Kara W Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Jeg har meldt meg inn på et treningssenter og har bestilt time med personlig trener til neste uke. Men jeg har aldri trent før og har ikke noe treningstøy, så jeg føler meg veldig blank på dette. Hva bør jeg ha på meg? Hva bør jeg ha med meg? Noe lurt jeg bør vite om?
Suzy Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Gode sko, skikkelig sportsbh og gode sokker er det aller viktigste. Ellers kan du stille i en gammel t-trøye og et par joggebukser, så kan du heller investere i noe mer kostbart etterhvert. Det viktigste er at klærmne er komfortable og at de ikke glir opp eller ned slik at du mister fokus på det du driver med. Ta med drikkeflaske og gjerne et lite håndkle til å tørke svetten undervegs Lykke til!
Sneglesnurr Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Du bør først og fremst investere i en god sports-BH og gode sko. Når det gjelder klær kommer det an på hva du foretrekker og føler deg komfortabel i, men generelt bør du ha bukser som ikke er for lange eller shorts som ikke er for korte Jeg synes det er irriterende med mye løst stoff som slenger rundt, men det betyr ikke at du må ha tights hvis du ikke liker det Jeg liker ikke å trene i bomullsklær når jeg svetter fordi stoffet blir vått og kaldt, og foretrekker syntetiske stoffer som puster bedre. Hvis du velger syntetisk kan det sette seg lukt i stoffet etter hvert, men det forsvinner med en dæsj eddik istedenfor skyllemiddel i en vask. Lykke til!
Mir Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Bra valg du har tatt med å begynne å trene! =) Som nevnt over her: vær sikker på at du trives i klærne du har på deg, siden mange føler seg utenfor sin komfortable sone første gang på treningssenter Første gangen jeg skulle på senter følte jeg meg totalt mislykket, hadde tatt på meg en treningsbukse med tynt stoff men etterhvert svettet jeg ut hele rompa og den limte seg fast i huden på baken, og jeg var redd for at den skulle spjæle hele tiden! Lykke til!
kazcade Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Hvis du velger syntetisk kan det sette seg lukt i stoffet etter hvert, men det forsvinner med en dæsj eddik istedenfor skyllemiddel i en vask. Alt det en lærer i KG! Det tipset må jeg prøve, samboer klager stadig på sure treningsklær som han må kaste fordi de lukter. Fint sparetiltak
Glamann Skrevet 26. september 2010 #6 Skrevet 26. september 2010 Eddik fungerer fint uten vaskepulver også det. Bruk den sterke typen 35%> Pleier å kjøre treningstøyet og annet tøy i en eddikvask en gang i blant, men kjører en kort vask med vaskepulver etterpå for å få bort smuss og skitt. Den sure svettelukta er i vertfall helt borte ved bruk av eddik. Bruker ca en kvart til halv liter i vaskekammeret. Tror ikke det er heldig å blande eddik med vaskepulver. Vitenskapelig forklart er svette en amoniakkforbindelse. For å nøytralisere og oppløse disse som er basiske, trengs det en syre som f.eks eddik. Ved å vaske i eddik løser den opp saltene. Har prøvd å vaske kun med edikk og kjenner ikke eddiklukten etter tørking, men er livredd for at omgivelsene skal kjenne noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå