Gå til innhold

Aktiviteter for en student

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som student i Oslo kan kveldene bli litt ensomme i blant dersom man ikke har planer med venninner. Jeg lurer på om noen har noen gode forslag? Ikke tenk på prisen, men noe tidsfordriv en kveld i ny og ne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener du da aktiviteter som i form av sosialt samvær, eller aktiviteter som noe å finne på hjemme når kveldene blir lange?

Skrevet

Ja, noe å finne på da kveldene blir litt lange :-)

Skrevet

Ah :) Vel, jeg for min del har faktisk blitt veldig glad i å brodere :fnise: Det er ganske dyrt, men er helt utrolig hvor avslappende det er, også blir man veldig stolt, fordi det blir så fint :jepp: Så kan man følge med på tv'en med et halvt øye i bakgrunnen! Jeg pleier å bestille kit's herifra og er veldig fornøyd med dem!

Sånn utover det er det kanskje ikke noe all verden å f.eks melde seg p kurs av noe slag når man allerede er student.. :vetikke:

Men du kunne jo meldt deg inn i et treningssenter hvis du ikke allerede er i ett? Trening er jo et alle tiders tidfordriv, sunt er det også! :trene:

..Eller du kunne begynt å spille noe litt langvarig som du kan skru av og på når det passer deg, en eller annen form for online spill kanskje!

..Eller du kunne bakt en kake? :happy:

..Eller last ned en serie, benk deg foran laptopen under et pledd, med stearinlys på bordet, samt sjokolade og et glass foretrukket drikkevare :nigo:

Bruk kreativiteten :)

Skrevet

Jakte på en kjæreste? :fnise:

Skrive historier fra virkeligheten?

Om det er hjemmeaktiviteter så finnes det masse av dem, da. Lese, strikke, sy, lage kort, bake/lage mat du kan fryse ned, forbedrede deg til jul ved å lage ting og tang. Planlegge en kulturell helg av og til. Ringe folk. Hehe.

Få tak i en tv-serie og se masse på én dag!

Gå på kino alene (jeg elsker det). Eller på kafé og bare glane på folk. ;)

Ellers.. trening er et forslag. Eller f.eks. det å gå en tur litt fast i noen grønne områder.

Du kan bli besøksvenn eller støttekontakt. Barnevakt? (Det kan man jo selv om man er student.)

Høre på lydbok mens man rydder og vasker.

Melde deg på dansekurs/yoga/matlagingskurs/vinsmaking.

Engasjere deg i noe studentrelatert. Melde deg inn i et amatørteater. Bli med i et kor.

Bli med i en eller annen organisasjon som ikke er bare for studenter og være aktiv der. Politisk, sosialt, samfunnsrelatert.

Hmm... Det jeg kom på akkurat nå.

Også kan du melde deg inn på Aktiv i Oslo her: http://www.aktivioslo.no/audition.php og motta mail om auditions, noen som trenger statister osv. :)

Skrevet

Du kan bli besøksvenn eller støttekontakt.

Det glemte jeg å nevne, og det er jo faktisk en alle tiders ide! :jepp: Man kan jo f.eks melde seg som visitor i røde kors og besøke f.eks innsatte i fengsel eller pasienter på sykehus som ikke har noe særlig familie eller venner, men trenger noen å snakke med. Man gjør en god gjerning, og tiden flyr :)

Skrevet

Jøss, så mange gode forslag!! Tusen takk :D Blir dårlig med jakting på kjæreste ettersom han er hjemme i min hjemby ;) hihi. Klarer meg med en! hehe.

MEN TAKK :)

Skrevet

Jeg har nå meldt meg som frivillig i Røde Kors, det anbefales! Ellers har jeg tidligere drevet med både politikk og som trener/dommer innenfor idrett på frivillig basis. Jeg hadde også litt problemer med å vite hva jeg skulle bruke fritida til da jeg flyttet til helt ny by, men med jobben, å jobbe frivillig i Røde Kors og trening så er plutselig dagene fylt opp. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...