Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Kjæresten min har fremdeles ikke fortalt foreldrene sine at han har funnet seg en kjæreste. Foreldrene hans bor langt unna, men han snakker med dem hver uke. Vi er i 20- og 30-årene. Vi har vært sammen i 7 måneder. Jeg lurer på om dette er normalt? Hvor lang tid gikk det for dere før foreldrene på hver side fikk vite om forholdet?
-milla j- Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Det gikk vel etpar uker fra vi var et par? Noe sånt tror jeg.. 7 måneder høres litt rart ut, selv om han ikke har mye kontakt med foreldrene sine..
Kråkesaks Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Det er vel normalt hvis man er 14 å ikke fortelle foreldre om kjæresteforhold. Jeg tror det gikk ca en uke fra jeg møtte mannen min til jeg fortalte det til mamma og pappa.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Høres ikke så normalt ut egentlig.
*Numi* Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Tja, kan det være en grunn til det, tror du? Her tok det lang tid før vi fortalte noe, men det var pga diverse familiegreier, samt en aldersforskjell som gjorde at vi ville bli sikre på hva dette var før vi fortalte foreldrene våre om det. Hva som er din kjærestes grunn må du nesten spørre han om. Kanskje er han bare veldig privat av seg?
Gjest Awsome Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Kjæresten min har fremdeles ikke fortalt foreldrene sine at han har funnet seg en kjæreste. Foreldrene hans bor langt unna, men han snakker med dem hver uke. Vi er i 20- og 30-årene. Vi har vært sammen i 7 måneder. Jeg lurer på om dette er normalt? Hvor lang tid gikk det for dere før foreldrene på hver side fikk vite om forholdet? Trur kjæresten min fortalte det til sine foreldre ganske kjapt. Hadde ikkje han sagt det hadde nok søsteren gjort det siden eg blei kjent med ho før vi offisielt var blitt sammen. Mine foreldre derimot, de fikk ikkje vite det på ei stund. Pga aldersforskjellen. Hadde nok begynt å lure når han ikkje har sagt noe etter 7 måneder.. Har du spurt han hvorfor?
Gjest Airi Chikako Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Kjæresten min sa ikke en lyd på et halvt år, han. Aner ikke hvor lenge han hadde gått uten å si noe heller, for lillebroren hans sladra, og foreldrene hadde visst det om siden vi ble sammen omtrent^^ Så har foreldrene hans drevet og hintet til at de visste noe om det, så det var ikke noe sjokk for ham at de visste det heller... Men jeg likte det ikke det minste at han ikke sa noe til dem, husker jeg. Jeg ville spurt hvorfor om jeg var deg. Kanskje han bare kvier seg og synes det er pinlig å snakke om?
sophiaM Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Hm, høres jo ikke helt normalt ut at han ikke engang nevner deg når han snakker med foreldrene sine i telfonen.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 Kanskje han bare er privat av seg? Jeg forteller sjelden om kjærester til min mor med mindre det begynner å bli veldig seriøst/har vart en god stund.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #10 Skrevet 9. september 2010 Trådstarter her. Vi har snakket en del om det, men jeg har ikke lyst til å mase mer. Det han har sagt er at forholdet vårt er en sak mellom oss, og har ikke noe med foreldrene hans å gjøre. Han har også sagt at det må få være opp til ham selv å bestemme når han er klar til å fortelle det. For meg virker det som foreldrene hans går rundt og drømmer om barnebarn og at han endelig skal finne seg noen. Jeg kan derfor forstå at han kvier seg for å fortelle om meg, på grunn av forventningspress og at den mulige fallhøyden da vil bli litt større for oss. I tillegg har vi en aldersforskjell (han er 12 år eldre enn meg), og han er i jobb mens jeg fremdeles studerer. Det får meg til å tenke at han kanskje skammer seg over å skulle presentere meg for dem, fordi jeg ikke driver med et eller annet fantastisk som vil imponere dem. Jeg håper det er mest det førstnevnte som er grunnen, at det ikke har noe med meg å gjøre, og at han får fortalt det snart. Jeg blir mer og mer lei meg av å føle meg som en hemmelig kjæreste
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 Jeg snakker gjerne med mamma før jeg etterhvert blir sammen med en fyr. Om hvor fantastisk gutt jeg har møtt osv... Pappa nevner jeg ingenting til før jeg og ny kjæreste har vært sammen en stund. Samme med andre ting som skjer i livet mitt. Jeg er mer nær mamma.
MissStiles Skrevet 9. september 2010 #12 Skrevet 9. september 2010 Jeg synes det høres litt rart ut. Vet du hvorfor han ikke har fortalt om deg og forholdet deres?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #13 Skrevet 9. september 2010 Jeg forteller heller ikke foreldrene mine om et forhold før det er gått en stund. Ønsker ikke å innvolvere dem i alle mulige 3-4 måneders forhold som aldri bli noe mer, vil derfor at de kun skal hilse på de jeg er i lengre forhold med, som jeg vet kommer til å forsette en stund. Det er også slik at jeg gjerne vil ha forholdet "for meg selv", uten mas fra familien hele tiden, og i begynnelsen er jeg derfor mest lykkelig om ingen i familien vet noe.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #14 Skrevet 9. september 2010 Kanskje han ikke har sagt at det er slutt med hun forrige ennå.
Gjest påjobb Skrevet 9. september 2010 #15 Skrevet 9. september 2010 Kanskje han ikke har sagt at det er slutt med hun forrige ennå. hehe. OFF!! håper virkelig ikke det er tilfellet her! Da jeg var i samme situasjon med en som er eks nå, så var han fra en annen kultur, men vokst opp i Norge. Han hadde også vært sammen med, og forlovet med en blond flott norsk jente tidligere. Så jeg skjønte virkelig ikke problemet. Men da søsteren hans flyttet inn og bodde i MIN leilighet gratis i et halvt år så fortalte hun det til dem. I løpet av de 15 mnd hadde alle hans søsken vært på besøk og jeg hadde spandert og brukt tid og hentet og styrt. Så alle sammen dro jo hjem til foreldrene og fortalte om den fantastiske damen til broren. hehe. Menst han ikke nevnte meg med er ord, før jeg fikk nok og sa han fikk begynne å oppføre seg litt mer voksent eller så dro jeg. Dro gjorde jeg for så vidt uansett en stund senere, men det var en lang liste ting som til slutt ble nok. 7 mnd synes jeg er lenge om det ikke er noen åpenlyse ting som skulle hindre han i å fortelle det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå