Gå til innhold

rettighetene mine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en problem som jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse.

Jeg og min saboer med 2 barn gikk fra hværandre for ett år siden. vi ble enige at jeg skulle ha ungene 80% og han da 20% siden han gikk på skole en uke i månden ......

Men så ble han feilaktig arrister av politiet for sexuell omgang med sine egene unger .. ( Jeg er 99.99999% sikker på at dette aldri har hent) saken er under etterforskning og min og hans advokat sier at den kommer til å bli hennlagt. BRA..

Men under dette ble barneværnet innkoblet og jeg fikk hjelp og råd om å ikke la faren see ungene .. så jeg holde de hjemme og de fikk ikke treffe pappa på en stund.. men så sa de at han kunne see de så lenge jeg var i lag med de.. greit.. fulgte rådet.. Men så fikk jeg beskjed at han hadde lov å ha de 8 timer i lørdag og søndag... Men det er noe han IKKE vil.... For da har han ny dama på besøk og hun får ikke treffe de.. Hans lov.. ikke min.

Vi bor ikke så langt fra hværandre at ungene kan komme å gå mellom oss som de vil. Men jeg hører aldri fra de at vi vil til pappa.. den minste på snart 5 hater pappa sier hun.. Han er slem..

Sist søndag ble ungene så glad da de så pappa i døre at de sprang bort til han og skulel gi han en klem å komme på besøk.. Han bare dyttet de unne å sa passer ikke nå.. ( han hadde dama på besøk)

Så jeg måtte ta hånd om de å trøste de over at pappa ikke ville see de:/

Beklager min dårlige skriving men jeg har dysleksi:/

Så kan jeg ta å få 100% foreldre annsvar over ungene og hvordan gjør jeg det?

( jeg kan ikke sitte å see på at jentene mine blir såret av pappa. )

Jeg har muligheten og huset og pengene til å ha de 100%...

Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... Hvorfor ble han arrester for seksuell omgang med sine egne barn om jeg tørr spørre? Og ungen på 5 sier hun hater faren sin?. Kanskje det ligger noe bak det alikevel da?

Gjest Blondie65
Skrevet

20 % er veldig lite samvær. Hva med å gå for det i stedet? Hvis han ikke kan prioritere egne unger nok til at han aksepterer at samværet kommer med faste intervaller, bør du gå for foreldreansvaret alene og ikke samvær på han.

Alle slike ting ordner du på familievernkontoret.

Forøvrig synes jeg det er prisverdig at ikke barn blir presentert for en ny partner før dette forholdet er litt mer etablert/seriøst. Så akkurat det er vel ikke noe å kritisere han for vel?

Skrevet

Jeg synes også 20% samvær er veldig lite.

Men slik det fremstilles virker det som om det er barnevernet som har skapt situasjonen der pappan trekker seg unna for å unngå nye falske beskyldninger. Kansje han ønsker å fortelle barna historien når de blir eldre, men jeg tror det da vil være for sent å reparere det menglende samværet fram til det skjer.

Jeg tror det er BARNEVERNET (eller den/de som tidligere har begrenset samværet) som må på banen i denne saken og fortelle hvor viktig han er for barna.

Skrevet

Han ble annklaget av barnehager der mine unger går.. De hadde tegnet pappa meg penis og sint annsikt .. og dette gjenntok seg i alle tegningene.. Han som naken og sint:/

Jeg vet at det kan høres ut som han har gjordt noe, men jeg kjenner han og han er ikke sån..

Jeg vet at grunnen til at han er med sint annsikt er at han alltid klager å tyraniserer ungene.. som en diktator.. selv under middag ... hva de skal spise hvordan de skal spise..osv.. det er også grunnen til at jeg har valgt å gi han 20%.. for meg er det mye... og ungene blir jo ikke sikkre på seg selv on pappa bare kritiserer de:/

Skrevet

Faren tyranniserer barna under middagen, har ikke tid til å gi dem en klem når de endelig får se ham og forteller at de ikke vil til pappa fordi pappa er slem. Dommen tilsier nå at han ikke skal ha noe samvær med barna, og det burde vel være bra??Hva er problemet egentlig? :sjenert:

Skrevet

Faren tyranniserer barna under middagen, har ikke tid til å gi dem en klem når de endelig får se ham og forteller at de ikke vil til pappa fordi pappa er slem. Dommen tilsier nå at han ikke skal ha noe samvær med barna, og det burde vel være bra??Hva er problemet egentlig? :sjenert:

Problemet er at han har 20% og det er noen jeg vil ta ifra han og gjøre det sån at han ikke får treffe de... Men jeg vet ikke hvordan:/ Eller hvor?

Gjest Blondie65
Skrevet

Problemet er at han har 20% og det er noen jeg vil ta ifra han og gjøre det sån at han ikke får treffe de... Men jeg vet ikke hvordan:/ Eller hvor?

Du begynner på familievernkontoret. Hvis han ikke aksepterer dette finner du deg en advokat og så kjører du rettssak.

Skrevet

Han har fått tilbud om 8 timer i helgene og takker nei? Da har du gitt han et tilbud og ferdig med det! De 20% gjelder jo ikke enda! Vil han ha noe annet får HAN dra deg til FVK. Du BØR forholde deg til det barnevernet anbefaler. At du sier du er 99,999 %sikker på at ikke noe er skjedd, er for lite i mine øyne. 100% er det eneste som gjelder i en slik sak. Barnet hater han og vil ikke til han og du sier du kjenner han??

Du skal prise deg lykkelig bv er kommet på banen og du bær ringe dem i morgen og høre hvordan du går frem nå¨!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...