Annkitrin Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 (endret) Hei Jeg har lyst på syntetiske dreadlocks og lurer på noen ting angående dem; Vil det se bra ut på meg? Du kan gå her; www.flinkjente.wordpress.com for å se meg Må jeg ha hele håret for at det skal bli bra(uten om luggen da)? Eventuellt hvor mange trenger jeg for å dekke hele håret? Er det noen som vet om frisører i Sandnes og Stavangerområdet som kan sette dem i for meg? Hvor er den beste og billigste plassen å bestille lilla dreadlocks fra? Disse vil jeg ha; Lilla & turkis - denne dumme siden kan jo ikke laste opp bilder(?) Endret 8. september 2010 av Annkitrin
AnneBonny Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 (endret) Klart det vil se bra ut på deg, hvis du gjør det riktig. Det er flere ting du burde vite: 1)Dreads er ikke noe du får på dagen hos en frisør. Det tar 1/2 til 1 år. (Det er fordi du lager dem selv! -Du må tuppere og stelle dem flere ganger i uka før de blir såpass dreads at de slipper like mye pleie. I tillegg må du tenke på at de ikke må "overarbeides" og "overstelles". Så dreads er nesten som en livsstil i starten, ikke noen hårfrisyre. Jeg vil ikke anbefale frisør i det hele tatt. Men om det finnes en frisør som gjør dette, må du sjekke kunnskapen og få dokumentasjon på den. Det er dyrt, i tillegg kjempe trist å få hele håret ødelagt. -De fleste får faktisk ikke dreads på første forsøk. De som har dreads lenge, pleier ofte å få det på andre forsøk. Finnes dog alltid heldige unntak. 2)Les alt du kan om dreads, men vær kritisk. Det er mye feilinfo. Husk at du har nordisk hår og ikke afrikansk, så hold deg unna slike ting som honningbalsam og smør til dreadsene. La de være så naturlig som mulig, med fornuftig pleie. Nei du må ikke ha i hele håret for at det skal bli bra. Flere har dreads i bakhodet, på den ene siden eller noen her og der i håret. Smak og behag. Har sett mange som kler å ha noen dreads under hår som ligger over, slik at det blir litt hår og litt dreads/bust. De fleste jeg kjenner har laget de selv. Kjenner du noen som har dreads? Kanskje de kan lage på deg? Jeg husker godt at jeg laga dreads på folk på VGS De fleste har klippet det vekk, men det er en som faktisk har dem enda - flere år etterpå. Endret 8. september 2010 av AnneBonny
Annkitrin Skrevet 8. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2010 Klart det vil se bra ut på deg, hvis du gjør det riktig. Det er flere ting du burde vite: 1)Dreads er ikke noe du får på dagen hos en frisør. Det tar 1/2 til 1 år. (Det er fordi du lager dem selv! -Du må tuppere og stelle dem flere ganger i uka før de blir såpass dreads at de slipper like mye pleie. I tillegg må du tenke på at de ikke må "overarbeides" og "overstelles". Så dreads er nesten som en livsstil i starten, ikke noen hårfrisyre. Jeg vil ikke anbefale frisør i det hele tatt. Men om det finnes en frisør som gjør dette, må du sjekke kunnskapen og få dokumentasjon på den. Det er dyrt, i tillegg kjempe trist å få hele håret ødelagt. -De fleste får faktisk ikke dreads på første forsøk. De som har dreads lenge, pleier ofte å få det på andre forsøk. Finnes dog alltid heldige unntak. 2)Les alt du kan om dreads, men vær kritisk. Det er mye feilinfo. Husk at du har nordisk hår og ikke afrikansk, så hold deg unna slike ting som honningbalsam og smør til dreadsene. La de være så naturlig som mulig, med fornuftig pleie. Nei du må ikke ha i hele håret for at det skal bli bra. Flere har dreads i bakhodet, på den ene siden eller noen her og der i håret. Smak og behag. Har sett mange som kler å ha noen dreads under hår som ligger over, slik at det blir litt hår og litt dreads/bust. De fleste jeg kjenner har laget de selv. Kjenner du noen som har dreads? Kanskje de kan lage på deg? Jeg husker godt at jeg laga dreads på folk på VGS De fleste har klippet det vekk, men det er en som faktisk har dem enda - flere år etterpå. Hei takk for svar, jeg var vel kanskje litt uklar men jeg har tenkt å ha syntetiske dreads ikke lage av mitt eget hår
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Syntetiske dreads kan jeg ikke svare for (har selv halvannet år gamle ekte, blonde dreads med pannelugg, sidecuts og nakkehår) Men jeg vil påpeke en ting: Bli trygg på deg selv før du skaffer dreads. Du spør ukjente folk på internett om de tror du kommer til å kle dreads eller ikke. HALLO. Skaff deg litt ryggrad og gjør det du har lyst til! Ikke bry deg om hva andre folk sier og mener om det. Men finn selv ut om det er noe du vil. Det eneste jeg vet om syntetiske dreads er at det er veldig lite permanent (noe man har en ukes tid eller to, og så må man ta dem ut og sette dem inn igjen) og det høres ut som noe herk for min del altså. Det er forøvrig utrolig mye jobb med ekte dreads også (de som trur at dreads er for folk som ikke bryr seg om håret sitt har ikke peiling, det er jo heller motsatt..) Bare skyt løs om du har spørsmål om ekte dreads, der kan jeg råde deg en del fram og tilbake
Annkitrin Skrevet 8. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2010 Syntetiske dreads kan jeg ikke svare for (har selv halvannet år gamle ekte, blonde dreads med pannelugg, sidecuts og nakkehår) Men jeg vil påpeke en ting: Bli trygg på deg selv før du skaffer dreads. Du spør ukjente folk på internett om de tror du kommer til å kle dreads eller ikke. HALLO. Skaff deg litt ryggrad og gjør det du har lyst til! Ikke bry deg om hva andre folk sier og mener om det. Men finn selv ut om det er noe du vil. Det eneste jeg vet om syntetiske dreads er at det er veldig lite permanent (noe man har en ukes tid eller to, og så må man ta dem ut og sette dem inn igjen) og det høres ut som noe herk for min del altså. Det er forøvrig utrolig mye jobb med ekte dreads også (de som trur at dreads er for folk som ikke bryr seg om håret sitt har ikke peiling, det er jo heller motsatt..) Bare skyt løs om du har spørsmål om ekte dreads, der kan jeg råde deg en del fram og tilbake Jeg spurte ikke fordi jeg ikke er sikker på om jeg vil ha dreads,så jeg mangler ikke ryggrad for vil jeg ha det og jeg har tenkt på det lenge men tanken fallt bort fordi jeg ikke kjenner noen som kan sette dem i for meg
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Du kan sette i løse dreads aleine, venninna mi gjør det hele tida Søk litt på nettet du, knottyboy har sikkert noen veiledninger du kan bruke! Og jeg mener fortsatt at dette utsagnet vitner om at du ikke er trygg på deg selv og heller vil la andre ta beslutningen for deg: "Vil det se bra ut på meg? Du kan gå her; www.flinkjente.wordpress.com for å se meg"
Annkitrin Skrevet 8. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2010 Du kan sette i løse dreads aleine, venninna mi gjør det hele tida Søk litt på nettet du, knottyboy har sikkert noen veiledninger du kan bruke! Og jeg mener fortsatt at dette utsagnet vitner om at du ikke er trygg på deg selv og heller vil la andre ta beslutningen for deg: "Vil det se bra ut på meg? Du kan gå her; www.flinkjente.wordpress.com for å se meg" Som sagt lurte jeg bare på hva folk syntes - var ingen som syntes at jeg passet å ha septum piercing heller men jeg brydde meg ikke å gikk og tok den å bryr meg ikke om hva andre mener om den personlig elsker jeg den så jeg var bare nysjerrig
sebra Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Klart det vil se bra ut på deg, hvis du gjør det riktig. Det er flere ting du burde vite: 1)Dreads er ikke noe du får på dagen hos en frisør. Det tar 1/2 til 1 år. (Det er fordi du lager dem selv! -Du må tuppere og stelle dem flere ganger i uka før de blir såpass dreads at de slipper like mye pleie. I tillegg må du tenke på at de ikke må "overarbeides" og "overstelles". Så dreads er nesten som en livsstil i starten, ikke noen hårfrisyre. Jeg vil ikke anbefale frisør i det hele tatt. Men om det finnes en frisør som gjør dette, må du sjekke kunnskapen og få dokumentasjon på den. Det er dyrt, i tillegg kjempe trist å få hele håret ødelagt. -De fleste får faktisk ikke dreads på første forsøk. De som har dreads lenge, pleier ofte å få det på andre forsøk. Finnes dog alltid heldige unntak. 2)Les alt du kan om dreads, men vær kritisk. Det er mye feilinfo. Husk at du har nordisk hår og ikke afrikansk, så hold deg unna slike ting som honningbalsam og smør til dreadsene. La de være så naturlig som mulig, med fornuftig pleie. Nei du må ikke ha i hele håret for at det skal bli bra. Flere har dreads i bakhodet, på den ene siden eller noen her og der i håret. Smak og behag. Har sett mange som kler å ha noen dreads under hår som ligger over, slik at det blir litt hår og litt dreads/bust. De fleste jeg kjenner har laget de selv. Kjenner du noen som har dreads? Kanskje de kan lage på deg? Jeg husker godt at jeg laga dreads på folk på VGS De fleste har klippet det vekk, men det er en som faktisk har dem enda - flere år etterpå. Man kan da lage dreads hos frisøren, men ikke overalt, vet folk har tatt det i afrikanske salonger. og de som er laget "proffesjonelt" er som regel mye finere og mer definerte, enn de som bare har en stor floke i bakhuet og kaller det dreads. Jeg vet ikke om utvalget av syntetiske dreads er så stort i norge, sjekk ut ebay, du finner det helt sikkert der, og det tror jeg ikke du trenger en proff frisør for å feste.
Annkitrin Skrevet 8. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2010 Man kan da lage dreads hos frisøren, men ikke overalt, vet folk har tatt det i afrikanske salonger. og de som er laget "proffesjonelt" er som regel mye finere og mer definerte, enn de som bare har en stor floke i bakhuet og kaller det dreads. Jeg vet ikke om utvalget av syntetiske dreads er så stort i norge, sjekk ut ebay, du finner det helt sikkert der, og det tror jeg ikke du trenger en proff frisør for å feste. Takk for svar
skandale Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 Man kan da lage dreads hos frisøren, men ikke overalt, vet folk har tatt det i afrikanske salonger. og de som er laget "proffesjonelt" er som regel mye finere og mer definerte, enn de som bare har en stor floke i bakhuet og kaller det dreads. Jeg vet ikke om utvalget av syntetiske dreads er så stort i norge, sjekk ut ebay, du finner det helt sikkert der, og det tror jeg ikke du trenger en proff frisør for å feste. Man bør ikke lage dreads hos frisøren, nei. De er utdanna til å gre og farge og stelle, de har INGENTING med dreads å gjøre i utdannelsen sin. La vær. Det blir bare dyrt, og de har ikke peil, og mange vil sikkert nekte fordi du "ødelegger håret ditt". Afrikanske salonger er heller ingen god idè, da dreading av afrohår er noe HELT annet enn skandinavisk hår, som jeg antar du har. Gjør det sjøl, er mitt beste tips. Da får du det slik du vil ha det. Men husk å lese masse først, og vær klar over all jobben det er i begynnelsen. Slurver du i starten, kommer du til å få stygge dreads, og det er ikke verdt det. Jeg mener, hvor mange av de du ser med syntetiske dreads ser ut som de IKKE gjør det sjøl, ser de ut som typer som stoler på frisører? Det er absolutt penest og rimeligst å gjøre det selv, for det kan du mer enn dem om - om du leser litt på div. sider. Som kevlarsjäl sier, syntetiske bare syr du på selv, null problem, trenger ikke frisør for sånt. Det er bare masse penger ut av vinduet.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. september 2010 #11 Skrevet 8. september 2010 Ja, apropos dreads og frisører, det er en kjip kombinasjon. Dette er enn skikkelig off-topic men det er jo greit for TS å ha med seg om hun absolutt vil til frisør: Jeg var hos frisøren for ett år siden for å klippe slitte tupper og litt mer gradering i panneluggen, for jeg har vanlig hår i panneluggen min og dreads i resten. Og jeg har aldri blitt bombardert med flere spørsmål og feiloppfatninger enn av de frisørene som var i salongen! Det var en halvtime hvor jeg konstant måtte forsvare hårsveisen min, samt svare på "hvordan vasker du dem?"-spørsmål. Skikkelig ubehagelig! Har klippet panneluggen min hjemme siden den opplevelsen. Såå hvis du ønsker å dra til frisør og fikse dreads, syntetiske eller ekte, så bør du nok belage deg på en del masing.
Annkitrin Skrevet 8. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 8. september 2010 Man bør ikke lage dreads hos frisøren, nei. De er utdanna til å gre og farge og stelle, de har INGENTING med dreads å gjøre i utdannelsen sin. La vær. Det blir bare dyrt, og de har ikke peil, og mange vil sikkert nekte fordi du "ødelegger håret ditt". Afrikanske salonger er heller ingen god idè, da dreading av afrohår er noe HELT annet enn skandinavisk hår, som jeg antar du har. Gjør det sjøl, er mitt beste tips. Da får du det slik du vil ha det. Men husk å lese masse først, og vær klar over all jobben det er i begynnelsen. Slurver du i starten, kommer du til å få stygge dreads, og det er ikke verdt det. Jeg mener, hvor mange av de du ser med syntetiske dreads ser ut som de IKKE gjør det sjøl, ser de ut som typer som stoler på frisører? Det er absolutt penest og rimeligst å gjøre det selv, for det kan du mer enn dem om - om du leser litt på div. sider. Som kevlarsjäl sier, syntetiske bare syr du på selv, null problem, trenger ikke frisør for sånt. Det er bare masse penger ut av vinduet. Takk for svar men jeg klarer ikke gjøre slike ting på meg selv jeg kunne sikkert gjort det på andre mn det hadde ikke sett pent ut om jeg gjorde det selv
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 Eh, ekte dreads stinker som et jævla helvete om ikke folk gjør noe med det. Jeg er så heldig å bo i samme gang som et dreadtryne, og jeg vil bare kutte helsikke av ham. Hver gang han går forbi meg kjenner jeg eimen av skittent og svett hår, og jeg vet det er dreadsen. DET STINKER!! Ekle dust.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Eh, ekte dreads stinker som et jævla helvete om ikke folk gjør noe med det. Jeg er så heldig å bo i samme gang som et dreadtryne, og jeg vil bare kutte helsikke av ham. Hver gang han går forbi meg kjenner jeg eimen av skittent og svett hår, og jeg vet det er dreadsen. DET STINKER!! Ekle dust. Folk med hygieneproblemer er generelt ikke noe særlig å ha med å gjøre, da.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 Eh, ekte dreads stinker som et jævla helvete om ikke folk gjør noe med det. Jeg er så heldig å bo i samme gang som et dreadtryne, og jeg vil bare kutte helsikke av ham. Hver gang han går forbi meg kjenner jeg eimen av skittent og svett hår, og jeg vet det er dreadsen. DET STINKER!! Ekle dust. Han har dreads, derfor stinker han? Morro. Tror det er du som er ekkel nå jeg
AnneBonny Skrevet 8. september 2010 #16 Skrevet 8. september 2010 Man kan da lage dreads hos frisøren, men ikke overalt, vet folk har tatt det i afrikanske salonger. og de som er laget "proffesjonelt" er som regel mye finere og mer definerte, enn de som bare har en stor floke i bakhuet og kaller det dreads. Jeg vet ikke om utvalget av syntetiske dreads er så stort i norge, sjekk ut ebay, du finner det helt sikkert der, og det tror jeg ikke du trenger en proff frisør for å feste. Afrikanske salonger bruker voks og stivelse. De lager dreads som er ment for afrikansk hår. Frisørsalonger er ikke profesjonelle på dreads. -De definerte/udefinerte dreadsa er etter smak og behag. Det har ingenting med profesjonalitet eller frisørsalonger å gjøre.
AnneBonny Skrevet 8. september 2010 #17 Skrevet 8. september 2010 Hei takk for svar, jeg var vel kanskje litt uklar men jeg har tenkt å ha syntetiske dreads ikke lage av mitt eget hår Jeg så at du skrev syntetisk klart og tydelig i innlegget ditt nå. Beklager jeg leser litt kjapt av og til.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #18 Skrevet 8. september 2010 Han har dreads, derfor stinker han? Morro. Tror det er du som er ekkel nå jeg Nei, idiot. Fyren stinker AV dreadsene. Jeg kjenner det når han går forbi med hodet sitt i nesehøyden min, Skjønner du bedre nå?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #19 Skrevet 8. september 2010 Nei, idiot. Fyren stinker AV dreadsene. Jeg kjenner det når han går forbi med hodet sitt i nesehøyden min, Skjønner du bedre nå? Oh, fælt da. Slutt å stikk nesen din inn i bakhodet til folk`a! Eller; slutt å troll
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #20 Skrevet 9. september 2010 Hei Jeg har lyst på syntetiske dreadlocks og lurer på noen ting angående dem; Vil det se bra ut på meg? Du kan gå her; www.flinkjente.wordpress.com for å se meg Må jeg ha hele håret for at det skal bli bra(uten om luggen da)? Eventuellt hvor mange trenger jeg for å dekke hele håret? Er det noen som vet om frisører i Sandnes og Stavangerområdet som kan sette dem i for meg? Hvor er den beste og billigste plassen å bestille lilla dreadlocks fra? Disse vil jeg ha; Lilla & turkis - denne dumme siden kan jo ikke laste opp bilder(?) Hva slags zoomenivå har du på pcen din? Jeg ser så forferdelig stor skrift her skjønner du. Vanskelig å lese! Jeg vil ikke anbefale deg syntetiske dreads. Hvorfor syntetiske, forresten? Det jeg muligens kan anbefale, er å ha halvt ektehår og halvt syntetisk. Altså, øverste delen av dreadsa ekte hår, resten syntetisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå