Gå til innhold

Jeg kan ikke noe om katter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det når nabo-katten driver å legger døde mus på trappen vår om morgenen? Får litt nåja :skratte:

Vi har kjent den i 6 år, og nå henner det den kommer på 1 times besøk nå og da... Den er snill.

Den er 6.5 menneskeår. Hvor mye er det i katte år? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg ville tatt det som et kompliment :fnise:

Når kattene mine kommer inn med døde dyr (eller halvdøde, kjempegøy å løpe rundt i stua etter en fugl som er hysterisk av dødsangst), virker de bare veldig stolte. "Se hva jeg har fanget! Er jeg ikke flink!". Av og til legger de den foran stolen jeg sitter i eller bare utenfor døren, som en slags gave eller noe, så jeg velger å ta det positivt. Selv om det er litt udelikat :fnise:

Med mindre katten er i en slags kattemafia så tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for :ler:

Den er forøvrig ca 40 år gammel. http://www.rasekatter.no/blogg/kattear-hvor-gammel-er-din-katt/

Endret av Raindrops
Gjest Airi Chikako
Skrevet

Hørte en teori om at de gir byttet sitt over til individer som ikke er egnet til å forsørge seg selv^^

Frekke dyrene... En annen teori er rett og slett at den gjør det av hengivenhet. Man regner 15 år på det første året, og 15 til på det neste, tror jeg. Deretter 4 katteår for hvert menneskeår. Altså skulle katten være rundt 40 :)

Skrevet

Katten liker deg tydeligvis og den har forstått at du ikke er i stand til å fange egen mat, ergo bidrar den til husholdningen på sitt vis. ;)

Skrevet

Katten liker deg tydeligvis og den har forstått at du ikke er i stand til å fange egen mat, ergo bidrar den til husholdningen på sitt vis. ;)

He he, huff, katten min har tydeligvis ikke særlig tro på min evne til å fange mat for her strømmer det på med mus og fugler, gjerne levende. Hun er en skikkelig jeger. :ler:

Skrevet

Katter er søte drapsmaskiner, om bare de kunne holdt seg til rotter og mus og latt fuglene være i fred...

Skrevet

jeg kan bare si det slår meg at katten er så gammel. Det kan passe godt egentlig. Jeg kan mate meg selv, hihi, kanskje jeg skal spise mer kjøtt? Siden det lå en mus der...

Jeg takker for svar, og håper katten mener gaver for å være takksam.

Skrevet

Min fanger ikke noe (som jeg har sett) Hvordan tolker jeg det? Enten at han ikke liker meg eller at han mener jeg er en glimrende jeger selv? :fnise:

Skrevet

Hehe, det er nok bare for å vise tilhørighet og takknemlighet og slikt. Våre katter drar gjerne med seg litt "snacks" til oss og legger igjen utenfor døra, og da blir de alltid belønnet med våtfor - hvis ikke får jeg ikke lov til å fjerne byttet deres :gjeiper:

Skrevet

jeg har alltid trodd at 1 menneskeår er 7 katteår jeg!?

Skrevet

Katten ser nok på dere som en del av sin familie :)

Skrevet

jeg har alltid trodd at 1 menneskeår er 7 katteår jeg!?

Det er hundeår det :)

TS: Når det gjelder gaver fra nabokatten er det kun fordi den vil være snill og bidra med husholdet. Du må tydeligvis ha gjort noe som fører til at katten vil vise takknemlighet eller glede ovenfor deg :fnise:

Skrevet

Ingen som vet hvorfor jeg ikke får gaver?? Ikke at jeg ønsker meg noe av utvalget, men..... :fnise:

Skrevet

Kanskje katten ikke fanger noe særlig? Eller kanskje den er en liten "egopus" som beholder det selv? :gjeiper: Vet ikke så mye om det egentlig, min lille frøken er innekatt, så den eneste "fangsten" hun kommer med er når hun har vært inne i skapene våre og kommer med sokker, og gensere og det som er! Her skal vi ikke fryse i allefall :fnise:

Skrevet

Hva betyr det når nabo-katten driver å legger døde mus på trappen vår om morgenen? Får litt nåja :skratte:

Vi har kjent den i 6 år, og nå henner det den kommer på 1 times besøk nå og da... Den er snill.

Den er 6.5 menneskeår. Hvor mye er det i katte år? :sjenert:

Det er en trussel om at en dag ønsker den å ta å gjøre med dere som med musen.

Skrevet

Jeg tror ikke han fanger noe. Har aldri sett han har jaktet eller hatt noe i munnen. Ikke så veldig interessert i fugler i hagen heller. Litt rart det også da. De fleste katter har jo et jaktinstinkt.

Skrevet

Jeg tror ikke han fanger noe. Har aldri sett han har jaktet eller hatt noe i munnen. Ikke så veldig interessert i fugler i hagen heller. Litt rart det også da. De fleste katter har jo et jaktinstinkt.

De fleste har det, men de er jo individer de også. Kanskje han syns han har det greit nok med den maten han får, og så priviligert at han rett og slett føler at han ikke "trenger" å fange noe? :)

Skrevet

Den jakter nok i ny og ne, men hunnkattene er de største jegerne. Hannkattene er mest opptatt av å fly etter hunnkatter. Hunnkattene er dyktigere jegere, og har et større jaktinstinkt enn hannkattene.

Skrevet

Den jakter nok i ny og ne, men hunnkattene er de største jegerne. Hannkattene er mest opptatt av å fly etter hunnkatter. Hunnkattene er dyktigere jegere, og har et større jaktinstinkt enn hannkattene.

Han er kastrert og tror ikke han løper etter jenter heller :)

I det store og hele så har han lite interesser bortsett fra mat og kos :rødme: Ikke leken engang!

Skrevet

Han er kastrert og tror ikke han løper etter jenter heller :)

I det store og hele så har han lite interesser bortsett fra mat og kos :rødme: Ikke leken engang!

Kastrerte hannkatter blir gjerne noen skikkelige kosebamser, matglade, late og bedagelige :) Den kastrerte hannkatten din høres ut som en typisk kastrert hannkatt :)

Kastrerte hunnkatter blir derimot gjerne enda mer gira på å jakte enn det de var før de ble kastrert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...