Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinna mi sniker på meg på forum..jeg er aktiv på et annet forum og selv om jeg deler få opplysninger om meg selv klarer hun å finne meg. Jeg har skiftet nick flere ganger, skriver ikke alder/kjønn på barna eller hvor jeg kommer fra. Jeg deler heller ikke detaljer fra mitt ekteskap. Deler generelt veldig lite personlig, men svarer i tråder og diskusjoner.

Dette er aller første gang jeg nevner henne i noen tråd som helst, så hun kan ikke snike for at hun er nyskjerrig på om jeg skriver noe om henne...

Jeg vet at man må regne med at man ikke er så anonym som man tror når man skriver i åpne forum, og jeg har derfor hatt som en regel at jeg aldri skal skrive noe som ikke tåler å bli lest av folk som kjenner meg, men det begynner faktisk å bli litt plagsomt!

Er det flere som opplever dette? Hva gjør dere med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Thefainter
Skrevet

Hvordan vet du at hun kjenner deg igjen? Sier hun det til deg? :klø:

Skrevet

Det har jeg heldigvis sluppet. Jeg er alltid innlogget når jeg svarer på KG, men svarer anonymt på ting som sikkert kan se rart ut for andre. Årsaken er selvfølgelig at de som kjenner meg ikke skal via mitt nick og det jeg skriver legge sammen 2+2.

Skrevet

Enkelte ganger snakker hun om ting jeg har sagt, men som jeg faktisk kun har sagt i en diskusjon i det forumet.

Andre ganger har hun skrevet privat melding til det nicket jeg har hatt fordi hun selv har bruker der inne på forumet. Det kan være ikke lenge etter at jeg har skiftet nick og kun skriver inne på grupper hun ikke har interesse for at hun sender melding til meg, (skal dere i svømmehallen lørdag? e.l altså helt dagligdagse ting hun kunne tatt på sms.) så hun synes tydeligvis dette er helt greit/normalt.

Det skal hun ha iallefall...hun sniker på meg men legger ikke akkurat skjul på det.

TS

Skrevet

Har aldri opplevd at noen jeg kjenner har gjort seg til kjenne og fotalt at de vet hvem jeg er på et forum nei -men egentlig så driter jeg også en lang i det, altså om noen skulle vite hvem jeg er. Jeg bruker "Anonym Bruker" knappen nå om det skulle være noe personlig, før skrev jeg det som gjest eller lot vær å skrive i det hele tatt.

Det som står her i forbindelse med mitt nick er ting jeg står for stort sett (selv om jeg selvfølgelig har forandret meninger i etterkant mang en gang) -og det må jeg nesten tåle at folk kan finne ut av om de graver lenge nok, jeg skriver jo på et rimelig åpent forum.

Men jeg er jo også så teit at jeg forteller til "alle og enhver" om de spør da, hadde ingen problemer med å fortelle at jeg var moderator her den gangen jeg var det heller -så jeg ser ikke bort i fra at noen jeg kjenner veit hvem jeg er her (om de bruker KG i det hele tatt da, jeg aner virkelig ikke)!

Skrevet

Har aldri opplevd at noen jeg kjenner har gjort seg til kjenne og fotalt at de vet hvem jeg er på et forum nei -men egentlig så driter jeg også en lang i det, altså om noen skulle vite hvem jeg er. Jeg bruker "Anonym Bruker" knappen nå om det skulle være noe personlig, før skrev jeg det som gjest eller lot vær å skrive i det hele tatt.

Det som står her i forbindelse med mitt nick er ting jeg står for stort sett (selv om jeg selvfølgelig har forandret meninger i etterkant mang en gang) -og det må jeg nesten tåle at folk kan finne ut av om de graver lenge nok, jeg skriver jo på et rimelig åpent forum.

Men jeg er jo også så teit at jeg forteller til "alle og enhver" om de spør da, hadde ingen problemer med å fortelle at jeg var moderator her den gangen jeg var det heller -så jeg ser ikke bort i fra at noen jeg kjenner veit hvem jeg er her (om de bruker KG i det hele tatt da, jeg aner virkelig ikke)!

Det er jo ikke noen krise at hun leser det jeg skriver, siden jeg passer veldig på hva jeg deler. Det er bare så irriterende..

Jeg lever et temmelig normalt a4 liv som jeg går ut fra at de aller fleste vil synes hørtes kjedelig ut..fint at jeg kan underholde henne da..

TS

Skrevet (endret)

Men hvis hun er svigerinna di -kan du ikke bare si fra at du ikke ønsker at hun skal drive på sånn? Ta en prat og fortell henne at du synes det er irriterende?

Jeg skjønner det jo hvis du synes det er plagsomt!

Det du også evt. kan gjøre er jo å la være å bruke akkurat det forumet en periode, slett deg selv som bruker og lag et nytt etter noen måneder. Kan jo hende hun går lei til slutt når hun ikke finner noen aktivitet på deg? ;)

Endret av Colargol
Skrevet

Kan ikke tro at du skriver slikt om meg her! Jeg forfølger deg ikke! Det er bare så lett og se hvem du er når du skriver. Skal slutte å svare deg noe sted jeg. Dust

Skrevet

Kan ikke tro at du skriver slikt om meg her! Jeg forfølger deg ikke! Det er bare så lett og se hvem du er når du skriver. Skal slutte å svare deg noe sted jeg. Dust

Haha, var det svigerinna eller kusina det nå var igjen? Er det litt vanskelig å holde orden på hvem man er i slekta når man prøver å utgi seg for å være noen andre? :ler:

Skrevet

Lolzz

Er vel ulovlig å utgi seg for å være noen andre, så jeg valgte kanskje underbevisst å holde meg innefor lovens rammeVERKK!!!!!!111!!

Gjest flere som du
Skrevet

Har det på samme måte som deg. Har en eks som er supergod på data og finner ut absolutt alt jeg bedriver og sender gjerne pm bare for å vis at han har "funnet meg igjen"

Jeg kan vel nevne at han ikke har gode hensikter akkurat.

Så jeg har sluttet å melde meg inn i alt som kan linkes i form av IP adresse eller annet. Så jeg kan desverre kun være gjest på alle forumer o.l jeg er på, hvis jeg ikke vil at han skal vite noe om meg og komme med hatfulle kommentarer.

Har dog en ide om at han finner det ut uansett, så jeg begrenser meg ekstrem uansett.

Merkelig hobby gitt

Skrevet

Har det på samme måte som deg. Har en eks som er supergod på data og finner ut absolutt alt jeg bedriver og sender gjerne pm bare for å vis at han har "funnet meg igjen"

Jeg kan vel nevne at han ikke har gode hensikter akkurat.

Så jeg har sluttet å melde meg inn i alt som kan linkes i form av IP adresse eller annet. Så jeg kan desverre kun være gjest på alle forumer o.l jeg er på, hvis jeg ikke vil at han skal vite noe om meg og komme med hatfulle kommentarer.

Har dog en ide om at han finner det ut uansett, så jeg begrenser meg ekstrem uansett.

Merkelig hobby gitt

Å dette var virkelig ille :tristbla: Det er jo fryktelig at du blir forfulgt på den måten!! Vet ikke hva jeg skal si jeg, men håper virkelig han gir seg snart! Har du snakket med noen om dette?

TS

Skrevet

:gjeiper: Good one!

TS

Skrevet

Takk for svar! Jeg kommer nok ikke til å konfrontere henne med dette, men jeg har i bakhodet at hun hele tiden leser hva jeg skriver så jeg får heller fortsette å være forsiktig om jeg i det heletatt fortsetter å være på forum..

Colargol: Jeg synes det er så fint å se hvordan du tar deg tid til å svare saklig og komme med gode råd, selv om det er slike fillesaker som i mitt tilfelle..

Skrevet

kan man ikke blokkere personer her inne?

Skrevet

kan man ikke blokkere personer her inne?

Jeg vet ikke? På hvilken måte da?

TS

Skrevet

Jeg skjønner godt at det er plagsomt. Men til syvende og sist så er det du som må utvise nettvett og sørge for å ikke poste opplysninger som kan identifisere deg. Hvordan tror du at hun gjenkjenner deg gang på gang?

Forum er fritt for alle, og det er umulig å sile ut "stalkere".

Skrevet

Det er såååå lett å legge 2 og 2 sammen å finne ut hvem en person på et forum er, hvis du har fått noen hint om at det kan være en person du kjenner. Å kanskje hun i tillegg har funnet IP-adressen din?

Skrevet

Jeg opplever AKKURAT det samme som deg! Har en venninne som sporer meg opp (lurer seg til å låne PC-en min og går inn på forskjellige forum og ser etter brukernavnet mitt, bruker naturligvis manuell innlogging når hun er i nærheten, men nå er det for seint) overalt. Hun har et særdelest ensomt og kjedelig liv tror jeg - vi er ikke så nære lenger, jeg fikk litt nok, men hun stalker meg uansett.

Som anonym bruker på et forum synes jeg det kan være gøy og givende å diskutere sex, samliv og relasjoner osv, men jeg tør ikke lenger fordi jeg vet hun sitter og lusker på meg, og sladrer videre til sin mor, som kjenner min mor, som flere ganger har sagt til meg at jeg må slutte å dele sånt med henne, for selv om hun og moren hennes synes det er saftig, kunne det ikke brydd min mor mindre - dessuten synes hun det er veldig upassende at hele nabolaget der hjemme sladrer om sånt som egentlig ikke var ment for noen av deres ører.

Herregud, jeg kjenner jeg blir kjempeirritert bare av å snakke om det.

Dessuten er det ikke bare meg hun lusker på, det er alle venninnene mine, kjærestene mine og alle hun har en eller annen perifer relasjon til. Kan selvfølgelig være anonym som nå, men jeg vil jo gjerne være aktiv bruker som andre brukere kan kjenne igjen og bli kjent med etterhvert!

Skrevet

Å dette var virkelig ille :tristbla: Det er jo fryktelig at du blir forfulgt på den måten!! Vet ikke hva jeg skal si jeg, men håper virkelig han gir seg snart! Har du snakket med noen om dette?

TS

Jeg blir også forfulgt av en eks som er datakyndig. Har latt være å svare på mail og har en ny ip-adresse så jeg håper det har roet seg. Men tror han av og til er innom og sjekker mailen jeg sender og får. Vet ikke, men ting jeg har lagret er blitt borte, mail er slettet når jeg søker de opp. Har samme mailadresse som da vi bodde sammen. Det er på tide å skifte mailadresse men samtidig er jeg avhengig av mail mht jobben blant annet. Det er ikke gjort på en dag og hva skal jeg si til foretningsforbindelser? At en eks er plagsom. Da taper jeg ansikt.

Han har roet seg etter at han fant en ny dame, men jeg vet ikke hvor lenge det varer. Frustrerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...