Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er en familie på 4. Har helt vanlige jobber. Vi har ikke satt opp noe budsjett på hva som skal gå ut av konto hver mnd, men tar det som det kommer. Vi handler på butikken stort sett hver dag, på matbutikken alså. På veg for å hente i barnehagen, finner jeg eller sambo på hva vi skal spise så handler vi inn til det. Er der noen der som har poster noe i den gate som i luksusfellen, der det er avsatt hvor mye en skal bruke hver mnd?

Har tenkt tanken men tenkte jeg skulle høre om der er noen som har dette, og hvordan det fungerer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparte veldig mye på å slutte å handle hver dag, og heller lage ukesmenyer og handle stort en gang i uka. Så lager jeg av og til større porsjoner slik at det blir flere middager senere i uka. Så det er mitt tips, om du ikke vil/trenger føre budsjett. Utrolig hvor mye småtteri som forsvinner når man "skal bare" innom butikken hver dag, og kjøpe det man kommer på i farta der og da.

Skrevet

(pluss at man sparer masse tid!! :) )

Gjest Mahareth
Skrevet

Vi bruker ikke noe fast budsjett, men betaler faste regninger med en gang lønna kommer inn, som telefon, lån, fellesutgifter og sånn. Vi har et fast matbudsjett med egen konto og kort til begge, og det fungerer flott nå.

I begynnelsen handlet vi som dere, men nå har vi blitt mye flinkere til å handle basisvarene våre en gang i uka. Kan virkelig anbefale å kjøpe inn større mengder av varer og produkter dere bruker mye av, så kan dere slippe å handle hver dag.

Skrevet

Vi har en egen regningskonto hvor alle fakturaene som er betalt går fra. Regnet over hvor mye det blir i året og regnet et snitt på hva som må settes av månedlig.

Samt at vi har et diselkort som også blir betalt derfra.

Vi er en familie på 5 (3 barn under 5,5 år) som handler på rema1000 for 1300 i uka. Det inkluderer alt som kan kjøpes der.

Har ikke noe spesielt budsjett bortsett fra det.

Man sparer utrolig på å handle en gang i uka, samt tid og frusterasjon.

Skrevet

Jeg bruker budsjett, har laget meg et excel ark med inntekt og utgiftskategorier pr mnd. Er mange du kan laste ned gratis på nett.

Jeg liker forutsigbarheten i det, da jeg har lagt inn alle faste og variable utgifter for hele året ( alt fra lån til nrk lisens/kommunale avgifter/forsikring, trekk til sparing osv) til sine respektive mnd, så da vet jeg hele tiden hva jeg har å forholde meg til.

Fyller ellers inn mat pr. mnd etter månedsslutt (sjekker mot nettbanken/laster ned derifra) og klær og andre innkjøp jeg har gjort. Da har en kontrollen hvor pengene har gått henn!

Skrevet
Her er det en kjekk en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...