Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har begynt å drikke rice dream istedet for vanlig kumelk. Da kan jeg drikke mye av rice dream. Gjerne 2-3 glass per dag. Noe her som vet en del om det? Om det ikke er så sunt å drikke flere glass rice dream per dag? Også kan jeg kutte helt ut vanlig melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har begynt å drikke rice dream istedet for vanlig kumelk. Da kan jeg drikke mye av rice dream. Gjerne 2-3 glass per dag. Noe her som vet en del om det? Om det ikke er så sunt å drikke flere glass rice dream per dag? Også kan jeg kutte helt ut vanlig melk?

Jeg har fått med meg at Rice Dream er "melk" basert på ris, og selges som et alternativ for de som av ymse grunner ikke kan drikke melk. Jeg har ikke gått aktivt inn for å tilegne meg kunnskaper om dette, det skal jeg innrømme, men jeg kan ikke se hva som skulle være skadelig med 2-3 glass av dette om dagen. Den inneholder ikke noe som 2-3 glass kan gi for mye av.

Selvsagt kan du kutte ut vanlig melk, bare du vet at det som da blir ditt kosthold gir deg det du trenger av vitaminer og mineraler. Kalsium og B-vitamin er de to viktigste tingene i melk for folk flest, det går selvsagt an å få det fra andre ting enn melk.

Skrevet

Kumelk er ikke så sunt som melkeindustrien påstår. Så det er bare å kutte ut.

Skrevet

Korleis smakar den rismjølka då? Er du allergisk mot mjølk, eller, sidan du skal kutte ho ut heilt?

Skrevet

takker for svar dere:) nei, er ikke allergisk, men vanlig melk gjør noe med magen min, tror jeg. jeg prøver ut for tiden. flere og flere begynner også å kutte ut vanlig melk for ulike grunner så.. rice dream smaker også godt selv om det var uvant i begynnelsen! prøv den du, tigress!:)

Skrevet

Oi, imponerende. Jeg synes RiceDream smaker grusomt, de gangene jeg ikke får tak i soyamelk og må bruke det i stedet brekker jeg meg nesten under frokosten. Godt vi er forskjellige...;)

Det er jo noe sukker i melka, men hvor mye det er må du nesten sjekke selv, og vurdere om det blir for mye for deg med de 2-3 glassene eller ei. 2-3 glass er jo ikke himla mye uansett, så det går sikkert fint. :)

Skrevet

Kjærasten min seier eg har smakt Rice Dream og at eg hata det. Eg trudde forresten ei stund at mjølk ikkje var så bra for magen min, men fann ut at å ikkje drikke mjølk ikkje var bra for humøret mitt, så eg tok fatt på mjølkedrikkinga igjen, eg...

Skrevet

Drikk Rice Dream med tilsatt kalsium ;)

Jeg bruker mye rismelk, men er ikke i stand til å drikke det rent, det blir alt for søtt.

Soyamelk synes jeg er helt grusomt.

Skrevet

Jeg sjekket, og det er visst mer sukker i rismelk ja. Sant, folk er utrolig forskjellige jeg. Digger rismelk for tiden:) Prøvde også soyamelk nå nettopp, og det smakte ikke godt for min del. passer kanskje mer til matlaging. Tigree, så det å ikke vanlig drikke melk påvirker humøret ditt? åssen hvis jeg kan spørre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...