Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Blir bare så kvalm av niesa mi og faren hennes (broren til min mann). Synes de oppfører seg som om de var kjærester jo. Jeg og mannen min var på besøk hos dem i går og datteren til broren til mannen min sitter på fanget hans, han holder rundt henne og de sitter der å flørter. Hun er 18 og er jo 44. Mannen min har prøvd å snakket med broren men sier at han gjør som han vil så lenge datteren er over 18 og at de er bare glad i hverandre. Begynner egentlig å lure her. Hva er det de egentlig holder på med? Det er vel ikke normalt at ei 18 år gammel jente sitter på fanget til faren mens faren holder rundt hofta hennes, de kommer med flørtene blikk, småfniser som et fjortispar og til med gir hverandre kyss? Har visst om dette en stund, men ikke at det var så ille som jeg så i går. Mannen min ble fly forbanna over en slik oppførsel så vi gikk bare. La også merke til at stirret på rumpa hennes da hun gikk på kjøkkene. Og det var ikke et ekkelt blikk heller, men det var glaning. Hva gjør man egentlig? Bryter han loven? Burde man si i fra og til hvem egentlig? Et slikt forhold er vel ikke sunt? Eller skal man bare la voksne mennesker få holde på? Og overrerer jeg og mannen min? Jeg blir rett og slett kvalm her. Barnevernet griper vel heller ikke inn når jenta er over 18?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Begge er voksne, så de må få gjøre som de vil. Så lenge det ikke er mistanke om overgrep, så er det vel lite dere kan gjøre.
Gjest Helene_Mari Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Det hele høres ekkelt ut i mine ører
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Nei, jeg tror ikke det er noe overgrep. Da ville vel vel ikke datteren vært like mye med på det, eller hva? Vet ikke om jeg kanskje burde si i fra til mora, men det er vel ikke noe hun kan gjøre heller?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Nå har jo ikke jeg sett hvordan de er sammen selv, men mange har jo ett godt og nært forhold til sine foreldre.. Det er jo faktisk noen av de menneskene rundt oss vi er aller mest glad i her i verden! Jeg ser ikke noe galt i å kose med hverandre litt for å vise det.. Kosing må ikke alltid bety noe seksuellt. Jeg kunne godt sittet på fanget til min far, og om han holdt rundt meg ville jeg på ingen måte tenkt på det som noe seksuell tilnærming.. Og jeg er 29.. Jeg syntes det er flott at man kan beholde den gode kontakten man hadde med foreldrene sine som barn, selvom man er voksen! Men tafsig på intime steder er selvsagt ikke greit! Men ser det naturlig å holde hånden på hoften til noen som sitter på fanget ditt, det ville jeg gjordt om det var en venn, ett barn eller noen andre..
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Du kan jo evnt snakke med datteren alene, og si at du synes at hun og faren har et veldig nært forhold, og høre hva hun tenker om det? Ikke vær dømmende eller sint, bare hør hva hvordan hun ser på saken.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Er han hennes biologiske far og hva slags kyssing er det snakk om egentlig? Dette hørtes ikke bra ut.
Kamikatze Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Spar bekymringen (og vemmelsen) til de tungekysser eller det som verre er. Det er vel ikke umulig at dattera var i prinsesse-modus. Er jo så mye nytt som trengs nå ved skolestart: Ransel, ny bil, studietur til Tyrkia... For fedre trigger prinsesse-modus et minne fra den gang de var det viktigste i datterens liv, og andre menn ikke drev og rotet med hennes underliv. Lutter idyll. Sånt gjør lommebokas lukkemuskel myk og blid. Det har ingenting med sex å gjøre, men er et befriende øyeblikk totalt blottet for det.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 Kan være snakk om incest der hun blir lurt til å tro at de har et kjærlighetsforhold og han tror det samme. Selv om det er frivillig fra hennes side er sex med biologisk straffbart for begge parter.
CocoPiaf Skrevet 9. september 2010 #10 Skrevet 9. september 2010 Dette høres veldig ekkelt ut synes jeg! ..vet om noen som er i samme duren. Syntes det var ukomfortabelt å være rundt de rett og slett.
sophiaM Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 Syns det virker litt merkelig å ha et SÅ nært forhold til pappaen sin. Prøver å sette meg inn i den situasjonen, og vil helst ikke tenke på å ha sånn forhold til min egen pappa.. Det blir liksom ikke helt riktig, hadde nok føltes ganske feil. Men en annen ting er at hun sikkert har hatt det samme forholdet til pappaen sinhele livet, og for henne er det jo helt naturlig, ellers hadde hun ikke sittet på fanget hans, og flørtet osv. Men ja.. føles litt feil allikevel ..
Gjest Mia Skrevet 9. september 2010 #12 Skrevet 9. september 2010 Spar bekymringen (og vemmelsen) til de tungekysser eller det som verre er. Det er vel ikke umulig at dattera var i prinsesse-modus. Er jo så mye nytt som trengs nå ved skolestart: Ransel, ny bil, studietur til Tyrkia... Lurer virkelig på hvordan min far hadde reagert nå jeg, om jeg kom og satt meg på fanget og var i prinsesse modus
mai_snøve Skrevet 9. september 2010 #13 Skrevet 9. september 2010 Hehe. Nei, dette var rare greier. Prinsessemodus? Hore seg for pappa så en får nye ting? Esjogfysj
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #14 Skrevet 10. september 2010 Hmm, jeg har også et veldig nært forhold til min far. Men klemmer er det eneste fysiske vi gjør.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #16 Skrevet 10. september 2010 Jeg og pappa har et veldig nært forhold, men det eneste vi gjør er å klemme når jeg kommer hjem fra studiebyen eller skal dra igjen. Mamma derimot kan jeg klemme på hele tiden, og lene meg inntil henne på sofaen osv
Neala Skrevet 10. september 2010 #17 Skrevet 10. september 2010 Jeg synes det høres ganske ekkelt ut. Jeg er selv 18 år, og kan ikke tenke tanken på å være sånn med pappa - og vi har faktisk et veldig godt forhold!
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2010 #18 Skrevet 10. september 2010 Dere kan vel ikke gripe inn så lenge det ikke er snakk om faktisk overgrep. Men det er bra at dere markerer for dem at dere ikke synes det er akseptabelt å kysse og beføle hverandre som far og datter. Bare si tydelig fra hva dere mener. På en forsiktig måte til datteren, men på en tydelig måte til faren. For dersom ingen sier noe til dem fortsetter de vel å tro det er normalt. Datteren er antagelig veldig påvirket av faren, når hun ikke forstår hvor feil det er. Hun hadde sikkert hatt godt av å komme litt bort og få nye impulser. Så dersom det passer, kan dere gjerne oppmuntre henne til noe sånt som å ta et studieår i utlandet eller ta en spennende jobb i en annen by.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #19 Skrevet 10. september 2010 Jeg så en episode av Dr Phil for lenge siden om en far og datter som holdt på sånn, og moren var sikker på at det dreide seg om overgrep. Dr Phil mente at de bare ikke hadde skjønt at datteren var blitt for stor til sånt nå, at de koste sånn som de hadde gjort da hun var liten (klem og kyss og sitte på fanget, selv om de bare hadde på seg undertøy).
Rabadamtimtim Skrevet 10. september 2010 #20 Skrevet 10. september 2010 Jeg så en episode av Dr Phil for lenge siden om en far og datter som holdt på sånn, og moren var sikker på at det dreide seg om overgrep. Dr Phil mente at de bare ikke hadde skjønt at datteren var blitt for stor til sånt nå, at de koste sånn som de hadde gjort da hun var liten (klem og kyss og sitte på fanget, selv om de bare hadde på seg undertøy). Er nok mer vanlig enn en tror at en ønsker å oppføre seg slik uavhengig av alder. Skjønner ikke hvorfor andre skal reagere negativt på det? Jeg er litt sånn selv med pappa, og som noen sier her, en får jo ofte mer penger og gaver når en har det kos enn ellers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå