AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Hvis dere har blitt betatt av andre mens dere er i et forhold, har dere sagt det til partneren deres da?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Nå har jeg ikke opplevd det-enda-bank i bordet :gjeiper: Uansett,ville ikke ha fortalt det..hvorfor skal man fortelle noe som kan gjøre den andre usikker uten noen grunn?
Anglofil Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Om partneren min hadde blitt det ville jeg likt å vite det. Har selv ikke blitt det. Mvh Yvonne
~white lady~ Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Jeg fortalte det, men jeg sa ikke hvem det gjaldt. Han på sin side, hadde aldri vært betatt av noen andre, selv om vi har vært sammen i flere år. Det var det han sa, ihvertfall...
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Jeg har vært betatt av andre, men har ikke sagt det til samboeren min. (Var betatt av denne mannen allerede et halvt år før jeg traff samboeren min.) Jeg vil heller ikke vite om samboeren min er betatt av andre jenter. Det er uskyldige følelser vi ikke kan kontrollere, og når det er vi som elsker hverandre og lever sammen, så ser jeg ikke noe poeng i å lage oppstyr rundt noe som kan føre til vondt for begge.
-milla j- Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Nei. Rett og slett fordi jeg ville lagt det bak meg og gått videre. Om ikke det gikk, ville jeg avsluttet forholdet om der ikke var noe mer mellom meg og han jeg var sammen med. Sånne følelser kan oppstå uten at det er noe dypere i det.
Gjest kjærringa Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Betatt, hva legger man i det? Jeg har vært betatt av andre men har ikke gjort noe med det, det har vært avstandsbetatthet. Og da ser jeg ingen grunn til å fortelle noe, for meg er det som å se en kjekk mann og like synet av han men jeg forlater ikke mannen min eller er utro mot han fordi om jeg liker utseendet på en annen mann.
Blowers daughter Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Jeg har vært bettatt av en annen som var litt interessert i meg like før jeg giftet meg faktisk. Jeg ble vel kansje mest smigret over at noen synes jeg var ei kjekk jente, og plutselig savnet jeg den følelsen man har i begynnelsen av et forhold når man går rundt med sommerfugler i magen. Jeg kunne sikkert fått det utmerket med denne mannen også, men jeg valgte meget bevisst å fokusere på mannen min som jeg elsket. Minte meg selv på at gresset ikke er grønnere på andre siden, og at man heller må vanne gresset der man er. Crush'en gikk heldigvis raskt over, og det skjedde aldri noe mellom oss. Men vi snakket om crush'en, og jeg sa at jeg måtte trekke meg litt unna fordi jeg var blitt litt betatt og ikke ønsket å forfølge de følelsene. Han respekterte dette, men synes det var synd han ikke traff meg "først". Har ikke fortalt det til mannen, da det gjaldt en venn vi ser innimellom. Denne vennen er i nytt forhold nå, og er ikke interessert i meg lenger. Og vi kan på tomannshånd smile litt over den lille crush'en vi hadde.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 Vi har blitt enige om at hvis det skjer så skal vi ikke "snakke om det". Det kan jo ofte gjøre problemet større. Vi vet at det sannsynligvis kommer til å skje, men at vi skal unngå denne personen så godt det gjelder, og jobbe mer med å gjøre ting sammen hvis det skjer for å beholde harmonien i heimen =) mange går i fella med at "jaaa, nå går det litt dårlig med samboer hjemme da", omtrent på den tiden de møter en ny. Er det rart? Når man ikke gjør en innsats på hjemmebane, men bare drømmer om den andre.
Gjest Alabama Skrevet 9. september 2010 #10 Skrevet 9. september 2010 Ja, man kan fint bli betatt av andre mens man er i et forhold, men så lenge det ikke utvikler seg til noe mer, så er det jo ikke noe vits i å blåse det ut av dimensjoner. Det ville det blitt hvis jeg skulle fortalt det til samboer.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 Jeg vil absolutt ikke fortelle det til samboeren min. Vil ikke skape unødvendig krangling og usikkerhet. For det er jo bare han jeg vil ha
Gjest anonym gjest Skrevet 10. september 2010 #12 Skrevet 10. september 2010 Ja jeg har vært betatt, og det var gjensidig. Ja jeg fortalte partneren det. Det ble et helvete...
Mann-87 Skrevet 10. september 2010 #13 Skrevet 10. september 2010 Ser ingen grunn til å fortelle det om man ikke har tenkt å gjøre noe med det.
Gjest najki Skrevet 10. september 2010 #14 Skrevet 10. september 2010 Jeg har vært betatt av andre, men ikke på et forelskelses-nivå. Betatthet kan være på mange måter i mine øyne. Jeg har imidlertid ikke fortalt det til min samboer, da jeg ikke føler det vil føre noe godt med seg. Jeg har også vært veldig bevisst på å holde betattheten til et nivå som gjør at det ikke utarter seg og blir til noe mer. Da ville vi snakket problem da! Jeg er også enig i at oppstår slike eventualiteter må man jobbe med det man har og virkelig vurdere om gresset virkelig er grønnere på den andre siden.
Purple Basil Skrevet 10. september 2010 #15 Skrevet 10. september 2010 Jeg var betatt av en, men sa ingenting for jeg hadde ingen planer om å gjøre noe med det. Er ikke betatt lenger nå, heldigvis:)
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #16 Skrevet 13. september 2010 Ja jeg har vært betatt, og ja jeg har fortalt det til kjæresten. Tror på en måte han syntes det var litt fint å få vite det, men samtidig ikke. Tror han stoler mer på meg nå, (han har opplevd svik fra tidligere forhold) så det synes jeg er bra. Men han vet jo hvem den jeg var betatt av er, og det tror jeg ikke han synes er like kult.
Gjest Bond Skrevet 13. september 2010 #17 Skrevet 13. september 2010 Nei, hadde ikke fortalt. Om samboeren min ble betatt av andre vil jeg heller ikke vite.
Cata Skrevet 13. september 2010 #18 Skrevet 13. september 2010 Har aldri opplevd det, men er temmelig sikker på at jeg ville holdt munn og ventet til det gikk over.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #19 Skrevet 13. september 2010 Jeg har, eller opplever det nå, mener jeg.. er kjempe bettatt av en mann som er mye eldre enn meg, og klarer ikke å få det til å gå over..Han svirrer rundt i tankene mine hele tida, har hatt det sånn i ett år nå.. Syntes det er kjempe slitsomt! Har ikke fortalt noe til samboeren min, har det ganske vanskelig med han, men vil ikke såre han.. Kanskje jeg burde gjøre det slutt med han, selvom jeg ikke vet om jeg kan få han andre heller..? Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. det suger skikkelig, rett og slett!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #20 Skrevet 13. september 2010 Jeg har bare vært veldig overflatisk og kortvarig betatt av andre, og det ville jeg ikke fortalt samboern min (annet enn evt helt generelt). Det er jo ingen store saker, ingenting har skjedd (ikke ønsker jeg det heller). Hvis det føltes mer alvorlig eller langvarig tror jeg det kunne vært lurt å si noe - det er i hvert fall et råd jeg har hørt flere steder. Åpenhet kan fjerne noe av "magien" i slike følelser, slik at man kan bli ferdig med det. Men det forutsetter jo at man klarer å kommunisere greit om sånt, at den andre tåler å høre at man er betatt av en annen, men kan stole på at ingenting kommer til å skje og at fortsatt man prioriterer forholdet sitt... Hvis man lurer på å gjøre det slutt pga noe slikt, tror jeg det er dét man bør snakke sammen om, ikke "bare" det at man er betatt av noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå