Madammen Skrevet 4. oktober 2003 #1 Skrevet 4. oktober 2003 Har noen av dere der ute oppskrift på pinnebrød? Ikke en sånn giga-oppskrift som holder til en hel speidertropp, men til en 2 - 3 personer...
Gjest Candyfloss Skrevet 4. oktober 2003 #2 Skrevet 4. oktober 2003 Åh, det husker jeg fra barneskolen Det var SÅ godt! Håper noen kommer med oppskrift snart... :D
Gjest Starya Skrevet 5. oktober 2003 #3 Skrevet 5. oktober 2003 Etter hva jeg kan huske, sa hadde vi bare en slant mel og en klype salt i en pose. Hadde i litt vann og knadde posen, og trillet så deig som vi hadde rundt pinnen. Husker ikke, men antar det var litt bakepulver også i?
Gjest Starya Skrevet 5. oktober 2003 #4 Skrevet 5. oktober 2003 fant i alle fall dette: http://www.anis.no/arkivkort/32.asp
Sannasol Skrevet 6. oktober 2003 #5 Skrevet 6. oktober 2003 Hvetemel, salt, bakepulver og litt melk, samt revet ost. Det blir gode pinnebrød. Kan også variere med litt sammalt hvete hvis man vil ha en litt grovere variant. Men, jeg husker ikke målene. Har oppskrifta hjemme, og kan godt legge den inn senere i ettermiddag hvis du vil.
Madammen Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2003 Tusen takk, Sannasol det hadde vært veldig snilt. Det blir mange skogsturer nå om høsten og forrige helg så vi noen som stekte pinnebrød på bålet. Det så innmari koselig ut og jeg husker fra skoleturer at det var kjempegodt.
Gjest Carmelita Skrevet 7. oktober 2003 #7 Skrevet 7. oktober 2003 Husker vi hadde bringebærsyltetøy i pinnebrødene på skoletur. Det var kjempegodt!
Sannasol Skrevet 8. oktober 2003 #8 Skrevet 8. oktober 2003 Her kommer min oppskrift på pinnebrød: 2 dl hvetemel 1 dl sammalt hvete 1 ts bakepulver 1 1/2 dl melk 1 1/2 dl revet ost (Kan også bruke bare hvetemel hvis du ønsker det) Bland alt og rør sammen deigen. Rull deig rundt pølsene og stek på grill eller bål. Når brødet er pent brunt er "slangepølsene" ferdigstekte. Lykke til på turen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå