Gå til innhold

Ble svimmel og skjelven på trening. Gå til lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle jogge på tredemølle i kveld, bestemte meg for å holde et litt høyere tempo enn jeg pleier for å ligge med en puls på rundt 150 - opp mot 160. Vanligvis har jeg puls på 120-140 og kan holde på i evigheter (jogger da ute). Etter ca 10 minutter kjente jeg meg sulten. Etter ca 20 minutter begynte jeg å skjelve i musklene og følte at kreftene forsvant. Jeg skrudde ned tempoet og begynte å gå, men ble svimmel og kjente meg nær ved å besvime. Måtte bare avbryte treninga.

Hva skjedde egentlig? Jeg har aldri opplevd noe slikt før. Tenkte det kunne være lavt blodsukker, men har ikke hoppet over noen måltider i dag, spiste en plomme og drakk et glass sjokolademelk en times tid før treningen.

I det siste har jeg spist litt midre brødmat enn jeg pleier, mest fordi jeg har blitt så glad i nøtter og kan hive innpå en god del av både mandler, hasselnøtter og peanøtter sammen med rosiner, synes nøtter metter veldig godt. Tenkte at det kanskje er derfor, dvs lave glykogenlagre? Jeg spiser havregrøt hver dag, noen ganger både til frokost og lunsj, så tenker at det bør dekke karbohydratbehovet?

Må bare si at jeg ikke er mager, er 171 høy og veier 66 kilo (i tilfelle noen tenker at jeg spiser for lite).

Noen som har forslag til hva som kan ha skjedd? Kan det være sukkersyke? Bør jeg gå til legen? Kjente meg mye bedre igjen etter å ha kommet hjem og spist masse brødskiver og frukt og drukket søt drikke, ble helt pigg igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeelt vanlig, og ikke noe å være redd for. Enkelte dager er kroppen sliten og reagerer dårlig på hard trening. Kastet nesten opp etter beintrening (styrketrening) en gang selv, og blir enkelte ganger veldig kvalm og må stoppe treningen.

Man må kjenne på kroppen hvor mye den tåler og ikke utsette den for noe den ikke takler.

Du var nok bare sliten og kroppen manglet energi.

Skrevet

Dette er ikke noe å skrike for. Det er helt vanlig, og når du også øker intensiteten og tar i litt, kanskje ikke har fått i deg nok vann, har nok salter, nok mat innabords den dagen kan dette også lett forekomme.

Jeg blir ofte slik + at jeg blir kvalm , som regel etter intervalltreninger og ikke langkjøringer. Da har jeg altså pushet meg selv. Må si jeg ikke helt forstår hvorfor dette er noe du tenker på å gå til lege med...

Skrevet

Har opplevde det samme, kom meg ikke ut av garderoben for hver gang jeg prøvde å reise meg holdt jeg på å besvime. Til slutt var det ei som forbarmet seg over meg og hjalp meg ut i resepsjonen og der ble jeg lagt på en sofa med bena høyt og fikk kalde omslag og vann. Til allmen beskuelse. :fnise: En av de ansatte ble sittende og "passe på" meg. Etter ca ti minutter reiste jeg meg saaakte opp, takket for omsorgen og dro hjem.

Skrevet

Helt vanlig, ja. Har også opplevd å presse meg selv så hardt at jeg trodde jeg skulle kaste opp. Var nok bare kroppen som sa at det var nok trening den dagen. ;)

Skrevet

Du seier det jo sjølv; du kjente deg svolten og så svimmel. For lite mat før så hard trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...