Gå til innhold

Kjolen i gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet til klesdesigner, og skal sy brudekjole til venninnen min. Jeg skal også være forlover i dette bryllupet. Men nå er jeg veldig usikker på hva jeg burde ta for pris på kjolen. Vanligvis ville det jo havnet på 10.000-20.000, men det er klart at hun får en god vennepris.

Har tenkt litt på å gi kjolen som bryllupsgave, men synes selv det blir litt mye penger. Tror dere hun forventer det? Hva hadde dere forventet, om dere var i samme situasjon som denne bruden? Føles liksom rart å ta penger når jeg forlover.

Synspunkt noen?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ga ei tre etasjes bryllupskake i gåve til eit vennepar som gifta seg, den brukte eg tre dagar på å lage, pluss at eg frakta og monterte den i bryllupet. Dei vart iallfall kjempeglade for den. :-)

Gjest navnelapp
Skrevet

Viss eg var henne ville eg nok ikkje forvente det, men eg ville vel kanskje prøvd å snakke om det ganske tidleg i prosessen. Det kan kanskje ordnast slik at ho står for alle utlegg i form av stoff, knappar og slikt, og at ditt arbeid er gåva? Eller er du framleis utanfor alle rammer då? Berre materiale til ein brudekjole kostar vel fleire tusen?

Skrevet

Jo, jeg tror faktisk at jeg ville ha forventet det. Sorry, kanskje jeg er skikkelig kravstor, men jeg hadde nok tenkt tanken noen ganger på at jeg hadde fått den gratis..

Jeg har en kompis som er fotograf som har sagt ja til å følge meg hele dagen, og ta de offesielle bildene.

Vi har ikke snakket om pris, men jeg forventer vel egentlig at han skal gjøre det som en slags gave til oss.

Skrevet

Men det er vel en forskjell på foto og kjole når det kommer til pris på utlegg? Som fotograf har man gjerne utstyret som trengs, eneste man "betaler" er tid. Stoff til en brudekjole er vel veldig dyrt.

Hadde jeg vært i TSs situasjon ville jeg nok tatt det opp til bruden, kanskje hun ikke har tenkt over hvor dyr gave det blir?

Gjest Airi Chikako
Skrevet