da jeg oppfyller alle kravene, men har dog alt for store pupper. Har likevel fått tilbud om jobb, men takket nei. Ville takket nei i dag også. Jeg vil ha en jobb der jeg bruker hjernen. Derfor studerer jeg psykologi, ikke mote ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...