AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Minnes vagt noen tråder for flere år siden med mye snakk om hvit pizza (var det anna som hadde oppskrift?). Noen som har oppskrift på en god hvit pizza?
Gjest Kim Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Hvit pizza? Mener du pizza med bunn av hvetemel??
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Nei, jeg mener pizza hvor tomatsausen er byttet ut med crème fra♫che, rømme e.l. Vil gjerne vite mer om hva folk har i sausen, blander de krydder e.l. i den? Og hva slags topping er godt?
Brunhilde Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Jeg tror du skal kunne finne en oppskrift her inne hvis du søker. Tror det er ganske vanlig å bruke kylling på denne pizzaen, men jeg har aldri kommet så langt at jeg har forsøkt å lage hvit pizza. Hvis du finner oppskriften og lager, så håper jeg du forteller om den ble god.
Isabella82 Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Det er pizza med forskjellige osttyper i.Spesielt blå castello..kjempegod.Er da uten kylling.Har en italiensk oppskrift som jeg kan legge ut senere i kveld
Brunhilde Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Se her, hva man kan finne hvis man leter. Hvit pizza, med kylling. Eller det kan ha vært hvit pizza. Det er nemlig en av mine spesialiteter og kan anbefales. Annas hvite pizza: Skal ha tynn bunn Sausen er: kyllingfilet - skjært i biter og stekt sammen med masse sjampinjong i skiver Bland i en boks creme fraice... og når det koker smuldrer du i norzola ost. (så mye du vil ha - spørs om du liker blåmuggost eller ikke) Tømmes oppå pizzaen et fint dryss med vellagret jarlsberg og så i ovnen til bunnen er stekt. Var egentlig en pastasaus som jeg putta på pizzadeig og siden det har vi ikke spist rød pizza her i huset. Er litt av samme typen som den hvite pizzaen de serverer på La såda i Oslo.
Gjest Alabama Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Jeg har spist hvit pizza to ganger og synes egentlig ikke det er så veldig godt. Savner den søte tomatsmaken. Men tror jeg skal prøve ut pizzaen til Anna som Brunhilde hadde!!?
Brunhilde Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Jeg har spist hvit pizza to ganger og synes egentlig ikke det er så veldig godt. Savner den søte tomatsmaken. Men tror jeg skal prøve ut pizzaen til Anna som Brunhilde hadde!!? Jeg har aldri prøvd den, men den ser jo veldig god ut, så det spørs om ikke jeg må gjøre det sammen.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 Jeg bruker å blande creme fresh med chili og hvitløk, blir digg
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #10 Skrevet 11. september 2010 Jeg lager ofte Pizza Blanca, som i utgangspunktet er en vegetarisk pizza uten tomater. Tynn, tynn bunn, tynt lag med Garli hvitløksost, hel mozzarella som jeg river i biter over og tilslutt et dryss med parmesan. Strør over pinjekjerner, grovkvernet pepper, litt flaksalt, evt litt timian eller salvie. Stekes i ovn på 250 gr til bunnen får farge og osten bobler. Kjempegodt med litt ruccula (evt vendt i en vinagraitte) og gjerne et par skiver parmaskinke. Og rødvin, ikke minst Veldig lettvint og veldig godt!
:-) anna Skrevet 11. september 2010 #11 Skrevet 11. september 2010 Nei så artig at den hvote pizzaen min huskes fremdeles. Her i huset spises den stadig. Senest i går faktisk. :-) Tenkte bare jeg skulle si at oppskriften ikke akkurat er superstreng. For tiden lager jeg den som oftest uten sjampinjong, ettersom jeg har et par barn som får hetta av det. Og helt vanlig pizzaost til slutt går helt fint. Men man trenger ikke mye, ettersom det jo er ost i sausen. Det viktigste er igrunn stekte biter av kyllingfilet, creme fraice, norzola og pizzadeig.
pingalu Skrevet 12. september 2010 #12 Skrevet 12. september 2010 Vi lager en (kjempegod) en, som er hentet fra Trines mektige matblogg, som går sånn her: vanlig bunn creme fraiche-saus med hvitløk, chili, timian, salt og pepper (smak til) spekeskinke soltørka tomat rødløk mozzarellaost NAM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå